تغذیهخواص مواد غذایی

خواص دارچین و تاثیر شگفت انگیز آن بر لاغری

مواد طبیعی زیادی در آشپزخانه های ما موجود است که برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند. اما بسیاری از ما، از آن آگاهی نداریم. بیایید در مورد خواص دارچین صحبت کنیم. دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه هایی است که مردم از آن در پخت و پز استفاده می کنند. بازگشت به اصول اولیه بهترین راه برای کاهش وزن به صورت پایدار است.

روزانه با ترفند ها و نکات جدیدی در رژیم غذایی برای کاهش وزن روبه رو می شوید، دشوار است تصمیم بگیرید که کدام ترفند واقعاً موثراست و کدام یک نه. اگر شما هم در انتخاب گامی مناسب برای کاهش وزن گیج شده اید، نگران نباشید، ما خبر های خوبی برای شما داریم.

خواص دارچین

دارچین برای کاهش وزن

اگر سعی در کاهش وزن و به خصوص چربی شکم دارید، از خواص دارچین غافل نشوید، درغذا های روزمره خود ازآن استفاده کنید. این ماده مغذی با سرکوب اشتها، تنظیم سطح قند خون و تسریع در متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند.

نکته: هم چنین ناگفته نماند که دارچین غول چراغ جادو نیست که یک شب شما را به وزن دل خواهتان برساند. کاهش وزن با مصرف دارچین همراه با ورزش منظم و رژیم غذایی سالم و تداوم آن میسرمی باشد.

7 راه حل مؤثر برای کاهش وزن

می توانید این ادویه شگفت انگیز را در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن مؤثر قرار دهید:

1. چای لیمو، عسل و دارچین

ترکیب لیمو، عسل و دارچین برای کاهش وزن روشی بسیارعالی است. عسل اشتهای شما را سرکوب می کند. وقتی کالری کم تری مصرف می کنید، به سرعت لاغر می شوید. از طرف دیگر، لیمو میزان متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد و برای کاهش وزن شگفت انگیز است! هم چنین این معجون از شما در برابر بسیاری از ویروس ها و عفونت ها محافظت می کند.

  • ابتدا یک چوب دارچین را در آب بجوشانید.
  • سپس یک لیمو داخل آن رنده کنید.
  • مقداری عسل به آن اضافه کنید.
  • هم چنین می توانید برخی ادویه های دیگر مانند زنجبیل، فلفل، هل و نعناع را به آن اضافه کنید تا معجون شما خوشمزه تر شود.
اضافه کردن دارچین و عسل به چای لیمو

2. تهیه آب دارچین ساده

  • یک لیوان آب را با چوب دارچین بجوشانید.
  • درطول روز از آن بنوشید.
  • هم چنین می توانید ازآن قبل خواب مصرف کنید.

3. دارچین را به آب میوه های سالم اضافه کنید.

اگر می خواهید از رژیم سالمی برخوردار باشید آب میوه ها و سبزیجات را به رژیم خود اضافه کنید. آب میوه ها به راحتی تهیه و مصرف می شوند و مورد علاقه اکثر افراد هستند. برای تقویت طعم می توانید روی آب میوه های خود دارچین بپاشید. دارچین به خوبی با آب هویج، آب سیب و آب پرتقال مطابقت دارد.

4. دارچین را به غذای خود اضافه کنید.

آیا می دانید این ادویه تلخ و شیرین فقط طعم غذای شما را تقویت نمی کند، بلکه می تواند معجزه هایی برای کاهش وزن داشته باشد. اگر از دارچین استفاده نمی کنید بهتر است آن را به غذا های سنتی خود اضافه کنید. بهترین نکته در مورد دارچین این است که هم با غذا های شیرین و هم با غذا های خوش طعم مطابقت دارد.

افزودن دارچین به غذا

5. آبغوره و دارچین و آب کدو تنبل

یک روش عالی برای نوشیدن مایعات، اضافه کردن آب میوه به رژیم غذایی است. برای کاهش وزن بسیار مهم است که بدن خود را در طول روز هیدراته (آب رسانی به سلول های بدن) نگه دارید.

  • آب کدو تنبل و آبغوره برای کاهش وزن عالی است.
  • هم چنین می توانید دارچین را به آن اضافه کنید.
  • با این کار آب میوه خود را به نوشیدنی های چربی سوز تبدیل کنید.

6. آن را به صبحانه (کاسه غلات) خود اضافه کنید.

بدون شک کاسه های غلات یکی از صبحانه های سالم را تشکیل می دهند. می توانید یک تکه دارچین به کاسه غلات مورد علاقه خود اضافه کنید، که نه تنها طعم را بهبود می بخشد بلکه کمک زیادی به کاهش وزن می کند.

افزودن دارچین به وعده غذایی صبحانه

7. افزودن دارچین به فنجان قهوه

اگر عاشق قهوه هستید، می توانید مقداری پودر دارچین روی آن بریزید. اگر دارچین اضافه می کنید می توانید از شکر صرف نظر کنید، زیرا دارچین طعم شیرینی هم دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا