تغذیهتغذیه سالم

برای افزایش انرژی چه چیزهایی بخوریم

یکی از راه های تقویت قند خون قهوه است. متخصصین معتقدند چای سبز بهتر از قهوه است زیرا، چای سبز می تواند انرژی شما را تا چند روز تامین کند.

تاکنون برایتان پیش آمده در وسط جلسه ای مهم خوابتان بگیرد؟ کارشناسان تغذیه معتقدند ممکن است این مشکل به غذایی که می خورید مربوط باشد.

قند خونتان را در حالت تعادل نگه دارید.

راه های تقویت قند خون

وعده های غذایی تان را با پروتئین تکمیل کنید زیرا در بدنتان باعث تعادل قند می شود.

مواد مغذی کامل دریافت کنید

به معنی پرخوری نیست بلکه به معنای استفاده خیلی کم از یک ماده غذایی است.

کلم بروکلی بخورید

راه های تقویت قند خون

کلم بروکلی منبع بسیار خوبی برای ویتامین B است، برای تولید انرژی بسیار استفاده می شود.

خرما را فراموش نکنید

خرما گلوکز کامل است؛ یکی از راه های تقویت قند خون میل کردن خرماست. می توانید از خرما خشک و یا خرمای تازه استفاده کنید (هر دو قند مورد توجهی دارند.)

جینسینگ بخورید

راه های تقویت قند خون

گیاه جینسینگ به شما کمک می کند تا درحالی که دچار استرس هستید بتوانید انرژی خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است عملکرد تیروئید را نیز بهبود می بخشد.

چای سبز بخورید

چای سبز بهتر از قهوه است زیرا سبب مشکلاتی نظیر تپش قلب ناشی از مصرف کافئین نمی شود. اگر چای سبز را قبل از ورزش بنوشید، به شما انرژی لازم را می دهد.

کینوا مصرف کنید

راه های تقویت قند خون

این دانه غنی از پروتئین و فیبر است که به شما احساس سیری می دهد. (یک فنجان کینوا به اندازه دو تکه سینه مرغ پروتئین دارد و فیبر بالای آن به تنظیم قند خون کمک می کند.)

برنج قهوه ای را فراموش نکنید

برنج قهوه ای سرشار از منیزیم است. (منیزیم یک نوع ماده معدنی است که به بدن شما کمک می کند تا پروتئین را تبدیل به کربوهیدارت بکند.) برنج قهوه ای را در کنار سبزیجات در وعده ناهار مصرف کنید.

عسل

راه های تقویت قند خون

آیا می دانستید یک قاشق عسل با یک قوطی نوشابه انرژی زا برابر است؟ این شیرینی خوشمزه و طبیعی به تدریج ماهیچه های شما را قوی می کند؛ عسل را در هر زمان و با هر چیزی می توانید میل کنید.

اسفناج

یکی ازمنابع آهن و منیزیم اسفناج است؛ اگر در کناره وعده ناهار یک بشقاب سالاد اسفناج میل کنید تا اخر شب احساس خستگی نمی کنید.

ماهی سالمون

راه های تقویت قند خون

ماهی سالمون به دلیل داشتن اسید های چرب امگا 3 و توانایی اش در کاهش کلسترول و بهبود بیماری های قلبی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

تخم مرغ

یکی از کامل ترین پروتئین ها تخم مرغ است. مصرف یک عدد تخم مرغ در طول روز باعث می شود تا در طول روز احساس خستگی نکنید.

ماست

یکی از راه های تقویت قند خون استفاده از ماست است. برای اینکه دچار دل درد نشوید بهتر است آن را با نعنا یا پونه میل کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید از مقاله قبلی (غذا بر سلامتی انسان چه تاثیری دارد) ما استفاده کنید. بر روی لینک آن کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا