اقتصادحرفه و شغل

ترکیب تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال

هر کسب و کاری برای بازاریابی و تسلط بر تولید محتوا (به همراه اصول سئو) گام های مشخص و استراتژی های خاص خود را دارد. از سال 2020، تقریبا تمام مشاغل، حضور دیجیتالی دارند. زیرا مصرف کنندگان عادت دارند قبل از تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات، در گوگل جستجو کنند. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار شما در دنیای رقابتی تبدیل به یک آهنربای جذب مشتری شود، بسیار ضروری است که در شغل خود حضور دیجیتالی با کیفیتی داشته باشید. در این مقاله ما به بررسی نحوه ترکیب تولید محتوا و بازاریابی می پردازیم تا بازاریابی دیجیتالی شما را تقویت کنیم.

چرا برای بازاریابی دیجیتال باید از SEO استفاده کرد؟

تولید محتوا و اصول سئو
تولید محتوا و اصول سئو

همانطور که می دانید SEO برای رتبه بندی ارگانیک در گوگل ضروری است. برای پیشرفت بیشتر، شما می توانید تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال را با هم ترکیب کنید. در اینجا دلایلی داریم که این ترکیب باعث رشد کسب و کار شما در اینترنت می شود.

1- برای حضور مشتری در وب سایت

فقدان اطلاعات در مورد برند ها، محصولات یا خدمات،در مشتری باعث ایجاد انگیزه برای سرچ درباره یک نام تجاری می شود. اکثریت مردم اگر هنگام جستجوی نام یک برند، اطلاعات کافی پیدا نکنند، از خرید آن صرف نظر می کنند. بنابراین، یکی از مزایایی که می توانید از ترکیب بازاریابی و تولید محتوا داشته باشید این است که می توانید مشتریان خود را به وب سایت هدایت کرده و اطلاعات مختلفی را در مورد محصولات یا خدمات، در اختیار آن ها قرار دهید.

این امر باعث افزایش پیوند بین نام تجاری شما و مشتری می شود. زیرا آن ها با خواندن محتوا به برند شما وابسته می شوند. همچنین، اگر اغلب در مورد محصول، خدمات و برند خود محتوا تولید کنید، احتمال کمتری وجود دارد که مشتری به آنچه دیگران در مورد برند شما می گویند، اهمیت دهند. در واقع بازاریابی و تولید محتوا همراه با رعایت نکات SEO، به مشتری کمک می کند به محصول یا خدمات شما وفادار بماند.

ترکیب تولید محتوا و بازاریابی:
بازاریابی و تولید محتوا

2- ارزش تولید محتوا

تولید محتوا می تواند خواسته بازار های جدید را برآورده کند. برند ها در حال پرورش بازار های محصولات خود هستند و فقط محتوا است که می تواند نیاز های منحصر به فرد بازاریابی را برآورده کند. در بازاریابی و تولید محتوا، ارتباط با نام تجاری عامل تعیین کننده است.

محتوای مناسب را باید در زمان مناسب ارائه دهید. با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از مشتریان، فرآیند خرید را با جستجوی وب آغاز می کنند، ضروری است که برند ها حضور خود را در وب بهینه کنند و به عبارتی اصول سئو را رعایت کنند.

نظارت بر حضور کاربر در وب سایت

ترکیب تولید محتوا و بازاریابی: نظارت بر کاربران
نظارت بر کاربران وب سایت

اولین نکته این است که کاربران در هنگام تصمیم گیری برای خرید به محتوا نیاز دارند. خریداران بالقوه به دنبال انواع مختلف محتوا برای ایجاد نظر در مورد برند ها هستند. اما حضور کاربر در وب سایت نباید با خرید محصولات متوقف شود. کاری که باید انجام دهید این است که رابطه خود را با خریداران تقویت کنید تا آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. هدف این است که خریداران را درگیر نگه دارد تا آن ها بازگردند و خرید بیشتری انجام دهند.

برای ارتقائ کسب و کارتان، اگر لازم است در مورد بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید به مقاله دیگر ما رجوع کنید.

مزایای ترکیب بازاریابی و تولید محتوا بر مبنای اصول SEO

از جمله مزایای ترکیب تولید محتوا بر مبنای اصول سئو و بازاریابی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

تقویت ارتباط با مشتری و برند

وقتی تیم ها در سطوح مختلف محتوا تولید می کنند، بین محتوا های مختلف ناسازگاری ایجاد می شود. از آنجا که عموما همکاری بین گروه ها کم رنگ است، اینگونه محتوایی کمک چندانی نمی کند. آنچه شما باید انجام دهید این است که برای ایجاد همکاری بین افراد تیم خود، یک استراتژی مشخص و مبتنی بر داده را دنبال کنید. هدف باید تولید محتوایی باشد که کاربران شما را در مدت زمان طولانی مشغول نگه دارد.

بر طرف کردن موانع داخلی

مشاغل با تیم های مختلفی کار می کنند که این تیم ها گاهی به دلیل عدم هماهنگی با هم همکاری ندارند. این موانع در طولانی مدت منجر به عملکرد ضعیف می شود. نداشتن داده های مورد نیاز به صورت کامل برای تولید محتوا و به روز نکردن به موقع محتوا، از جمله موانعی است که مشاغل مختلف در بازاریابی محتوا با آن روبرو هستند. شما باید این موانع را با بهبود بخشیدن همکاری بین تیم ها برطرف کنید.

ترکیب تولید محتوا و بازاریابی: جذب کاربران
جذب کاربران

تعامل با کاربران را افزایش می دهد

باید یک استراتژی مبتنی بر داده وجود داشته باشد تا مطالب، جالب تر و مفیدتر شوند. فقدان استراتژی باعث ایجاد شکاف ارتباطی بین تیم های بازاریابی می شود و در نتیجه آن تلاش ها نیمه کاره می ماند. آنچه شما باید انجام دهید این است که علاوه بر مشتریان حواستان به اعضای تیم تولید محتوا باشد.

محتوای تولید شده باید برای کاربران جالب باشد. محتوا تنها زمانی جالب است که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.

نحوه تولید محتوا برای کسب و کار

به عنوان یک صاحب کسب و کار و برند، باید تیم بازاریابی دیجیتال برای SEO ،Adwords و نوشتن محتوا را به صورت جداگانه داشته باشید، یا می توانید بخشی از کار را (مثلا نوشتن محتوا) به فریلنسر ها برون سپاری کنید.

تولید محتوای عالی به زمان و تلاش نیاز دارد. در اینجا می توانید از نرم افزار ها و یا سایت های تحلیلی استفاده کنید که می تواند به مکان یابی موضوعات و بازاریابی محتوا در بستر های مختلف کمک کند. هدف باید تولید محتوای مورد علاقه کاربران و همچنین انتشار محتوا در زمان مناسب و بستر های مناسب باشد.

نحوه ترکیب تولید محتوا و بازاریابی

هنگامی که گروه ها پشت سر هم کار می کنند، همکاری تیم تولید محتوا و بازاریابی، می تواند نتایج عالی را ایجاد کند. بسته به ساختار کسب و کار شما و منابع موجود، ادغام این دو متفاوت خواهد بود. این هم تعدادی راهکار تا شما کار خود را کنید.

نقاط قوت هر یک از اعضای تیم را مشخص کنید

ترکیب تولید محتوا و بازاریابی: کار گروهی اعضای تیم
کار گروهی

اگرچه تیم تولید محتوا و بازاریابی به نوعی اهداف یکسانی دارند، اما هر کدام برای رسیدن به آن اهداف، رویکرد متفاوتی را در پیش می گیرند. به همین دلیل است که باید نقاط قوت هر تیم را شناسایی کنید. به احتمال زیاد متخصصان تولید محتوا بازاریابی را نمی شناسند و تیم بازاریابی اصول سئو را نمی دانند. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تخصص هر یک از اعضای تیم و نقش های شغلی آن ها را مشخص کنید.

به عنوان مثال، کارشناسان بازاریابی معمولاً بر رفع مشکلاتی که کاربران دارند، تمرکز می کند و آن ها را به محصول یا خدمات مربوطه متصل می کند و کارشناس تولید محتوا محصول یا خدمات مربوطه را در قالب متن تولید می کند.

برنامه های تبلیغاتی را با هم برنامه ریزی کنید

با همکاری بیش از دو تیم با هم، به احتمال زیاد اعضای تیم چندین موضوع و ایده را ارائه می دهند. به همین دلیل است که هر دو تیم تولید محتوا و بازاریابی باید موضوعات برنامه های تبلیغاتی مطرح و برنامه ریزی همراه با یکدیگر انجام شود. برنامه ریزی مشترک تضمین می کند که شرکت شما به طور همزمان دو چیز متفاوت را تبلیغ نمی کند.

هر دو تیم باید نحوه واگذاری وظایف به اعضای مختلف تیم را برنامه ریزی کنند زیرا مشخص کردن مسئولیت ها بر اساس مشخصات شغلی اعضای تیم به کمپین شما کمک می کند. این تاکتیک به شما کمک می کند تا تقویم های تحریریه و تبلیغاتی مشترکی را بر اساس اولویت های تجاری و الزامات فصلی خود تهیه کنید.

ارتباط کلید موفقیت است

در نهایت، همه چیز به میزان موثر ارتباط هر دو تیم با یکدیگر خلاصه می شود. با همکاری تیم های متعدد در کمپین های مختلف بازاریابی، موفقیت آسان است. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای تیم از آخرین پیشرفت ها با خبر هستند تا از هدر رفتن منابع و زمان جلوگیری کنید. جلسات هفتگی یا دو هفته ای با اعضای تیم شما ممکن است لازم باشد زیرا هیچ جایگزینی برای مکالمات حضوری وجود ندارد. این جلسات احتمالاً بهترین راه برای نگه داشتن اعضا در کنار هم و در یک حلقه است.

جمع بندی

ترکیب تولید محتوا و بازاریابی: کمیت و کیفیت
کیفیت یا کمیت؟

بهتر است به جای تولید محتوا در تعداد بالا، محتوا را باکیفیت بالا تولید کنید. علاوه بر این، باید بر هدف جستجوی مشتریان خود و انتشار مطالب در کانال های مختلف نظارت داشته باشید. شما باید از فناوری استفاده کنید که می تواند مقیاس پذیری و کاربر پسندی محتوای شما را کنترل کند. حواستان باشد که شما باید تمام موانع را برطرف کنید.

منبع: seoaves.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا