پزشکیسلامت

نحوه درمان حالت تهوع با 4 روش حرکتی یوگا

در مقاله قبل درباره فواید یوگا بر سلامت بدن صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم نحوه درمان حالت تهوع با 4 ژست یوگا را به شما بگوییم. در ادامه با ما همراه باشید.

تهوع چیست؟

حالت تهوع یک علامت غیر اختصاصی است که دلایل زیادی دارد. درواقع یک ناراحتی در قسمت بالای معده است که منجر به تمایل غیر ارادی به استفراغ می شود. اگرچه حالت تهوع می تواند مقدم بر استفراغ باشد، اما لازم نیست که در صورت تهوع استفراغ کنید. اگر حالت تهوع طولانی شود، طاقت فرسا می شود.

یوگا چگونه به حالت تهوع کمک می کند؟

وقتی یوگا تمرین می کنید، گردش خون افزایش می یابد. این بدان معنی است که اکسیژن بیشتری در سراسر بدن شما گردش می کند. این امر به تازه سازی و جوان سازی سیستم کمک می کند.
با تمرین منظم، عدم تعادل تنظیم می شود و سموم بدن دفع می شوند. یوگا حس بدی که حالت تهوع به همراه دارد را کاهش داده و باعث تسکین می شود.

نحوه درمان حالت تهوع با یوگا

1. Supta Virasana

این حرکت یوگا یکی از موثرترین حالت ها برای درمان حالت تهوع است. وقتی این آسانا را تمرین می کنید، وزن دیافراگم از کبد و معده برداشته می شود و به آن ها مکان و زمان بیشتری برای بهبودی می بخشد.

درمان حالت تهوع با حرکت Supta Virasana یوگا

وقتی این حرکت را انجام دهید بدن شما آرام است و استرس و تنش آن برطرف می شود. وقتی ژست را به همراه تنفس عمیق انجام دهید، در یک لحظه احساس بهتری خواهید داشت.

2. Viparita Karani

The Legs Up The Wall Pose یک آسانای راحت است. این حرکت در عرض چند دقیقه استرس و خستگی را از بین می برد. این آسانا تعادل بدن شما را تنظیم می کند. همچنین اکسیژن به خوبی در معده شما گردش دارد و به همین دلیل حالت تهوع کاهش می یابد. این ژست بسیار آرامش بخش است.

درمان حالت تهوع با حرکت Viparita Karani یوگا

3. Baddha Konasana

حرکت Baddha Konasana اندام های شکم را تحریک می کند و همه بلوک ها را از بین می برد. اگر همراه با تنفس مناسب باشد، به شما کمک می کند تا بر این احساس بد و وحشتناک تهوع غلبه کنید.

درمان حالت تهوع با حرکت Baddha Konasana یوگا

4. تنفس عمیق

تنفس عمیق نه تنها در هنگام حالت تهوع بلکه حتی در موارد دیگر نیز ضروری است. این کار بلافاصله شما را آرام می کند و همچنین سموم بدن را دفع می کند.

درمان حالت تهوع با تنفس عمیق

نفس عمیق بکشید، به طوری که با هوای تازه ریه ها و معده خود را پر کنید. به آرامی نفس بکشید. هنگام بروز حالت تهوع، سه بار نفس عمیق بکشید – احساس بهتری خواهید داشت.

سخن آخر

جدا از تمرین این آساناها، مقدار زیادی آب بنوشید و از طریق میوه ها و سبزیجات ویتامین ها را دریافت کنید تا با حالت تهوع برای همیشه خداحافظی کنید.

منبع: stylecraze

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن