روانشناسیسلامت

10 روش درمان طبیعی برای بهبود افسردگی در خانه

افسردگی می تواند احساس ناتوانی در افراد ایجاد کند. درمان های زیادی برای افراد مبتلا به افسردگی وجود دارد که از جمله آن ها می توان: درمان های پزشکی را نام برد. تغییر رفتار – فعالیت بدنی، سبک زندگی و حتی طرز تفکر شما همه از روش های طبیعی درمان افسردگی هستند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا 10 درمان موثر خانگی را برای بهبود افسردگی به شما آموزش دهیم.

10 درمانی که به بهبود افسردگی شما کمک می کند

10 درمان موثر برای بهبود افسردگی

1) یک کار عادی را انجام دهید

روان پزشکان و متخصصان درمان افسردگی معتقد هستند، اگر یک فرد افسرده هست، به یک روال معمول نیاز دارد. فرد مبتلا به افسردگی می بایست به هر روشی که می تواند خود را سرگرم موقعیت های مختلف کند و به این روش به درمان افسردگی خود کمک کند.

افسردگی می تواند ساختار زندگی شما را بهم بریزد و آرامش را از شما بگیرد. تنظیم یک برنامه روزانه آرام و مفید می تواند به شما در بازگشت سلامتی و درمان افسردگی کمک کند.

2) تعیین هدف

ممکن است فرد مبتلا به افسردگی احساس کند که نمی تواند یک کار را به پایان برساند، این باعث می شود که فرد مبتلا به افسردگی نسبت به خودش احساس بدتری پیدا کند. برای از بین رفتن این صفت نا مناسب، لازم است اهداف روزانه ای را برای خود را تعیین کنید.

روانشناسان می گویند: می توانید این روش درمانی را از کم شروع کنید و سعی کنید هدف خود را کاری قرار دهید که بتوانید در آن موفق شوید، برخی از این کار ها عبارتند از: ظرف شستن، پیاده روی و…

3) ورزش کنید

ورزش کردن برای درمان افسردگی

ورزش باعث تقویت مواد شیمیایی خوبی به نام آندورفین در بدن می شود. همچنین ممکن است فوایدی طولانی مدت برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشد. روانشناسان معتقدند به نظر می رسد ورزش منظم مغز را ترغیب می کند تا از طریق روش های مثبت ریکاوری شده و دوباره به حالت اول باز گردد.

به منظور درمان افسردگی به کمک ورزش، لازم نیست به طور منظم و زیاد ورزش کنید. افراد مبتلا به افسردگی می توانند 2 الی 3 روز در هفته را بر گزینند و در این روز ها به پیاده روی بروند.

4) از غذا های سالم استفاده کنید

هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که بتواند افسردگی را درمان کند. اگر افسردگی باعث پرخوری شما شود، کنترل غذا خوردن به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و بتوانید افسردگی خود را درمان کنید. روانشناسان معتقدند غذا های حاوی اسید های چرب امگا 3 (مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن) و اسید فولیک (مانند اسفناج و آووکادو) می توانند به کاهش افسردگی کمک کنند.

5) به مقدار کافی بخوابید

خواب می تواند به درمانسردگی شما کمک کند

افسردگی باعث می شود که به اندازه کافی خواب نداشته باشید و خواب کم نیز می تواند افسردگی افراد را تشدید کند.

خواب کافی را با تغییراتی در سبک زندگی خود شروع کنید. هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و در یک ساعت مشخص بلند شوید. سعی کنید چرت نزنید و خوابی عمیق را در خود به وجود آورید.

تمام اجسامی که موجب حواس پرتی شما می شوند از جمله: کامپیوتر و تلویزیون را از اتاق خواب خود خارج کنید. با گذشت زمان، می توانید خواب خود را تقویت کرده و آن را بهبود بخشید.

6) مسئولیتی را بر عهده بگیرید

زمانی که افسرده هستید، ممکن است بخواهید از زندگی خود بیرون بروید و از مسئولیت های خود در خانه و محل کار صرف نظر کنید. داشتن مسئولیت های روزمره می تواند به شما در حفظ سبک زندگی کمک کند که موجب مقابله با افسردگی می شود.

7) افکار منفی را به چالش بکشید

به چالش کشیدن افکار منفی

در مبارزه با افسردگی، بسیاری از کار های ذهنی است که تغییر تفکر شما را به همراه دارد. دفعه بعدی که از بابت بروز افسردگی احساس وحشت کردید، از منطق خود به عنوان یک درمان طبیعی افسردگی استفاده کنید. ممکن است احساس کنید هیچ کس شما را دوست ندارد، اما آیا شواهد واقعی برای آن وجود دارد؟

شاید احساس کنید بی ارزش ترین فرد روی کره زمین هستید، اما آیا واقعاً این احتمال وجود دارد؟

این کار به تمرین و ممارست نیاز دارد، اما به مرور می توانید افکار منفی خود را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، نابود کنید.

8) قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

پزشکان متخصص بر این باورند شواهد امیدوار کننده ای در مورد مکمل های خاص افسردگی وجود دارد. این موارد شامل: روغن ماهی، اسید فولیک و SAMe است. اما قبل از اطمینان از این موضوع، تحقیقات بیشتری باید انجام شود. همیشه قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل، با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر از قبل دارو مصرف می کنید.

9) کار جدیدی را انجام دهید

شروع یک فعالیت جدید راهکاری برای مقابله با افسردگی

هنگامی که افسرده هستید، در روندی متفاوت قرار می گیرید. به خودتان فشار بیاورید تا کار متفاوت و خلاقانه ای را انجام دهید. بدین منظور می توانید به موزه بروید، یک کتاب دست دوم را بخرید و آن را روی نیمکت پارک بخوانید. به صورت داوطلبانه آشپزی کنید، در کلاس زبان شرکت کنید و…

دانشمندان معتقدند: هنگامی که ما خود را به چالش می کشیم که کار متفاوت و خلاقانه ای انجام دهیم، بدین ترتیب تغییراتی شیمیایی در مغز ایجاد می شود. امتحان چیز جدید سطح دوپامین مغز را تغییر می دهد که با لذت بردن و یادگیری همراه می شود.

10) فعالیتی که از آن لذت می برید را انجام دهید

اگر افسرده هستید، برای کار هایی که از آن ها لذت می برید وقت بگذارید و آن ها را انجام دهید.

منبع: www.webmd.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن