اقتصادترفند هاحرفه و شغلمحیط کار

در محیط کار چگونه باشیم که بتوانیم خیلی سریع پیشرفت کنیم؟

آیا شما در کار خود عالی هستید؟ آیا به پیشرفت در محیط کار خود اهمیت می دهید یا اینکه به دنبال یک کار دیگر هستید؟ آیا به تازگی استخدام شده اید یا در همین کار خود سال هاست که مشغول به کار هستید؟ راه های زیادی برای عملکرد بهتر شما و دست آوردهای حرفه ای شما وجود دارد. ما در اینجا می خواهیم به چند روشی که می تواند به کار شما تعالی ببخشد اشاره کنیم.

1. اهداف کارفرمای خود را درک کنید

برخی از افراد سال ها در کار خود مشغول به کار هستند بدون اینکه واقعاً کارفرمای خود را بشناسند یا درک کنند. این اشتباهی است که بسیاری از کارکنان در مشاغل خود مرتکب می شوند.

  1. اهداف شرکت شما چیست؟
  2. چگونه نقش شما می تواند بر این اهداف تأثیر بگذارد؟
  3. شما برای تأثیر بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟

حتما از روسا و همکاران خود برای پیشنهادات بهتر، سوال کنید. این اطلاعات برای موفقیت شما در کار مهم است.

از خود بپرسید، چه کسی اخیراً پیشرفت کرده است؟ او برای ارتقاء شغلی خود چه کارهایی انجام داده؟ اگر نمی دانید، از او بپرسید. می توانید تجربیات او را بشنوید و متوجه شوید که چگونه می توانید پیشرفت کنید.

2. رییس شما چه چیزهایی را می پسندد

برای پیشرفت در محیط کار، لازم نیست که تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین دوست باشید. یا شما حتی نیازی به دوست داشتن رئیس خود ندارید. ولی باز با این حال باید رئیس خود را بشناسید.

هرچه بیشتر بدانید که رئیس شما چه چیزهایی را دوست دارد یا دوست ندارد، بهتر می توانید کار خود را انجام دهید. هرچه بیشتر مطابق میل او کار را انجام بدهید نتیجه بهتری می گیرید.

3. به صورت تیمی کار کنید

بازیکن یک تیم “a team player” باشیم

در خصوص وظیفه کارمند یا کارگر باید تصور کنیم هر کسی بخواهد به تنهایی کار کند که بسیار سخت به نظر می رسد و تا حدودی شدنی نیست. منظور از بازیکن بودن تیم چیست؟

برای برتری در کار، باید یاد بگیرید که در یک تیم خوب در سازمان خود مشغول به کار هستید. برای شروع باید بدانید که برای هم تیمی های شما چه چیزی ارزش دارد.

بنابراین می توانید طرز فکرهای خود رابا آن ها به اشتراک بگذارید. وقتی شما به نحوی کار کنید که هم خودتان دوست داشته باشید و هم دیگران بپسندند، همکاران شما بیشتر برایتان ارزش قائل می شوند.

سعی کنید اولویت را در بعضی شرایط به همکار خود دهید.( مطابق با کاری که شما انجام می دهید) مثلا یک مواقعی همکار شما نیاز دارد شیفت خودش را با شما جابجا کند.

داشتن یک همکار خوب نه تنها به رزومه کاری خوب شما کمک می کند بلکه باعث می شود هم تیمی های شما بیشتر به شما احترام بگذارند.

پیشرفت در محیط کار با هماهنگی همکاران
روحیه تیمی داشته باشید

4. همکاران خود را بیشتر بشناسید

افرادی که در محل کار سرآمد هستند غالباً با افرادی در خارج از تیم یا بخش خود ارتباط دارند. آن ها می دانند که رشد روابط خوب با افراد در سراسر بخش ها می تواند پل هایی بسازد و همکاری را آسان تر کند.

بخش های دپارتمان می توانند رقابت داخلی و دردسر ایجاد کنند، اما اگر شما با همه طرف ها ارتباط دوستانه داشته باشید، به راحتی می توانید به نتیجه مطلوب در کار خود برسید.

هر کارفرمایی برای افرادی که می خواهند پیشرفت در محیط کار را داشته باشند و احساس می کنند می توانند هماهنگی شرکت را حفظ کنند، ارزش زیادی قائل می شود.

5. حاشیه ساز نباشید

وقتی کارهای بیهوده انجام می دهید یا حرف های بی اساس می گویید، این امر باعث می شود ارتباط خوب با همکاران خود نداشته باشید(هماهنگی با رییس و همکاران نمی توانید داشته باشید).

مهم نیست که شما چقدر یک کارمند خوب هستید، گرفتار شدن در شایعات و اراجیف گویی به سرعت موقعیت شما را با رئیس و همکاران شرکت خود کاهش می دهد.

همچنین شما را از تمرکز بر نحوه برتری در کار خود دور می کند. از اختلافات و نزاع ها دوری کنید و در شایعات اداری شرکت نکنید.

6. طرز برخورد صحیح داشته باشید

با نگرش های مثبت، پیشرفت در محیط کار را احساس کنید
رفتار و اخلاق صحیح

تعجب آور نیست که افراد دوست دارند با افرادی کار کنند که رفتار صحیحی دارند. این نگرش ها می توانند مسری باشند و باعث رشد مثبت شوند.

کسی باشید که با داشتن رفتار صحیح در محل کار(مانند آفتاب موثری که در مطب پخش می شود) همکاران را به خود جذب می کند.

وجود کسی که با نگرش مثبت خود کار را به نحو احسن انجام می دهد می تواند باعث تقلید و پبشرفت همکاران خود شود.

به علاوه می تواند به شما در پیشبرد کارهایتان هم کمک کند. استخدام کنندگان دریافتند که یک نگرش مثبت و رفتار صحیح از صفت دستاورد های بالا است.

7. از انتقادات سازنده استقبال کنید

یکی از سخت ترین کارها برای یاد گیری بسیاری از افراد، نحوه برخورد با انتقاد سازنده است. کسانی که در مورد چگونگی در محل کار مثمره ثمر کار کنند، می دانند که با استفاده از انتقادات درست، می توانند عملکرد شغلی خود را بهبود دهند.

بله، برخی از کارفرمایان واقعاً می خواهند که همه چیز به درستی انجام شود، اما بیشتر رئیس ها ایراد کار شما را با مهربانی به شما می گویند تا بتوانید کار خود را بهتر انجام دهید.

هدف این است که انتقاد سازنده رئیس خود را در نحوه انجام کار خود وارد کنید. نقاط ضعف خود را بشناسید و به نقاط قوت تبدیل کنید. این نقشه راه شما برای پیشرفت کاری شماست.

8. در کار خود حرفه ای باشید

حرفه ای بودن به این منظور که چیزی بیش از وظایف خود را انجام دهید. همه افراد ی که در کار خود موفق و برترهستند، دارای این خصوصیت مشترک هستند.

معمولا کسانی که شغل های پر درآمد دارند از انتقادات سازنده حداکثر استفاده را می کنند. آن ها مودب، دوستانه و محتاط هستند و به همکاران و خودشان احترام می گذارند.

این افراد لباس مناسب می پوشند. آن ها زمان مشخصی برای کار خود مشخص می کنند که اگر نتوانستند آن کار را در این زمان مشخص شده انجام دهند به آن ها هشدار دهد.

افراد حرفه ای به کارهای خود که در هر شرایطی انجام می دهند، افتخار می کنند و همواره در تلاش هستند که اگر هم در کار بهترین نیستند، مطابق با استاندارد های شرکت، کار را ارائه دهند.

9. راه های بیشتر و متفاوت را امتحان کنید

قبلاً این گونه بود که اگر فقط در محل کار حضور داشته باشیم کافی است البته این معیار هنوز در بعضی شرکت ها پا برجا است. امروزه راز چگونگی پیشرفت در کار نه تنها حضور به موقع، بلکه حضور همیشگی و فعالیت منظم است.

اگرچه برای برقراری روابط با همکاران خود، چت بسیار عالی است، اما اجازه ندهید این نوع تماس با همکاران طولانی شوند. برای هر روز، یک لیست کارهایی بسازید و هدف خود را برای رسیدن به هر کدام از آن ها بیان کنید.

از رسانه ها و شبکه های اجتماعی دور باشید (مگر اینکه در حال استراحت باشید) و فقط یک بار وقت خود را صرف ارسال پیامک یا برقراری تماس شخصی کنید.

برای جلو گیری از حواس پرتی، تلفن خود را در حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) قرار دهید و فقط هنگام استراحت به پیام های شخصی پاسخ دهید.

10. چاره ساز باشید

سعی کنید کسی نباشید که بدون اینکه راه حل های مختلف را امتحان می کند، اول مشکل خود را با کارفرما یا رییس در میان می گذارد.

جمله”چاره دیگری نیست” از ویژگی کسانی که می خواهند پیشرفت در محیط کار داشته باشند، نیست.

درعوض اینکه مشکل را بگویید، در مورد مشکلات پرس و جو کنید، به دیگران گوش فرا دهید انتقاد کنید، پیشنهاد دهید و هر وقت ممکن بود عمل کنید، حتی اگر “در مورد شغل شما نبود”.

سعی کنید برای پیشرفت در محیط کار بیشتر تصمیمات خود مختار بگیرید. اگر شما سعی کنید در حل مشکلاتتان چاره سازانه عمل کنید، رئیس شما افتخار خواهد کرد.

دنیا برای ما سرشار از دروازه های جدید و فرصت هاست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا