پزشکیسلامت

راهکار هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا !

امروزه بیماری کرونا در حال اوج گیری است و هنوز به طور قطع واکسنی هم برای پیشگیری از آن ساخته نشده است که بتواند بدن را در مقابل این ویروس مقاوم کند. مهمترین راهی که پزشکان و محافظان سلامت کشور توصیه می کنند، تقویت سیستم ایمنی در برابر ویروس کرونا به علاوه ی رعایت پروتکل ها است. بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه می توان سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا تقویت کرد.

اگر می خواهید روش های تقویت سیستم ایمنی بدن را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به بدن بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید و از روش های توصیه شده ما برای تقویت سیستم ایمنی استفاده نمایید.

روش های تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا

از تغذیه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده نمایید.

تغذیه مناسب

تغذیه، مرحله اولی است که می توانید به کمک آن سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. تحقیقات انجام شده ثابت کرده اند که بخش عظیمی از سیستم ایمنی بدن در روده قرار دارد. تقویت روده اصلی ترین بخشی است که می تواند محافظی قدرتمند در برابر ورود ویروس کرونا به بدن بسازد.

استرس خود را مدیریت کنید.

مدیریت استرس

در مواقعی که احساس می کنید زندگی و شرایط بر شما دشوار شده است، استرس می تواند بر شما غلبه کند. طبق آخرین تحقیقات دانشمندان، استرس شرایط بدن را برای ایجاد عفونت فراهم می کند. استرس می تواند شرایط را برای تولید بیشتر سیتوکین ها که باعث ایجاد التهاب در بدن می شوند فراهم کند.

افراد کهن سال باید تا جایی که می توانند روش های مدیریت استرس را در خود تقویت کنند تا بتوانند از ورود ویروس های مختلف به بدن خود محافظت کنند.

اگر اخبار جدید و بروز در مورد آشوب گرایی های ویروس کرونا شما را ناراحت می کند، سعی کنید کمتر به سمت اخبار، اطلاعات موجود در مورد این ویروس و قدرتمند تر شدن آن بشنوید. زیرا شنیدن و خواندن این اخبار استرس موجود در شما را افزایش خواهد داد.

به میزان کافی بخوابید

خواب از جمله موارد و دلایلی است که می تواند استرس شما را کاهش دهد. خواب این امکان را برای شما فراهم می کند که تمام سیستم بدن مانند مغز را ریکاوری (تنظیم مجدد) کنید. هنگامی که شما دچار کمبود خواب هستید، هورمون های استرس مانند: کورتیزول افزایش می یابد.

بدن هنگام ترشح این هورمون ها قابلیت بیدار ماندن و هوشیار بودن کامل را برای خود فراهم می کند، اما توجه داشته باشید این امر (ترشح هورمون های کورتیزول) انرژی سیستم ایمنی بدن شما را به سمت و سویی دیگر هدایت می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف مواد مغذی و سالم یک راه فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد است. برای اینکه از مقدار مصرف مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن آگاه شوید، توصیه می کنیم به یک مشاور پزشکی مراجعه کنید و از او برای میزان مصرف مواد مغذی برای سلامت سیستم ایمنی بدن کمک بخواهید.

همچنین مصرف گیاهانی مانند: سیر، زنجبیل، رزماری، پونه کوهی و زرد چوبه می تواند به کاهش و دفع ویروس های تنفسی که مجاری تنفسی شما را مورد حمله قرار می دهند کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا