پزشکیسلامت

نحوه درمان سردرد با 7 روش حرکتی یوگا

در مقاله قبل درباره فواید یوگا بر سلامت بدن صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم نحوه درمان سردرد با 7 ژست یوگا را به شما بگوییم. معمولا در زمان سردرد اکثر افراد به سراغ کابینت و استفاده از قرص های سردرد می روند. در چنین مواردی بهتر است به جای این کار به سراغ تشک یوگا بروید.

وقتی سردرد به سراغ تان می آید، انرژی شما تخلیه می شود، به طوری که دیگر نمی توانید روی وظیفه خود تمرکز کنید. تنها کاری که می خواهید انجام دهید خلاص شدن از شر آن است. بعضی از سردرد ها باعث فشار بر روی چشم ها، گردن، شانه ها و پشت می شوند.

همه این ها کاملاً خسته کننده هستند. برای خلاص شدن از سردرد احتمالاً ممکن است قرصی بخورید که برای سلامتی شما مضر است یا مجبور شوید به رختخواب بروید که ممکن است از برنامه های روزانه خود عقب بمانید. در ادامه با ما همراه باشید تا درمان سردرد خود را توسط یوگا بدست آورید.

چه عواملی باعث بروز سردرد می شوند؟

دلایل زیادی برای سردرد وجود دارد. دلیل اصلی، استرس و تنش است. وقتی بیش از حد کار می کنید، سردرد می گیرید.
یک تمرین شدید، عدم تعادل هورمونی، کاهش هورمون استروژن، میگرن، کوته بینی و کوتاهی، همه این ها دلایل عمده آن درد در سر است.

یوگا چگونه به درمان سردرد کمک می کند؟

چند پیچش آرامش بخش، همراه با تمرینات تنفسی، برای کمک به تسکین درد کاملاً خوب عمل می کنند. یوگا این توانایی ذاتی را دارد که بلافاصله تنش را از بین می برد. همچنین باعث آرامش ذهن و افزایش گردش خون می شود. این واقعا یک درمان طبیعی قدرتمند برای سردرد است.

هنگامی که سردرد به دلیل تنش در شانه ها، گردن و پشت شما ایجاد می شود، یوگا به آرامی این قسمت ها را کشیده و بلوک ها را باز می کند و باعث گردش خون و اکسیژن آزادانه در سر شما می شود.

یوگا به بدن شما فرصتی برای کاهش سرعت و آرامش می دهد، بنابراین اضطراب و تنش را که می تواند از دلایل اصلی سردرد باشد، کاهش می دهد. هنگامی که بدن شما آرام شد، سردرد شما به آرامی از بین می رود.

با یوگا اکسیژن کافی به مغز شما می رسد و خون در پاهای شما جمع می شود. با یوگا، شما اجازه می دهید جریان در جهت مخالف، به سمت مغز حرکت کند و این هر چند وقت یکبار برای بدن شما بسیار مفید است.

درمان سردرد با حرکت های یوگا

1. Padangusthasana

Padangusthasana یکی از اولین و اساسی ترین آساناهای یوگا است که یاد خواهید گرفت. در حالت ایستاده به سمت جلو خم شوید تا بتوانید انگشت شست خود را با دست بگیرید.

درمان سردرد با حرکت Padangusthasana یوگا

هنگامی که به جلو خم می شوید، خون به سمت سر شما می رود و باعث گردش خون و همچنین اکسیژن کافی می شود. تقریباً بلافاصله سردردتان کاهش می یابد.

2. Ardha Pincha Mayurasana

Ardha Pincha Mayurasana یا ژست دلفین، کاملاً شبیه Adho Mukha Svanasana است (برای از بین بردن سردرد نیز می توانید این آسانا را تمرین کنید).

درمان سردرد با حرکت Ardha Pincha Mayurasana یوگا

اما به جای قرار دادن وزن بدن روی کف دست، آن را روی آرنج قرار می دهد. این آسانا به پشت و گردن شما کشش خوبی می بخشد و همچنین جریان خون را در مغز برقرار می کند که این موارد برای درمان سردرد موثر است.

3. Supta Virasana

هنگامی که سردرد شما مربوط به استرس باشد، باید مطمئن شوید که کمر و شانه ها را شل کرده و کشیده اید تا استرس به دام افتاده و از بین برود. این آسانا یوگا تسکین دهنده، استرس را برطرف می کند، در حالی که بلافاصله سردرد شما را تسکین داده و درمان می کند.

درمان سردرد با حرکت Supta Virasana یوگا

4.Viparita Karani

این آسانا پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع یک حالت ترمیمی است. این حرکت، حس آرامش را در ذهن و بدن شما القا می کند. تمام آنچه شما نیاز دارید دیوار و کشش است. سردرد شما توسط این حرکت یوگا درمان می شود.

درمان سردرد با حرکت Viparita Karani یوگا

5. Paschimottanasana

حالت نشسته و خم شدن به جلو یکی از بهترین آساناهای یوگا برای تسکین و درمان سردرد است که دارای فواید زیادی است. همچنین این آسانا باعث آرامش مغز و تسکین استرس می شود که هر دو عامل اصلی سردرد هستند. دفعه دیگر که دچار سردرد وحشتناکی شدید، حتما این حرکت را امتحان کنید.

درمان سردرد با حرکت Paschimottanasana یوگا

6. Ananda Balasana

اگر کمردرد ناشی از ستون فقرات دلیل اصلی سردرد شماست، باید به پشت دراز بکشید و آرام باشید. ژست Happy Baby یا Anand Balasana بهترین حرکتی است که به شما در انجام این کار کمک می کند.

درمان سردرد با حرکت Ananda Balasana یوگا

7. Shavasana

این یک حرکت آرامش بخش است که در عرض چند دقیقه انرژی شما را افزایش می دهد. اگر علت سردرد، استرس یا هر مشکل دیگری باشد، Shavasana یک راه حل عالی برای آن است. بنابراین دفعه بعد که سردرد گرفتید و کاملاً احساس خستگی کردید، این حرکت را انجام دهید.

درمان سردرد با حرکت Shavasana یوگا

سخن آخر

آیا تا به حال برای درمان سردرد به یوگا فکر کرده اید؟ یوگا می تواند یک تمرین شگفت انگیز باشد، مخصوصاً اگر سردرد دارید. این کار ریشه این مشکل را حل می کند و اطمینان می دهد که سردرد عود نمی کند. همچنین، اگر به طور منظم یوگا تمرین کنید، ممکن است هیچ وقت سردرد نداشته باشید! پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع: stylecraze

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن