تازه های تکنولوژیترفند هاعلم و فناوریکامپیوتر و اینترنت

آشنایی با ترند های بازاریابی ویدیویی در سال 2021

اگر یک تجارت الکترونیکی دارید، احتمالاً می دانید چقدر مهم است که آخرین ترند های بازاریابی، به خصوص بازاریابی ویدیویی را دنبال کنید. این ترند ها به شما این امکان را می دهند که یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید. بازاریابی دنیای بزرگ و گسترده ای دارد و همچنین انواع متد های تبلیغات وجود دارد که می توان از آن ها برای بازاریابی استفاده کرد. یکی از روش های تبلیغاتی موثر و جذاب تبلیغات به وسیله ویدیو و تیزر های تبلیغاتی است.

در عصر دیجیتال امروز، کاربران بیشتر محتوای ویدیویی را تماشا می کنند. برای اطمینان از این که تا حد امکان برای مخاطبان خود جذاب باشید، باید استراتژی خاصی از بازاریابی ویدیویی داشته باشد. البته به یاد داشته باشید تنها تولید ویدیو های پشت سر هم کافی نیست. شما باید بدانید که بازاریابی ویدیویی چیست، چگونه و چرا، انجام می شود که این شامل آگاهی از ترند های بازاریابی ویدیویی فعلی است.

در این مطلب ما ده گزینه از جدید ترین ترند های بازاریابی ویدیویی سال 2021 را که باید بدانید گرد آوری کرده ایم. بیایید به معرفی این گزینه ها بپردازیم.

1. افزایش استفاده از ویدیو در سال 2021

ویدیو های بازاریابی

یکی از مهم ترین ترند های بازاریابی ویدیویی مربوط به میزان استفاده از آن است. طبق تحقیقات اخیر، 85 درصد از مشاغل به نحوی در سال 2020 از بازاریابی ویدیویی استفاده کرده اند. این افزایش 24 درصدی نسبت به چهار سال قبل یعنی سال 2016 است که طی آن فقط 61 درصد از مشاغل از ویدیو برای بازاریابی استفاده می کردند و پیشرفت چشمگیری است.

تقریباً همه (99 درصد) مشاغلی که از بازاریابی ویدیویی در سال 2020 استفاده کردند، این روند را در سال 2021 نیز ادامه دادند. می توان گفت از هر ده نفر حداقل نه نفر (92 درصد) بازاریابی ویدیویی را بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود در نظر گرفته اند.

اگر قصد دارید از آخرین ترند های بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، ابتدا باید بدانید که بازاریابان چه نوع فیلم هایی تولید می کنند. در ترند های امسال، برترین ویدیو های تبلیغاتی شامل ویدیو های توضیحی است که تقریباً از هر چهار نفر، سه نفر (72 درصد) از بازاریابان از آن استفاده می کنند.

2. ترند شدن ویدیو های پخش زنده (لایو ها) روی موبایل ها

لایو های ویدیویی

دیگر چه نوع ویدیو هایی ترند هستند؟ از نظر ظاهری، پخش زنده یکی از محبوب ترین ترند های بازاریابی ویدیویی در سال 2021 است.

اعداد و ارقام گویای همه چیز هستند، در سال 2021 هر کاربر آمریکایی به طور متوسط 9.5 برنامه پخش ویدیو روی تلفن های همراه خود نصب کرده است. با توجه به اینکه کاربران سالانه به طور متوسط حدود 80 برنامه روی تلفن خود نصب می کنند، این بدان معناست که بیش از ده درصد از این برنامه ها، برنامه های پخش ویدیو بوده اند.

همچنین آخرین آمار ها نشان می دهد که در بازار جهانی، بازاریابی ویدیویی در سال های اخیر به سرعت در حال رشد بوده است. در سال 2020، ارزش بازار ویدیویی 161.37 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن که 104.11 میلیارد دلار بوده است، 55 درصد افزایش داشته است. تحلیلگران پیش بینی می کنند که این روند تا آخر سال 2021 به رشد خود ادامه داده و یکی از داغ ترین بازاریابی های ویدیویی در این سال رخ خواهد داد.

3. بازاریابی با استفاده از ویدیو های کوتاه

پس از ویدیو های پخش زنده، فیلم های کوتاه نیز در سال 2021 به شدت ترند شده اند. این ترند بازاریابی ویدیویی با راه اندازی قابلیت اخیر اینستاگرام یعنی Instagram Reels در آگوست 2020 و رشد مداوم TikTok ایجاد شده است.

چند شایعه نیز در مورد برنامه اینستاگرام وجود دارد که عنوان می کند اینستاگرام درحال توسعه بیشتر Reels ها است. قابلیت های جدید اینستاگرام شامل فرصت های بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا، ابزار های ویرایش ویدیو پیشرفته، ظاهر بهتر و توانایی فروش مستقیم محصولات و خدمات در Reels است. اگر این موارد صحت داشته باشد، قطعاً می توان انتظار داشت که شاهد استقبال بیشتری از قسمت Instagram Reels باشیم.

همچنین چه کسی می تواند TikTok را فراموش کند؟ TikTok نه تنها دنیای رسانه های اجتماعی را متحول کرده است، بلکه یکی از سریع ترین رسانه های اجتماعی در مسیر رشد است. دستیابی به 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سال 2021 بر ای تیک تاک یک موفقیت بزرگ بوده است.

برای پیروزی در بازاریابی ویدیویی در سال 2021، فیلم های کوتاه، سریع و پر انرژی اند و مطمئناً از محبوب ترین ترند های بازاریابی ویدیویی هستند. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای کمپین های بازاریابی باید روی آن تمرکز کنید.

4. ترند برتر ویدیویی؛ محتوای ویدیویی ایجاد شده توسط کاربر

ویدیو های ترند شده توسط کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدیو نقش اساسی ای در استراتژی های بازاریابی دارد و محتوای ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، محتوای ویدیویی تولید شده توسط کاربر در بین برترین ترند های بازاریابی ویدیویی در سال 2021 قرار می گیرد.

مثلاً ویدیو های تولید شده توسط کاربران در YouTube گاهی تا ده برابر بیشتر از محتوای برند ها مشاهده می شوند. همچنین مطالعات نشان می دهد کاربرانی که از این طریق وارد سایتی می شوند، دو برابر زمان بیشتری را در سایت صرف می کنند.

محتوای ویدیویی تولید شده توسط خود کاربران در تبدیل دیگر کاربران به خریدار کار بیشتری را انجام می دهد. با این نوع ویدیو ها شانس ورود کاربران به یک سایت تجاری از طریق تبلیغات ویدیویی و انجام خرید، 184 درصد بیشتر است و در این روش کاربران نیز 45 درصد بیشتر هزینه می کنند. این نوع تبلیغات به ویژه در صنایعی که تحت تأثیر نظرات کاربران هستند، از جمله گردشگری، سلامتی و زیبایی بسیار موثر است.

محتوای ویدیویی تولید شده توسط کاربر به خصوص کاربران تاثیر گذار قطعاً چیزی است که شما باید در استراتژی بازاریابی ویدیویی خود در سال 2021 آن را در نظر بگیرید.

5. فیلم های آموزشی و آموزش ویدیویی

آموزش مجازی با ویدیو

همه گیری ویروس کرونا نه تنها کارمندان را مجبور به کار در خانه کرده است، بلکه دانش آموزان نیز مجبور شده اند با تغییر جهت کلاس ها به سمت دیجیتالی خود را با شرایط جدید وفق دهند. در سراسر جهان بیش از یک میلیارد دانش آموز از مدارس ابتدایی گرفته تا دانشجویان دانشگاهی در حال تحصیل در خانه هستند.

گفته می شود، یکی از بزرگ ترین ترند های بازاریابی ویدیویی در سال 2021 مربوط به آموزش الکترونیکی است. در حال حاضر، بازار آموزش الکترونیکی با رشد 36.3 درصدی نسبت به سال 2020 در حال رشد است. این رشد عظیم ارزش بازار آن را در سال جاری به نزدیک نیم میلیارد رساند.

فیلم های آموزشی آنلاین و ویدیو های آموزشی در حال حاضر تبدیل به یکی از ترند های بازاریابی ویدیویی 2021 شده اند. البته قبل از همه گیری COVID-19، بازار آموزش الکترونیکی با نرخ رشد سالانه 10.3 درصد بین سال های 2020 تا 2027 رشد زیادی کرده بود.

6. رشد تبلیغات تصویری

برای درک بهتر روند رشد بازاریابی ویدیویی در سال 2021، بیایید نگاهی به برخی از ارقام از هزینه های تبلیغات ویدیویی دیجیتال بیندازیم. در سال 2020، هزینه تبلیغات ویدیویی در ایالات متحده به 9.95 میلیارد دلار رسید. انتظار می رود این میزان تا آخر سال 2021 با 13 درصد افزایش به 11.24 میلیارد دلار برسد.

همچنین پیش بینی می شود این رقم در چند سال آینده افزایش یابد و تا سال 2024 به رقم 12.66 میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر، در هشت سال یعنی از سال 2017 تا 2024، هزینه برند ها برای تبلیغات ویدیویی در ایالات متحده به میزان 41.9 درصد افزایش می یابد.

این بدان معناست که رقابت در فضای بازاریابی ویدیویی شدید تر هم خواهد شد. اگر می خواهید در این زمینه برتری داشته باشید و از دیگران جلو باشید، باید از آخرین ترند های بازاریابی ویدیویی اطلاعات کافی داشته باشید.

7. سرمایه گذاری دقیق در بازاریابی ویدیویی

میزان سرمایه گذاری در بازاریابی تبلیغاتی به حدی است که تقریباً از هر ده نفر، نه نفر (89 درصد) از بازاریابان با بازاریابی ویدیویی موافق ترند. دلیل این امر هم بازدهی مناسبی است که سرمایه گذاری بر روی بازاریابی ویدیویی دارد.

با توجه به این آمار قابل توجه، نباید تعجب کرد که اکثریت بازاریابان ویدیویی قصد دارند سرمایه گذاری خود را در بازاریابی ویدیویی حفظ کرده یا افزایش دهند.

8. محتوای تعاملی AR در 2021

محتوای ویدیویی  AR

ترند بعدی در لیست بزرگ ترین ترند های بازاریابی ویدیویی سال 2021، رشد استفاده از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است. پیش بینی می شود بازار AR و VR طی چند سال آینده رشد کند و در سال 2024 به 72.8 میلیارد دلار برسد.

با توجه به محبوبیت این ترند، قطعاً یکی از چیز هایی است که باید در استراتژی بازاریابی ویدیویی خود در سال 2021 در نظر بگیرید. در حال حاضر، برند لوازم خانگی IKEA قابلیت VR را در محتوای آنلاین خود به کار گرفته است. به این صورت که مصرف کنندگان می توانند از این فناوری برای تجسم محصولات این برند در خانه خود بدون مراجعه به فروشگاه استفاده کنند. در حقیقت این یک جایگزین عالی برای خرید حضوری است.

9. ظهور ویدیو هایی با قابلیت خرید

با رشد تجارت الکترونیکی، تعداد بیشتری از برند ها شروع به ایجاد تجربه خرید یک پارچه برای مصرف کنندگان می کنند. یکی از جدید ترین روند های بازاریابی ویدیویی در این زمینه، افزایش فیلم هایی با افزونه خرید است.

این ویدیو ها تجارب تعاملی ای را برای خریداران فراهم می کنند، زیرا به آن ها امکان می دهد محصول تبلیغ شده در ویدیو تبلیغاتی را مستقیماً از همان جا خریداری کنند. همچنین این امر نیاز به جستجوی محصول تبلیغ شده در فروشگاه را از بین می برد و باعث می شود خرید سریع تر و آسان تر انجام شود.

این قابلیت یکی از داغ ترین ترند های بازاریابی ویدیویی نه تنها در سال 2021 بلکه فراتر از آن خواهد بود. در حال حاضر، نرخ مشارکت ویدیو های دارای افزونه خرید، به ویژه در نرخ کلیک، از تبلیغات نمایشی پیشی گرفته است.

شرکت فناوری آمریکایی Clinch که به برند ها کمک می کند تا افزونه های قابلیت خرید را به تبلیغات ویدیویی خود اضافه کنند، می گوید: “خدمات آن ها در بین مشتریان شان “تقاضای زیادی” دارد و بسیاری از آن ها خواستار راه اندازی این ویژگی برای خرید آخر سال 2021 هستند.”

10. نشست های مجازی برای ماندن در خانه

تاثیر کرونا بر تبلیغات ویدیویی

یکی از بزرگ ترین تأثیرات همه گیری ویروس کرونا بر روی نشست های حضوری بوده است. حدوداً از هر ده مدیر هفت نفر از آن ها برای مهار شیوع ویروس مجبور شده اند نشست های خود را در سال 2020 و 2021 به صورت آنلاین انجام دهند. حتی با وجود اشکالات و محدودیت هایی که نشست های آنلاین داشته است، احتمالاً بسیاری از این نشست ها همچنان هم به صورت مجازی ادامه خواهند یافت.

در حقیقت، تقریباً نیمی (48 درصد) از همه مدیرانی که نشست ها را برنامه ریزی می کنند ترجیح می دهند جلسات و نشست های کاری خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

رویداد های مجازی در زمان صرفه جویی می کنند، زیرا شرکت کنندگان می توانند در هر جایی و تنها با چند کلیک وارد نشست شوند. همچنین می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند، زیرا سازمان دهندگان مجبور به اجاره مکان فیزیکی برای پذیرایی از شرکت کننده ها نیستند.

با این مزایای بسیار، قطعاً جایی برای فرصت های بازاریابی ویدیویی در این رویداد ها وجود دارد و می توان انتظار داشت که یکی از بزرگترین ترند های بازاریابی ویدیویی در سال 2021 همین نشست ها باشند.

در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود و این ده ترند برتر بازاریابی ویدیویی بتواند به کسب و کار شما کمک کند. در حقیقت شما هر چقدر به این استراتژی ها پایبند باشید، بیش از پیش از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.

منبع:

oberlo.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا