علم و فناوری

تیزر تبلیغاتی چیست؟ نکاتی برای داشتن بهترین تیزر تبلیغاتی

احتمالاً شما اصطلاح “تیزر تبلیغاتی” را زیاد شنیده اید که معمولاً در زمینه تبلیغات آنلاین و نزدیک به یک رویداد در آینده، منتشر می شود. اما یک ویدئوی تبلیغاتی چیست؟ چرا یکی بسازیم؟ و چگونه می توانید یک محصول خوب بسازید؟

امروز ما به تمام این سؤلات و موارد دیگر پاسخ می دهیم (مزایای ایجاد یک فیلم تبلیغاتی، هنگامی که می خواهید از یک ویدئوی تبلیغاتی استفاده کنید و نحوه استفاده بهینه از آن ها). همچنین برای یادگیری ساخت تیزر تبلیغاتی با کامل ترین جزئیات می توانید به این مقاله سر بزنید.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟

ویدئویی است که به منظور، فروش یا رویداد خاص بازاریابی یا حتی برای معروف و شناخته شدن یک برند، استفاده می شود. این نوع تبلیغات اغلب از نظر سبک و لحن شبیه به یک فیلم کوتاه است که توجه مخاطبان را برای کسب اطلاعات بیشتر، به خود جلب می کنید.

در این نوع تبلیغات، شما سعی نمی کنید یک محصول خاص را بفروشید. بلکه، هدف شما این است که توجه بیننده را برای اطلاعات بیشتر به سمت کالا یا خدمات خود متمرکز کنید. مانند یک تیزر برای یک فیلم!

هدف از تولید تیزر تبلیغاتی

چرا باید از تیزر تبلیغاتی استفاده کرد؟

پاسخ کوتاه این است: “زیرا این نوع تبلیغات، تاثیر گذار است“. گاهی اوقات، تنها چیزی که می تواند یک بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند، این است که کشش بیشتری در تبلیغات شما، برای جذب او وجود داشته باشد. مطالعات حتی نشان داده است که تبلیغات خاص، مانند ارائه کوپن یا تخفیف، می تواند منجر به افزایش سطح “اکسی توسین” شود و مردم را شاد تر و بیشتر مایل به خرید می کند.

احتمالاً می دانید که تبلیغات با تخفیف های محدود چقدر خوب کار می کند. ایجاد یک تیزر تبلیغاتی برای محصولات و خدمات شما، فقط باعث می شود تا بازدید کنندگان، “کلمه” را در غالب ویدئو و به شکلی که خودشان می خواهند ببینند. مشتریان در واقع تماشای فیلم هایی از برند هایی را که دنبال می کنند ترجیح می دهند، زیرا اعتماد بیشتری نسبت به آن دارند.

تیزر های تبلیغاتی، یک راه سرگرم کننده و مؤثر برای انتقال اطلاعات هستند، به ویژه اطلاعات حساس به زمان را، به راحتی به مشتریان، انتقال می دهند.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

ویدئو های تبلیغاتی برای جلب بازدیدکنندگان جدید با ایجاد آگاهی در مورد رویداد های آینده، بسیار عالی هستند. اگر بینندگان شما با نام تجاری شما نا آشنا هستند، یک ویدئوی تبلیغاتی می تواند با جلب توجه آن ها و با تبلیغات فعلی شما، شرکت شما را به آن ها معرفی کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی

چه چیزی باعث می شود یک تیزر تبلیغاتی خوب باشد؟

تیزر تبلیغاتی ممکن است از نظر مفهوم ساده به نظر برسد، اما قطعاً چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید در هنگام ساخت تیزر رعایت شوند:

  • مثل یک معما، به آن بنگرید: هدف ویدئوی تبلیغاتی شما این نیست که در مورد محصول یا خدمات خود عمیق وارد شوید. این یک تریلر سریع برای جلب توجه و برجسته کردن یک تبلیغ است. بنابراین، از تغییرات سریع در ویرایش خود و همچنین عناوین جذاب صدا استفاده کنید.
  • روی جزئیات تیزر متمرکز بمانید: اگر رویدادی را تبلیغ می کنید، تیزر تبلیغاتی خود را روی جزئیات داخل فیلم متمرکز کنید. مهمانان آنجا چه چیزی را تجربه خواهند کرد؟ چه فروشندگانی آنجا خواهند بود؟
  • از گرافیک غافل نشوید: اگر برنامه خاصی برای تاریخ یا تخفیف دارید، طراحی آن را به نحوی انجام دهید که بیننده آنچه را که نیاز است، به حافظه بسپارد.
  • چندین نسخه برای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید: شما می خواهید از تیزر های تبلیغاتی خود بسیار استفاده کنید، مخصوصاً برای تبلیغات حساس به زمان. سعی کنید تعدادی ویرایش متناوب، از تبلیغات خود ایجاد کنید تا فید های اجتماعی شما بیش از حد تکراری نشوند!
  • می توانید از تبلیغات، برای تجارت خود استفاده کنید: شما می توانید از آن، فقط برای تکان دادن یا برجسته کردن جنبه ای از کسب و کار خود استفاده کنید.
تیزر تبلیغاتی

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازید؟

روش های زیادی برای ایجاد آن وجود دارد، اما همه آن ها مراحل اولیه یکسانی را دنبال می کنند. در ادامه دستورالعمل های اساسی لازم برای شروع ذکر شده است.

مراحل ساخت ویدئوی تبلیغاتی:

متن تیزر خود را بنویسید:

  • با اساسی ترین مفهوم شروع کنید:
    • چه چیزی را تبلیغ می کنید؟
  • در مرحله بعد:
    • دیدگاه شما در مورد این تبلیغ چیست؟
    • آیا موضوع تعطیلات است؟
    • آیا فوراً در مورد نقطه دردی که بیننده شما با آن روبرو می شود صحبت می کنید؟

روی کلمات کلیدی و مفاهیم کلیدی که می خواهید در ویدئوی تبلیغاتی خود استفاده کنید تمرکز کنید. سه یا چهار مورد از کلیدی ترین مواردی که می خواهید مخاطبان شما در مورد این تبلیغ به خاطر بسپارند چیست؟

تمام کار هایی که باید برای ساخت این تیزر انجام دهید را برنامه ریزی کنید:

در بسیاری از مواقع، فیلم های تبلیغاتی به ابزار های بصری مانند کارت های گرافیک یا عنوان نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که آن ها را از قبل و با استفاده از استوری بورد، برنامه ریزی کنید.

حتی اگر قصد فروش بعدی را دارید و می خواهید ویترین یا محصولات خود را در قالب مونتاژ به نمایش بگذارید، باید سعی کنید همه مواردی را که می خواهید، مشخص و ترسیم کنید. هرچه بیشتر برنامه ریزی کنید، هنگام حضور در صحنه و فیلمبرداری راحت تر عمل خواهید کرد!

همچنین می توانید با چند ایده و تغییر کوچک در ویدئو ها، چند تیزر تبلیغاتی را با موضوعات مشابه، همزمان آماده کنید و سپس همه را باهم منتشر کنید.

ویدئوی خود را تولید کنید:

اکنون زمان تولید ویدئو فرا رسیده است! بسته به هدف شما، محل فیلم برداری خود را انتخاب کنید. به طور مثال: برای یک تیزر تبلیغاتی انتزاعی، ممکن است بخواهید از یک فضای استودیویی با زمینه کاملا سفید استفاده کنید.

تولید تیزر تبلیغاتی

ویرایش تیزر را انجام دهید:

وقتی تیزر خود را فیلمبرداری کردید، وقت آن است که تکه های آن را کنار هم قرار دهید. این مرحله، مرحله پس از تولید نامیده می شود.

یکی از مهمترین عناصر در تیزر تبلیغاتی، به اشتراک گذاشتن اطلاعات حیاتی، مانند کد های تخفیف، تاریخ و زمان رویداد ها، یا مهلت های پایان فروش، است. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات را به صورت بصری با کارت های گرافیک و عنوان درج کرده اید، تا مخاطبان این اطلاعات را از دست ندهند!

گرافیک به افزودن و برجسته کردن اطلاعات کلیدی کمک می کند و می تواند در انواع روش های خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد. دقت داشته باشید که همیشه بهترین کار این است که در مورد گرافیک، از قبل برنامه ریزی کنید.

تیزر تبلیغاتی خود را تبلیغ کنید:

اکنون که تیزر شما به پایان رسیده است، زمان تبلیغ آن فرا رسیده است! هدف از تبلیغات، جلب توجه ایجاد حس کنجکاوی در بینندگان است. بنابراین، برخی از تکنیک های زیر را برای مشاهده و جلب توجه بیشتر به سمت تیزر تبلیغاتی خود امتحان کنید:

  • شبکه های اجتماعی: کانال های اجتماعی شما یکی از مخاطبان اصلی شرکت شما هستند، بنابراین قطعاً تیزر (یا فیلم) تبلیغاتی خود را در فید های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید!
  • ایمیل: همانطور که برای تبلیغ یک رویداد یا تبلیغات تخفیفی، چند ایمیل ارسال می کنید، به مشترکان خود (چندین بار) ویدئوی تبلیغاتی خود را در خبر نامه ها و وبلاگ های الکترونیکی ایمیل کنید تا آن ها به یاد داشته باشند که تا دیر نشده از این مزیت، استفاده کنند.
  • تبلیغات پولی: مقداری هزینه پشت تیزر تبلیغاتی خود بگذارید تا در رسانه های اجتماعی دیده شود و با پیگیری کردن دنبال کنندگان و مشترکانی که ایمیل تبلیغاتی شما را باز کرده اند، استفاده کنید تا تبلیغات به آن ها یادآوری شود!
  • وب سایت: هنگام تبلیغ یک تبلیغات حساس به زمان، نباید هیچ فرصتی را برای تعامل با مشتریان احتمالی از دست بدهید، بنابراین ویدئوی تبلیغاتی خود را نیز در وب سایت و وبلاگ شرکت خود، ارسال کنید!

سخن پایانی

تیزر های تبلیغاتی می توانند ساده به نظر برسند، اما درست ساختن آن ها، همیشه آسان نیست. تبلیغات مناسب می تواند برای شرکت های بزرگ و کوچک سود بسیاری به همراه داشته باشد. ویدئو های تبلیغاتی هدف خاصی را ارائه می دهند، اما به ارتقاء هویت برند شما نیز کمک می کنند. بنابراین اگر می خواهید تبلیغ و برند شما موفق شود، ایجاد تعادل مناسب ضروری است.

منبع: lemonlight

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا