اقتصادحرفه و شغل

تعرفه قیمت تبلیغات در شرکت های تبلیغاتی ایرانی چگونه است؟ (بروزرسانی شهریور 1400)

همانطور که می دانید تبلیغات یکی از مهم ترین ابزار های بازاریابی است. امروزه انتقال پیام از طریق رسانه های مختلف، پیشرفت های بسیاری کرده است و مردم با استفاده از روش های زیادی تبلیغات می کنند. اینکه بدانیم چگونه تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهیم، از کدام روش ها استفاده کنیم و یا استقبال از کدام روش ها بیشتر است، بسیار با اهمیت است. در ایران انواع روش های تبلیغات وجود دارد که هر کدام به نوعی مفید و مناسب است. تبلیغات به انواع تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در سایت های مختلف و … تقسیم می شوند. در این مقاله قیمت انواع تبلیغات در شرکت های ایرانی را توضیح خواهیم داد.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به افزایش فروش منجر شود. همچنین این نوع تبلیغات می تواند باعث افزایش قدرت و اعتماد مشتری شود. برخی کاربران که ویدئویی درباره شرکت یا محصولات و خدمات شما دیده باشند، با احتمال بالا تری می توانند به مشتری شما تبدیل شوند. از طریق آپارات می توانید تبلیغات ویدئویی خود را برای کاربران به نمایش بگذارید.

تعرفه تبلیغات در شرکت ایرانی آپارات

تعرفه تبلیغات در آپارات
آپارات

همانطور که می دانید بازاریابی ویدئویی، دنیایی گسترده برای تجارت است. بخشی از این دنیای بزرگ مربوط به تبلیغات در شرکت ایرانی آپارات است. تبلیغات در آپارات بدین گونه است که: تیزر تبلیغاتی شما قبل از ویدئو های سایت آپارات پخش و 6 ثانیه از تیزر شما به صورت قطعی مشاهده خواهد شد.

همچنین تیزر تبلیغاتی شما می‌تواند تا 59 ثانیه زمان داشته باشد تا کاربران آپارات درصورت تمایل تیزر تبلیغاتی شما را تا پایان مشاهده کنند (ما توصیه می‌کنیم از تیزر های کمتر از 30 ثانیه استفاده نمایید.). تیزر های تبلیغاتی به 3 روش در آپارات منتشر می‌شوند: پخش ساده و عمومی، پخش با فیلتر دسته بندی، پخش با فیلتر موقعیت جغرافیایی. قیمت تبلیغات در شرکت ایرانی آپارات بدین صورت است که:

1- پخش ساده یا عمومی

در این حالت تیزر تبلیغاتی شما قبل از تمام ویدئو های آپارات به صورت عمومی پخش می‌شود و دسته بندی و موقعیت جغرافیایی بر پخش آن تأثیری ندارد.

2- پخش با فیلتر موقعیت جغرافیایی

شما می‌توانید تیزر تلیغاتی خود را قبل از ویدئو هایی منتشر کنید که افرادی با موقعیت جغرافیایی مدنظر خودتان در حال تماشای آن ویدیو ها هستند. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما تنها در شهر مشهد فعالیت دارد، تیزر تبلیغاتی شما می تواند تنها برای افرادی که در مشهد هستند، پخش شود.

تعرفه تبلیغات
تعرفه

3- پخش با فیلتر دسته بندی

همانطور که می‌دانید ویدئو های سایت آپارات دارای دسته بندی مشخص هستند. در این روش تبلیغاتی شما می‌توانید تیزر تبلیغاتی خود را قبل از ویدئو هایی با دسته بندی مورد نظر خود پخش نمایید. به عنوان مثال شما می‌توانید تیزر تبلیغاتی خود را قبل از تمام ویدئو هایی که در دسته بندی آرایشگری و زیبایی قرار دارند، پخش نمایید.

تعرفه های تبلیغات در آپارات
تعرفه

تبلیغات در اینستاگرام

انواع تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از فعالیت‌ هایی است که برآورد مالی آن تا حد زیادی دشوار است. دلیل این موضوع نبود تعرفه خاصی برای تبلیغات و همین طور تغییرات مداوم قیمت‌ ها در صفحات مختلف است. بسیاری از اینفلوئنسر ها تعرفه‌ هایی بالاتر از حد انتظار برای پست‌ های تبلیغاتی در نظر می‌گیرند و بعضی هم از نوع قیمت‌ گذاری اطلاع ندارند و فاصله تعرفه آن ها با اینفلوئنسر هایی با بازدهی یکسان بسیار متفاوت است.

این موضوع باعث شده کسب و کار ها نتوانند پیش‌بینی دقیقی از میزان هزینه لازم برای تبلیغات داشته باشند و حتی نتوانند از بازدهی هر کمپین به طور دقیق خبر داشته باشند. جالب است بدانید ما در داشتن چنین مشکلی تنها نیستیم. در بسیاری از کشور های دنیا هم ملاک ثابتی برای تعیین قیمت تبلیغات اینستاگرامی وجود ندارد اما بعضی متخصصان توانسته‌ اند تخمین‌ هایی بر اساس مشاهداتشان بزنند.

در این مطلب تلاش می‌کنیم تا حدی به میانگین تعرفه‌ های تبلیغاتی مناسب در ایران برسیم و بتوانیم حدس بزنیم برای بازدید مورد نظر کمپین تبلیغاتی‌ در اینستاگرام چقدر بودجه باید در نظر بگیریم.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

در اینستاگرام به شکل‌ های مختلفی می‌ توانید تبلیغ کنید. هر کدام از این شکل‌ ها در صفحات مختلف تعرفه مخصوص خودشان را دارند. هزینه تبلیغ در اینستاگرام برای انواع مختلف تبلیغ متفاوت است، به طور کلی تبلیغ شامل سه دسته اصلی می‌شود.:

  • تبلیغات در صفحه اینفلوئنسر ها (معرف به اینفلوئنسر مارکتینگ) که افراد تاثیرگذار اینستاگرام هستند،
  • تبلیغات در پیج‌ هایی که به نام یک شخص نیستند و روی موضوعی مثل طر‌ح‌ های گرافیکی، متن‌ های جالب، اطلاعات عمومی و… تمرکز دارند.
  • تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که از طریق پرداخت هزینه به خود اینستاگرام یا فیس‌بوک انجام می‌شود.

هر کدام از انواع تبلیغات در اینستاگرام را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات اسپانسری

در میان این شکل‌ های مختلف تبلیغ، تبلیغات اسپانسری اینستاگرام در ایران به ندرت انجام می‌شود زیرا به دلیل تحریم و دشواری‌ های پرداخت بین‌المللی کمتر در میان گزینه‌ های مورد نظر کسب و کار های ایرانی قرار می‌گیرد.

تبلیغات در پیج های ایرانی

تبلیغات در این پیج ها عموما بازدهی مورد انتظار را ندارد، زیرا تبلیغات در این پیج ها تناسبی با موضوع و سایر فعالیت های پیج ندارند و تبلیغات به پیام بازرگانی شبیه می شوند. همچنین تبلیغات در این پیج ها تعرفه مشخصی ندارند و بسته به تعداد بازدید و دنبال کننده در هر پیج متفاوت است.

تبلیغات در صفحه اینفلوئنسر ها

تبلیغات به وسیله اینفلوئنسر ها
تبلیغات در صفحه اینفلوئنسر ها

با وجود معیاری مثل تعداد فالوور، این معیار ملاک مناسبی برای تعیین قیمت پست و هزینه تبلیغ در اینستاگرام نیست. چرا که بسیاری از این افراد تعداد قابل توجهی فالوور غیرفعال (به اصطلاح فالوور فیک) دارند که در میزان مشارکت و دیده شدن تبلیغات موثر نیستند.

بنابراین در نظر گرفتن معیاری مثل متوسط مشارکت صفحه یا متوسط بازدید می‌تواند معیار بهتری برای ارزیابی قیمت یک صفحه باشد. برای این کار می‌توانیم به سراغ تعدادی از اینفلوئنسر ها و قیمت‌ های آن ها برویم تا ببینم روش مرسوم تعیین قیمت در میان اینفلوئنسر های ایرانی چگونه است. 

نامحوزه کاریتعداد فالوورمبلغ برای هر پست
محمدامین. کطنز پرداز3.1 میلیون8 میلیون تومان
محسن. اطنز پرداز2 میلیون6 میلیون تومان
عرفان. عطنز پرداز2 میلیون6 میلیون تومان
سید احمد. مورزش363 هزار نفر16 میلیون تومان
صبا. صسبک زندگی237 هزار نفر5 میلیون تومان
محمدرضا. معکاسی110 هزار نفر2 میلیون تومان
تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در سایت های گوناگون

برای نمایش تبلیغات در سایت روش‌ های گوناگونی وجود دارد هر کسی می‌تواند تبلیغ را در یک وب‌ سایت نمایش دهد. برای رسیدن به این هدف قبل از هر چیز نیاز به یک سایت دارید. در صورتی که سایت خود را راه اندازی کرده‌اید باید ابتدا تصمیم بگیرید که با چه روشی می‌خواهید تبلیغ کنید.

ابتدا در مورد مخاطب خود تحقیق کرده و پس از آن اقدام به این کار نمایید. چندین روش برای تبلیغ در سایت وجود دارد؛ تبلیغ به روش رپورتاژ آگهی، تبلیغ به روش بک لینک و تبلیغات بنری.

تبلیغات در سایت
تبلیغات در سایت های گوناگون

تبلیغ به روش رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌ رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌ های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند.

شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌ تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌ خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌ خواهید رقم بخورد. قیمت تبلیغات در شرکت ها و سایت های ایرانی به روش رپورتاژ آگهی، متفاوت است اما به طور کلی بازه قیمت در حدود 400000 تا 2000000 تومان است.

تبلیغ به روش بک لینک

اگر روش تبلیغاتی شما بک لینک باشد شما مجبور به خرید اشتراک های دوره ای هستید. این اشتراک ها به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه هستند. از نظر هزینه تبلیغات در سایت ایرانی برای روش بک لینک، بهتر است از اشتراک سالانه استفاده کنید، زیرا مقرون به صرفه تر هستند. برخی از این قیمت های تبلیغات در سایت فردا نیوز (صفحه برگزیده روز) به صورت زیر هستند:

  • یک ماهه: 800000
  • سه ماهه: 1700000
  • شش ماهه: 2600000
  • دوازده ماهه: 3700000
مدتسایت ف.ن (صفحات تازه های سایت)سایت مسایت س.ا.م
یک ماهه 450000 300000 500000
سه ماهه 850000 900000 1350000
شش ماهه 1300000 1800000 2400000
12 ماهه 2200000 3600000 4200000

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در سایت، به دو صورت بنر ثابت و موشن گرافی هستند. قیمت تبلیغات در شرکت و سایت ایرانی برای بنر ثابت و موشن گرافیک متفاوت است. این شیوه تبلیغات برای کاربران جالب و جذاب است و می‌تواند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کند. تعرفه این نوع تبلیغات در سایت های مختلف، متفاوت است و قیمت دقیقی در دست نیست. برای بررسی قیمت هر سایت بهتر است در همان سایت جستجو کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا