اقتصادحرفه و شغلعلم و فناوریکامپیوتر و آی تی

تولید محتوا چیست و چگونه می توان یک تولید کننده محتوا شد؟

شما فقط باید در فرصت های شغلی LinkedIn ثبت نام کنید تا ببینید تعداد زیادی از شرکت هایی که مشاغل مرتبط با رسانه های دیجیتال که حقوق خوبی را می پردازند، رو به رشد هستند، که بیشتر آن ها تولید محتوا هستند. کافی است که هرکسی را به فکر یک حرفه تولید کننده محتوا بیندازد. اما برای تولید یک محتوا نیاز به چه کاری است و چگونه می توانید به عنوان یک حرفه شروع به کار کنید؟

اگر فکر می کنید آیا شغل تولید محتوا برای شما مناسب است یا خیر، می خواهید به عنوان تولید کننده محتوا مشاغلی ایجاد کنید یا از قبل در راه هستید و می خواهید کار خود را ارتقا دهید، در مورد همه چیزهایی که باید بدانید ادامه مطلب را بخوانید.

  1. تولیدکننده محتوا کیست؟
  2. چه کسانی هستند و در کجا فعالیت دارند؟
  3. پنج کاری که تولیدکنندگان محتوای حرفه ای انجام می دهند
  4. چگونه یک تولید کننده محتوای حرفه ای شویم؟
  5. حقوق پرداختی تولید کنندگان محتوا

تولید کننده محتوا کیست؟

تولید کننده محتوا کیست؟

تولید کننده محتوا کسی است که مطالب سرگرم کننده و آموزشی جهت منتشر کردن در رسانه ها ایجاد می کند. تولید محتوا خصوصاً مربوط به محتوای دیجیتالی است، زیرا در آنجا بیشتر محتوا صرف شده است.

برای مشاغل، تولید محتوا می تواند به معنای تهیه خبرنامه، ایمیل، مواد بازاریابی دیجیتال، بروشور، رسانه های اجتماعی، مقالات، گزارش های سالانه، تبلیغات، ارتباطات شرکت و موارد دیگر باشد. برای درک کامل اینکه تولیدکننده محتوا کیست و چه کاری انجام می دهد، مهم است که درک کنید “محتوا” چیست.

در صنعت نشر، ارتباطات و هنر، محتوا را می توان کلیه اطلاعات و تجربیات، مانند نوشتن، گفتار یا سایر هنر های مختلف، بیان شده از طریق رسانه برای انتقال ارزش به کاربر تعریف کرد. برای کسب و کار مهم تر، محتوا شامل مواردی است که کاربران، خوانندگان یا بینندگان از آن ها ارزش می گیرند. در ابتدایی ترین سطح، محتوا شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات و یا تجربه
  • رسانه / کانال تحویل اطلاعات
  • هر ویژگی مفیدی که این رسانه به اطلاعات یا تجربه اضافه می کند


در اینجا لازم به ذکر است که اگر چه ابزار برای تولید محتوا ضروری است، اما مهم ترین بخش آن در سه قسمت بالا نیست، اطلاعات و تجربه مهم تر است. بدون آن ها، این رسانه اساساً هیچ ارزشی ندارد. در آخر کانال YouTube بدون فیلم یا مجله مورد علاقه شما بدون مقاله یا تصویر چه ارزشی دارد؟

روز به روز، مشاغل بیشتر در حال درک ارزش کار با تولیدکنندگان محتوا هستند. آن ها می بینند که محتوای با کیفیت بالا باعث الهام بخشیدن به کاربران می شود و می تواند از طریق تعامل با برند تجاری، باعث اعتبار برند شود.

تولید کنندگان محتوا چه کسانی هستند

تولید کنندگان محتوا چه کسانی هستند و در کجا فعالیت دارند؟

به هر کجا که نگاه کنید، محتوایی توسط شخصی ایجاد شده است که احتمالاً برای ایجاد آن پول دریافت کرده است. آن کاور پشت جعبه حبوبات، ایمیل ناخواسته ای که بدون باز کردن پاک کرده اید، آرم روی تی شرت شما، تکه های اخبار صبح، ویدیویی که در اینستاگرام تماشا کرده اید، متنی که الان می خوانید؟ همه مطالب است.

به عنوان یک حوزه گسترده، مسئولیت های ایجاد کننده محتوا می تواند بسیار متفاوت باشد، اما احتمالاً برخی یا موارد زیر را شامل می شود:

  • نوشتن، ویرایش، وبلاگ نویسی و به روزرسانی مطالب برای همه موارد، از بروشور ها و بازاریابی و تبلیغ مواد تا ایمیل ها، وب سایت ها، وبلاگ ها و موارد دیگر.
  • اطمینان از رعایت بهترین روش های جستجوگر ها برای محتوای دیجیتال، بنابراین موتور های جستجو مانند Google می توانند محتوای شما را پیدا کنند.
  • ایجاد پست در شبکه های اجتماعی و مدیریت حساب های اجتماعی، از جمله پاسخ به نظرات و سوالات کاربران.
  • همکاری با بخش های مختلف شرکت و اشتراک ایده های محتوا برای کمک به نیاز های محتوایی آن ها.
  • نظارت بر معیار های وب سایت و شبکه های اجتماعی.

آیا می خواهید کمی بیشتر به آنچه محتوا سازان می آفرینند بپردازیم؟ در اینجا لیستی از همه گیر ترین نوع مطالب وجود دارد:

بله، این انواع مختلفی از محتوا است. خوشبختانه، برای ایجاد شهرت به عنوان یک تولیدکننده محتوای عالی، نیازی نیست که یک حرفه ای باشید یا در همه آن ها تجربه داشته باشید. شما باید بر اساس تخصص و نوع سازنده محتوا، جایگاه خود را پیدا کنید.

محبوب ترین پلتفرم هایی که میزبان تولید محتوا هستند

محبوب ترین پلتفرم های تولید محتوا

محتوا کجا ظاهر می شود؟ در اینجا برخی از پلتفرم های اصلی رسانه وجود دارد که دارای محتوا هستند:

  • سینما
  • اینترنت (وبلاگ ها، پادکست ها، وب سایت ها، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها و غیره)
  • رویداد های زنده (کنفرانس ها، اجراها و غیره)
  • مواد چاپی (کتاب، بروشور، مجله، بسته بندی، جزوه و غیره)
  • رادیو
  • تلفن های هوشمند (برنامه ها، دسترسی به اینترنت)
  • تلویزیون


فقط شما می دانید که بیشتر اهل وبلاگ نویسی، شبکه اجتماعی، تبلیغات تبلیغاتی یا پخش هستید. بنابراین وقتی می دانید کدام یک از بستر های نرم افزاری را تصور می کنید محتوای شما به نمایش درآمده است، به علاقه و مهارت خود فکر کنید، سپس انواع شرکت هایی را که تولید کنندگان محتوا را استخدام می کنند در نظر بگیرید:

  • رسانه (اخبار، سرگرمی)
  • شرکت های خرده فروشی و تجارت الکترونیکی
  • برند های تجاری (تقریباً همه از مواد غذایی گرفته تا مد، دارو، هتل، شهر، بیمارستان)
  • بلاگر ها / اینفلوئنسر ها
  • افراد مشهور
  • گسترده به نظر می رسد؟ دلیل این امر این است که هر شرکتی نیاز به برقراری ارتباط با مصرف کنندگان خود دارد و آن ها به یک تولید کننده محتوای با استعداد و ماهر برای کمک به آن ها نیاز دارند.

این یکی از زیبایی های تولید محتوا است. هر آنچه در (آیرودینامیک، رژیم کتوژنیک، خیاطی، سیاست خارجی، بهره وری و هر چه که نام آن را بگذارید) متخصص باشید، احتمالاً احتیاج است که کسی از طریق تولید محتوا آن را قهرمان کند.

پنج کاری که تولید کنندگان محتوای ماهر انجام می دهند!

تولیدکنندگان محتوای موفق می دانند که بیشتر از نوشتن بهترین مطالب، مورد تقاضا بودن آن است (اگرچه این یک شروع عالی است و برای برخی از افراد نوشتن متن مناسب است). برای اطمینان از آماده بودن و آمادگی برای حاکمیت بر جهان تولید محتوا، بهترین روش های زیر را دنبال کنید:

  1. دریافت کنید و در جریان بمانید.
    حوزه تخصص شما هرچه باشد، باید در آن تاپ باشید، آخرین اخبار را بدانید و رویداد ها را دنبال کنید.
  2. مخاطبان خود را بشناسید.
    هرچه مخاطبان خود یا مشتری خود را بهتر بشناسید، بهتر می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.
  3. از ابزار های مخصوص تولید محتوا استفاده کنید که به شما در ایجاد محتوای عالی کمک می کنند.
    تولید محتوا فقط ساختن کلمات نیست. همانطور که در بالا ذکر شد، این می تواند از مدیریت رسانه های اجتماعی گرفته تا طراحی بروشور ها و ایجاد فیلم ها باشد. اگر از جدیدترین ابزار ها استفاده می کنید، می دانید که هیچ دلیلی برای شروع از ابتدا وجود ندارد زیرا الگو های آنلاین رایگان وجود دارد که طراحی گرافیکی سنگین را برای شما انجام می دهند.
  4. اغلب اوقات بنویسید.
    نوشتن و تفکر خلاق در هسته اصلی نویسنده و تولیدکننده محتوا قرار دارد.
  5. برای سئو بنویسید.
    شما می توانید محتوایی را که اشک شکسپیر را در می آورد، بنویسید ولی همچنان مورد توجه قرار نگیرید، اگر کلمات کلیدی را که به کار شما کمک می کند که در بالای نتایج جستجو بگیرید را استفاده نکنید نوشتن محتوایتان فایده ای ندارد. کلمات کلیدی سئو اطمینان حاصل می کنند که محتوای شما دیده می شود و نتایج قابل اندازه گیری دارد.

چگونه یک تولید کننده محتوای حرفه ای شویم؟

تولید کننده محتوای

وقتی فهمیدید که چه نوع محتوایی می خواهید ایجاد کنید و برای کدام نوع صنعت، وقت آن است که خودتان را در آنجا و در مقابل مشتریان قرار دهید. در اینجا نحوه حرفه ای شدن را به شما می گوییم.

یک سری نمونه کار ایجاد کنید

مطمئناً، می توانید حساب های رسانه اجتماعی خود را به مشتریان خود نشان دهید (و اگر عالی هستند باید این کار را انجام دهید). اما حرکت حرفه ای ایجاد و به اشتراک گذاری نمونه کار های دیجیتالی است که بهترین کار شما را نشان می دهد. هنوز کاری برای نمایش ندارید؟یک سری نمونه برای مشتریان خیالی ایجاد کنید!

شبکه های ارتباطی

گفته های دیگران را فراموش کنید. سعی کنید چه در نمایشگاه ها، چه در کنفرانس ها، در هنگام برگزاری کنفرانس ها یا در هر گردهمایی دیگر خود را در مقابل انواع مشتریانی که می خواهید قرار دهید و در مکان های مناسب دوست شوید. شبکه های آنلاین نیز حساب می شوند. حساب های شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود را دنبال کرده و درباره آن ها نظر دهید. پیشنهاد همکاری کنید برند هایی را که می خواهید با آن ها کار کنید مشخص کنید و برچسب گذاری کنید. ادامه دهید و روابط به مرور رشد می کند.

خودت را بلند کن

منتظر نباشید که شغل ها سمت شما بیایند. درعوض، به طور فعال فرصت ها را دنبال کنید. رستورانی را می شناسید که بتواند از کمک در شبکه های اجتماعی یا یک مارک بوتیک با خبرنامه های متوسط بهره مند شود؟ پیشنهاد دهید که به تقویت تعامل آن ها کمک کنید.

تسلیم نشو

رشد یک تجارت و مشتری مداری مستلزم زمان است. قبل از انتظار نتیجه، حداقل شش تا هشت ماه فشار و سختی به خودتان بدهید.

دستمزد

با کنار گذاشتن هوش مصنوعی، هرگز زمانی نخواهد رسید که تولید محتوا منسوخ شود. هر سرمایه گذاری که اکنون روی مهارت های خود انجام می دهید به طور مداوم جواب می دهد. تولیدکنندگان محتوا می توانند از هر طریقی هزینه دریافت کنند: توسط پروژه، ساعتی یا ماهانه به عنوان یک پیمانکار مستقل. آن ها همچنین ممکن است یک کارمند حقوق بگیر باشند.

هزینه ها به طور گسترده ای به مهارت ها، نرخ بازار محلی ​​و موضوع بستگی دارد. در پاییز سال 2020، Glassdoor دامنه دستمزد تولید کنندگان محتوا را 35000 تا 73000 دلار در سال گزارش کرد، در حالی که فریلنسر هایی که حساب های شبکه های اجتماعی را برای مشتریان مدیریت می کنند می توانند از 15 تا 120 دلار در ساعت هزینه دریافت کنند.

این را بدانید که هرچه مهارت شما رشد می کند، حقوق شما نیز افزایش می یابد. هرچه بیشتر در مهارت ها، ابزار ها و جامعه تولیدکنندگان محتوا غرق شوید، در ایجاد محتوا مهارت بهتری خواهید داشت. به زودی متوجه خواهید شد که به عنوان یک تولیدکننده محتوا، امکان امرار معاش با استفاده از خلاقیت خود را دارید.

منبع: Adobe

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا