اقتصادحرفه و شغل

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ ساده ترین و کم هزینه ترین راه

همه ما باید آگاه باشیم که ساخت یک فروشگاه اینترنتی بهترین راه برای درآمد زایی است. در واقع تجارت الکترونیک 17.5٪ از خرده فروشی ها در سراسر جهان را تشکیل می دهد!

آمار ها نشان داده اند که بیش از نیمی از مشاغل هنوز وب سایتی ندارند. این بدان معناست که اکنون زمان مناسبی برای یادگیری، کسب مهارت و در نهایت درآمد زایی است.

اگر شما در حال حاضر یک فروشگاه دارید و به دنبال گسترش آنلاین هستید یا اولین قدم های خود را در دنیای تجارت الکترونیک با اولین فروشگاه خود برمی دارید، این مقاله شما را در مورد چگونگی ساخت یک فروشگاه اینترنتی از ابتدا تا انتها راهنمایی می کند.

ساخت یک فروشگاه آنلاین با نرم افزار های سازنده وب سایت فروشگاهی مانند Shopify و افزونه های وردپرس مانند ووکامرس آسان ترین راه است. وب هاست هایی مانند ممتاز سرور با وردپرس ساخت فروشگاه اینترنتی را برای مبتدیان سریع تر و دوستانه تر می سازند. این مقاله به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

با وردپرس و افزونه ی ووکامرس وبسایت اینترنتی خود را بسازید

  1. تصمیم بگیرید که آیا وردپرس برای شما مناسب است یا خیر.
  2. وب هاست معتبری پیدا کنید (ما ممتاز سرور را پیشنهاد می کنیم).
  3. یک نام دامنه منحصر به فرد انتخاب و ثبت کنید.
  4. وردپرس را نصب کرده و ووکامرس را راه اندازی کنید.
  5. محصولات را اضافه کنید.
  6. قالب مناسب خود را انتخاب کنید.
  7. فروشگاه خود را سفارشی سازی کنید.
  8. افزونه های کاربردی خود را انتخاب و نصب کنید.
  9. بررسی های نهایی را انجام دهید، سپس وبسایت خود را منتشر کنید.

مرحله اول: تصمیم بگیرید آیا وردپرس برای شما مناسب است یا خیر

ساخت یک فروشگاه اینترنتی با یک نرم افزار تجارت الکترونیک بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که انتخاب کنید کدام زیرساخت برای شما مناسب است. از طرف دیگر وردپرس در روند کار شما کمی بیشتر زمان می برد.

مردم وردپرس را دوست دارند زیرا یک پلتفرم قدرتمند و قابل تنظیم است. بیش از یک سوم از کل وب سایت ها با استفاده از وردپرس ساخته شده اند و به راحتی می توانید دلیل آن را بفهمید. شما کنترل کامل بر طراحی، ویژگی ها، امنیت و موارد دیگر در وب سایت خود دارید. این امر باعث می شود وردپرس هم قابل تنظیم باشد و هم مقیاس پذیر باشد.

تنها مشکل این است که ساختن سایت مسئولیت زیادی را به همراه دارد و باعث می شود وردپرس برای شروع کار نیاز به تلاش بیشتری داشته باشد. بسیاری از مبتدیان از وردپرس استفاده می کنند، اگر تا حدودی از نظر فنی اعتماد به نفس داشته باشید، سود بیشتری خواهید داشت.

باید وقت بگذارید و بیاموزید و مطمئن شوید همه چیز به درستی انجام می شود. این زیر ساخت می تواند بسیار راضی کننده باشد، یا ممکن است کمی طاقت فرسا باشد.

قبل از انتخاب وردپرس به آنچه از سایت خود می خواهید، اینکه چرا می خواهید از وردپرس استفاده کنید و احساس شما در مورد راه اندازی همه جنبه های فروشگاه آنلاین خود (از امنیت گرفته تا سئو و سایر موارد) فکر کنید.

وب سایت وردپرسی

مرحله دوم: وب هاست قابل اطمینان خود را پیدا کنید (ما ممتاز سرور را توصیه می کنیم)

پایه و اساس هر وب سایت خوب وردپرسی، چه یک وبلاگ چه یک فروشگاه آنلاین، وب هاست با کیفیت خوب و قابل اطمینان است. وب هاست مانند خانه وب سایت شما در اینترنت است. بدون آن هیچ وب سایتی به صورت آنلاین ظاهر نمی شود.

اگر یک ارائه دهنده هاست با کیفیت پایین انتخاب کنید، فروشگاه آنلاین شما ممکن است خراب شود، راحت تر هک شود، با سرعت کمتری بارگیری شود یا به مشکلات فروش شما بیافزاید. شما باید یک وب هاست با کیفیت بالا انتخاب کنید. تعداد زیادی ارائه دهنده مختلف برای انتخاب وجود دارد که همه آن ها نقاط قوت و ضعفی دارند.

برنامه ریزی کنید. هنگامی که بهترین ارائه دهنده وب هاست را برای خود انتخاب کردید، باید یک سرویس هاست مناسب انتخاب کنید. هاست ها سطوح متفاوتی دارند. ارزان ترین هاست اشتراکی است که سایت شما را با دیگران به اشتراک می گذارد. گران ترین هاست اختصاصی است که بسیار پیشرفته تر است.

ممکن است قیمت ارزان هاست های اشتراکی شما را وسوسه کند، اما برای یک فروشگاه آنلاین ما به جای آن سرویس ویژه را توصیه می کنیم. این سرویس از امنیت بالاتر و محدودیت کمتری برخوردار است. بیشتر فروشگاه های جدید به هاست اختصاصی احتیاج ندارند، اما اگر سایت شما بازدید کننده های زیادی داشته باشد مثلا اگر فروشتان زیاد باشد ممکن است بخواهید سرویس ابری را در نظر بگیرید.

وب هاست

مرحله سوم: نام دامنه منحصر به فرد خود را انتخاب و ثبت کنید

گام بعدی در ایجاد فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نام دامنه است. این نامی است که آدرس وب سایت فروشگاه شما را تشکیل می دهد به عنوان مثال نام دامنه ما itimes.ir است.

دامنه شما باید منحصر به فرد، مرتبط، کوتاه و سریع باشد. باید به راحتی به خاطر سپرده شود و هجی آن آسان باشد. اگر می توانید نام دامنه تان را همان نام فروشگاهتان انتخاب کنید.

چند نکته مهم برای انتخاب نام دامنه:

  • در صورت امکان از اعداد و خط فاصله استفاده نکنید. این موارد باعث می شود که هم به خاطر سپردن و هم به اشتراک گذاشتن با دیگران مشکل تر باشد.
  • آن را تا جایی که ممکن است منحصر به فرد کنید. اگر متوجه شدید دامنه مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است، شماره دو را در انتهای آن نچسبانید. به دامنه جدیدی فکر کنید که می توانید در عوض از آن استفاده کنید!
  • آن را مرتبط نگه دارید. شما به آسانی می توانید در جستجوی یک دامنه منحصر به فرد خبره شوید. به یاد داشته باشید که آن را ساده و مرتبط نگه دارید، نه عجیب و غریب.

هنگامی که نام دامنه ای که می خواهید را انتخاب کردید، باید آن را ثبت کنید. هر نام دامنه متفاوت است، بنابراین اگر شخص دیگری دامنه ای را قبل از شما ثبت کرده باشد، شما نمی توانید از دامنه مشابه استفاده کنید. پس اگر دامنه ای را می خواهید بهتر است هرچه سریع تر آن را ثبت کنید، قبل از اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد!

دامنه ها از نظر قیمت متفاوت هستند. این موضوع به هر دو ثبت کننده ای که از آن ها خرید می کنید و همچنین نوع دامنه شما بستگی دارد. دامنه های رایج مانند .com و .store بسیار ارزان هستند. متوسط حدود 200 هزار تومان در سال است. در حالی که هزینه های دامنه های دیگری مانند .global بسیار بیشتر است.

وقتی دامنه خود را ثبت کردید و هزینه آن را پرداخت کردید هیچ کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند. برای ادامه ثبت دامنه به نام خود، باید مرتباً آن را تمدید کنید. بنابراین یا تمدید خودکار را روشن کنید یا برای خود یک یادآوری تنظیم کنید تا بعد از یک یا دو سال دیگر آن را از دست ندهید.

انتخاب نام دامنه

مرحله چهارم: وردپرس و افزونه ی ووکامرس را نصب کنید

در مرحله بعدی وقت آن است که با وردپرس وارد عمل شوید. قبل از شروع ایجاد فروشگاه آنلاین خود باید وردپرس را نصب کنید و اگر یک وب هاست وردپرسی خوب مانند ممتاز سرور را انتخاب کرده باشید، این کار بسیار آسان است.

اگر وردپرس را نصب کرده اید، اکنون زمان نصب پلاگین ووکامرس است که پلاگین ووکامرس را نصب کنید تا بتوانید به ساخت فروشگاه خود ادامه دهید.

هنگامی که فرآیند نصب به اتمام رسید، وارد سیستم شوید و پیشخوان خود را راه اندازی کنید. برای شروع راه اندازی فروشگاه خود باید بر روی اعلان “Welcome to WooCommerce” کلیک کنید.

باید اطلاعاتی مانند مکان فروشگاه خود را وارد کنید، اینکه آیا کالاهای فیزیکی را حمل می کنید، مالیات فروش را می گیرید و… همچنین می توانید روش پرداختی خود را انتخاب کنید.

پس از اتمام مراحل تکمیل فرم، شما برای بخش بسیار مهیج افزودن محصولات به فروشگاه آنلاین خود آماده هستید!

افزونه های وردپرس

مرحله پنجم: محصولات را به فروشگاه خود اضافه کنید

یک فروشگاه آنلاین به محصولات نیاز دارد و اکنون زمان افزودن آن هاست. به برگه محصولات در داشبورد وردپرس خود بروید، سپس روی افزودن جدید کلیک کنید.

1. عنوان و توضیحات محصول

باید محصول خود را نامگذاری کنید و سپس توضیحات دقیق محصول را بنویسید. وقت خود را صرف این کار کنید. توضیحات متقاعد کننده و خوب برای تشویق مشتریان شما برای خرید محصول مهم است.

2. دسته های محصول را ایجاد کنید

می توانید دسته های محصول را در سمت راست ایجاد کنید. دسته بندی محصولات به سازماندهی فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند و مشتریان می توانند محصولات مناسب خود را پیدا کنند. برای ایجاد دسته های جدید و افزودن محصولات به آن ها کافیست روی افزودن دسته جدید محصول کلیک کنید.

3. اطلاعات محصول را اضافه کنید

در پایین صفحه یک جعبه اطلاعات محصول پیدا خواهید کرد. این جایی است که شما تمام اطلاعات ضروری محصول (از قیمت گذاری تا حمل و نقل) را اضافه می کنید، خواه یک محصول مجازی باشد یا مقدار موجودی که دارید و … .

4. یک توضیح کوتاه در مورد محصول اضافه کنید

شما قبلاً توضیحات کامل محصول را نوشتید، اما اکنون این فرصت را دارید که یک نسخه خلاصه را بنویسید تا وقتی مشتریان در جستجوی چندین محصول هستند، نشان داده شود.

5. عکس های محصول را بارگذاری کنید

آخرین نکته، شما باید عکس های محصول را بارگذاری کنید تا مشتریان شما ببینند چه چیزی خریداری می کنند! شما باید یک تصویر اصلی محصول را انتخاب کنید و سپس می توانید عکس های گالری را برای مشتری اضافه کنید تا آن ها را ورق بزند. برای تصویر اصلی بهتر است از عکسی که از زاویه جلو گرفته شده استفاده کنید، سپس برای بقیه عکس های گالری از زوایا و زمینه های مختلف عکس بگیرید.

فروش محصولات اینترنتی

مرحله ششم: قالب مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر تصمیم گرفتید فروشگاه اینترنتی خود را با ممتاز سرور میزبانی کنید، متوجه خواهید شد که یک قالب ویترین به طور خودکار وجود دارد. اگر از آن قالب راضی هستید که نیازی به خرید قالب های دیگر ندارید و می توانید به مرحله بعدی بروید: فروشگاه خود را سفارشی سازی کنید.

اگر می خواهید همه چیز را تغییر دهید، اکنون زمان مناسبی برای انتخاب و نصب یک قالب جدید برای تعیین چیدمان و طراحی فروشگاه آنلاین شماست.

می توانید مستقیماً در کتابخانه قالب وردپرس به جستجوی قالب های وردپرس بپردازید، یا از فروشگاه های دیگر مانند Themify یا ThemeForest خرید کنید.

قالب وردپرس

نکات خرید قالب:

  1. مراقب تم های رایگان باشید.
  2. مطمئن شوید که یک قالب فروشگاهی را انتخاب کرده اید.
  3. ویژگی های داخلی قالب ها رابررسی کنید.

مرحله هفتم: فروشگاه خود را سفارشی سازی کنید

برای تغییر تنظیمات قالب خود، در فهرست داشبورد به Appearance  بروید، سپس «سفارشی سازی» را انتخاب کنید. با این کار می توانید طراحی قالب خود را از رنگ و طرح بندی صفحه گرفته تا تایپوگرافی و موارد دیگر تغییر دهید.

هنگام ساخت فروشگاه اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید که صفحاتی را که نیاز دارید اضافه کنید. برای فروشگاه اصلی به موارد زیر احتیاج دارید:

  • یک صفحه اصلی
  • صفحه های دسته بندی شده مانند “لباس زنانه” یا “لباس بیرون”
  • صفحات محصول برای هر کدام از محصولات
  • یک صفحه درباره ما
  • یک صفحه تماس با ما
  • صفحه ای که سیاست های حمل و نقل و بازگشت کالا را توضیح می دهد

صفحات جدیدی را که لازم دارید اضافه کنید و اطمینان حاصل کنید که قالبی که انتخاب کردید با تمام قسمت های فروشگاه آنلاین شما سازگار است. به رنگ بندی ها، فونت ها، دکمه ها، لی اوت صفحات، منو ها، فوتر و هدر و لوگوی وب سایتتان فکر کنید.

قالب خود را مطابق با هویت برند فروشگاهتان سفارشی کنید. همیشه به یاد داشته باشید که باید به مخاطبان هدف خود فکر کنید، این به شما کمک می کند تا با انتخاب های مختلف خود فضای مناسب را ایجاد کنید!

سفارشی سازی وبسایت

مرحله هشتم: افزونه های مفید را انتخاب و نصب کنید

شما تقریباً آماده راه اندازی فروشگاه آنلاین جدید خود هستید. اما اگر احساس کردید چیزی از دست رفته است مثل فرم تماس با ما یا صفحات دیگر، غصه نخورید!

با نصب افزونه ها به راحتی می توانید عملکرد های اضافی مانند این موارد را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. افزونه ها مانند اپلیکیشن ها هستند. ویژگی ها و عناصر اضافی را برای افزودن به سایت شما فراهم می کنند. افزونه ها برای شخصی سازی بیشتر فروشگاه یا پر کردن شکاف های اینچنینی عالی هستند.

هزاران افزونه در فهرست افزونه های وردپرس وجود دارد، بنابراین شما گزینه های مختلفی دارید. درست مانند قالب ها مراقب به روز بودن و قابل اعتماد بودن افزونه هایی که نصب می کنید، باشید.

در اینجا برخی از عملکرد هایی که ممکن است بخواهید به فروشگاه خود اضافه کنید وجود دارد:

  • اقدامات امنیتی اضافی: فروشگاه خود را با افزونه ای مانند Sucuri یا WordFence ایمن کنید.
  • توصیفات: با استفاده از افزونه ای مانند Strong Testimonials نظرات کاربران را جمع آوری و منتشر کنید.
  • فرم های اشتراک: ثبت نام خبرنامه را با افزونه ای مانند MailPoet یا MailChimp ایجاد کنید.
  • مکان یاب فروشگاه: با استفاده از افزونه ای مانند WP Store Locator به مشتریان کمک کنید فروشگاه شما را پیدا کنند.
  • سئو: با افزونه ای مانند Yoast SEO رتبه بندی فروشگاه خود را در نتایج موتور جستجو افزایش دهید.
مجهز کردن وردپرس

مرحله نهم: بررسی های نهایی را انجام دهید سپس وبسایت خود را منتشر کنید

تا اینجا راه طولانی ای را طی کردید. از انتخاب هاست تا سفارشی سازی قالب فروشگاه و نصب افزونه ها، اکنون باید یک فروشگاه آنلاین کاملاً شکل گرفته داشته باشید. اگر چه قبل از انتشار بهتر است سریع چک کنید.

شما نمی خواهید که اشتباهی در فروشگاه اینترنتی شما وجود داشته باشد. در بهترین حالت بد به نظر می رسد و در بد ترین حالت مشتریان احتمالی را از بین می برد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انجام بررسی های نهایی به آن ها توجه کنید:

  • لینک های اشتباه، خراب یا گمشده: اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های فروشگاه شما کار می کنند و آن ها به جایی که باید، می روند. کپی کردن لینک خراب یک اشتباه رایج است، بنابراین این مورد را دوباره بررسی کنید.
  • اشتباه تایپی: برای همه ما اتفاق می افتد، بنابراین مطالب خود را با دقت بخوانید و غلط املایی ها یا جملات ناتمام را اصلاح کنید.
  • تصاویر شکسته: شامل تصاویری که بارگذاری نمی شوند و یا تصاویری که تکه تکه به نظر می رسند. تصاویر برای اینکه ظاهر فروشگاه شما را بهم بریزند بسیار مهم هستند. اطمینان حاصل کنید که همه آن ها به سرعت و در دقت زیادی بارگذاری می شوند.
  • محیط کاربری گمراه کننده: از شخص دیگری بخواهید وانمود کند که یک خریدار آنلاین است تا برایتان روشن شود روالی که کاربر باید طی کند تا حد ممکن روان و لذت بخش است. شخص دیگری می تواند به شما بگوید که آیا یافتن برخی محصولات برایشان دشوار است یا فرایند تسویه حساب بیش از حد طولانی است و… به بازخورد آن ها گوش دهید.
روال ساخت وب سایت

وقتی که مطمئن شدید که یک فروشگاه آنلاین جذاب و ساده راه اندازی کرده اید، وقت آن است که وب سایت خود را منتشر کنید. بنشینید و از تماشای فروش محصولات لذت ببرید. اما وردپرس نیاز به جریان مداوم نگهداری دارد، از اجرای به روزرسانی ها گرفته تا مدیریت سئو. بنابراین همیشه تلاش کنید نتایج عالی داشته باشید و آن را به روز نگه دارید.

منبع: websitebuilderexpert.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن