فرهنگ و هنر

8 ترند برتر طراحی گرافیک در سال 2021

طراحی گرافیک فرایند ارتباطات بصری و حل مسئله از طریق استفاده از تایپ، فضا، تصویر و رنگ است. طراحان گرافیک در سال 2021 تحول فکری داشته اند و بسیار هیجان زده اند زیرا در سال جدید جهت گیری های هنری جدیدی وجود دارد. 2021 پر از تحول است و متخصصان سرشار از تجربیاتی هستند که می خواهند به نمایش بگذارند. طرح های جلد و طراحی جدید لوگو ها نشان جسارت برخی طراحان است، برخی خلاف معمول عمل می کنند و برخی دیگر در سبک کلاسیک باقی مانده اند و برخی به طراحان این سبک اضافه شده اند. اما نکته مشترک اینجاست که همه این طراحان در سال جدید ترند های طراحی گرافیک را ساخته اند که هر کدام بسیار تأثیر گذار است.

امکانات طراحی گرافیک بی نهایت است. به همین دلیل است که باید بسیار عاقلانه از این امکانات استفاده کرد و ویژگی های منحصر به فرد داستان بصری را به نمایش گذاشت. در واقع هنر طراحان جریان افکارشان را منعکس می کند. طراحان به خواسته ها و نیاز های ما به عنوان مشتری با دقت تمام گوش می دهند و آن ها را به عنوان تصاویری از زندگی روزمره ما درک می کنند.

ما 8 ترند طراحی گرافیک که به سال 2021 راه یافته اند، به شما ارائه می دهیم. این تصاویر بهترین هستند و در حال حاضر بیشترین واکنش های مثبت را برانگیخته اند. این تصاویر قبلاً توجه را به خود جلب کرده اند، صفحات اینترنت را پوشانده اند و خود را به عنوان لوگو، جلد محصولات و بیلبورد ها معرفی کرده اند. در ادامه با تصاویر و سبک های مختلف ترند ها آشنا خواهید شد.

1- طراحی سه بعدی (3D)

ترند های جدید طراحی گرافیک در سال 2021 ما را به معنای واقعی کلمه به بعد سوم می برد!

در حال حاضر 3D به عنوان یک ابزار، در بسیاری از بخش های فناوری و دنیای دیجیتال خود را به خوبی اثبات کرده است و مطمئناً چیز جدیدی نیست. پس چه چیز تازه ای در طراحی سه بعدی وجود دارد؟ اکنون طراحی چهره های سه بعدی با جدیدترین روش ها به مرکز توجه آمده است.

ترند طراحی گرافیک؛ طراحی سه بعدی
طراحی سه بعدی

کمی از هنرهای قدیمی و ایده های جدید، تجربه بصری جدیدی را در مدرن ترین بسته بندی به ما هدیه می کنند. افرادی که ایده های خوبی دارند، متوجه شده اند که طراحی سه بعدی امکانات باورنکردنی را برای خلق هنر ارائه می دهد.

اکنون ایده های طراحی سه بعدی نه تنها به عنوان عناصر یک تصویر بلکه به عنوان برگ برنده اصلی یک تجربه بصری ظاهر می شوند و اشکال سه بعدی نقش اصلی را ایفا می کنند. در ساختار بصری، تصاویر سه بعدی، به عنوان یک عنصر اساسی و اولین چیزی که در چشم ظاهر می شود، خودنمایی می کنند. این ایده رویکردی جدید و مدرن در استفاده از طراحی 3D است و باعث ایجاد تصاویری قدرتمند شده است.

طراحی سه بعدی به معنای واقعی کلمه و به صورت مجازی، به طرح ابعاد جدیدی می بخشد. این اشکال با موفقیت خودشان در دید تماشاچی خود نمایی می کنند، کاری که هر طرح بزرگی باید انجام دهد. متخصصان در حال حاضر پیاده سازی 3D را در محتوا آغاز کرده اند و در تلاش اند تا برای بروز خلاقیت های بیشتر از بهترین پتانسیل ها استفاده کنند.

بنابراین، اگر اشکال سه بعدی را در زمینه های مختلف، همراه با تصاویر و تایپوگرافی سبک های مختلف مشاهده کردید، تعجب نکنید. ادغام جهان های بصری متعدد چیزی است که امروزه نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد.

ترند طراحی گرافیک؛ ادغام تصویر و تایپو گرافی
ادغام تصاویر و تایپو گرافی

پس از افزودن انیمیشن به تصاویر سه بعدی حالتی فوق العاده فانتزی ظاهر شد. تصویر متحرک سه بعدی، مفهوم حسی واقعی و ملموس را می بخشد. تصاویر از نظر ظاهری پویا، زنده و اغلب در حال حرکت هستند.

ترند طراحی گرافیک؛ حس حرکت و پویایی
حس حرکت و پویایی

1.1 تایپوگرافی سه بعدی

باهوش ترین طراحان، طرح های سه بعدی را یک قدم جلوتر بردند و 3D را با تکنیک های تایپوگرافی ترکیب کردند. چرا که حروف نه تنها از نظر شکل قابل انعطاف هستند، بلکه ثابت شده است که برای افزودن یک تجربه جدید به کلمات، ایده آل هستند.

 ترند طراحی گرافیک؛ تایپو گرافی و طراحی سه بعدی
تایپو گرافی و طراحی سه بعدی

تایپو گرافی فقط در مورد اشکال نیست، بلکه در مورد رنگ ها و بافت هایی است که چنین ترکیبی را ایجاد کرده اند که و انقلاب واقعی در ترند های طراحی گرافیک رقم زده است. ایده ترکیب تایپو گرافی و رنگ و بافت و شکل های سه بعدی بسیار ناب و هیجان انگیز است و در سال جدید نوید های زیادی می دهد. خالقان و مشتریان باید بدانند؛ از این به بعد کلمات راه دیگری برای انتقال پیام ها دارند.

سال 2020 ممکن است از 3D استقبال کرده باشد، اما 2021 مطمئناً می خواهد تمام امکانات را امتحان کند. تایپوگرافی در طراحی UI از جمله این امکانات جدید است.

ترند طراحی گرافیک؛ تایپو گرافی  ui
تایپو گرافی ui

2- اشکال هندسی

ممکن است قبلاً مشخص شده باشد که طراحان هر سال، قوانین قدیمی را رها کرده و قوانین جدیدی را وضع می کنند. جذابیت خاصی در رهایی قوانین قدیمی و وضع قانون جدید وجود دارد. راستش را بخواهید، طراحی نباید به قوانین محدود شود، اما نظم و ترتیب لازم و ضروری است.

نظم و ترتیب شکل و فضا مدت هاست که در بسیاری از طرح های هنری شرکت می کنند. اشکال هندسی بی عیب و نقص به دلیل نظم زیبایی که دارند، بسیار محبوب هستند.

ترند طراحی گرافیک؛ نظم در اشکال هندسی
اشکال هندسی

این اشکال منظم همیشه بر صحنه تسلط دارند زیرا دائما مفید هستند و همیشه تمایل به اثبات خود دارند. بنابراین، اشکال هندسی در سال 2021 به عنوان یک ترند جدید و همچنان قدیمی وجود دارد.

هندسه یک ابزار اثبات شده در فرایند طراحی است. هندسه باعث می شود؛ کل و اجزا در چشم بیننده منظم و مرتب باشند.

ترند طراحی گرافیک؛ ادغام اشکال هندسی با سه بعدی
اشکال هندسی سه بعدی

این که اشکال ساده (مربع، مثلث، دایره) مانند قطعات پازل عمل می کنند و یکدیگر را تکمیل می کنند، دلنشین و جذاب است. سادگی اشکال هندسی مانع خلاقیت نمی شود. دقیقاً به دلیل سادگی است که امکانات استفاده از آن ها بی شمار است و می توان طرح های چشمگیر همه کاره به دست آورد.

چیزی که باعث می شود طراحان بیشتری هندسه را در کار های خود دنبال کنند، ظاهر سه بعدی جدید است. در سال 2021 قطعاً اشکال هندسی، ستاره پیشرو هستند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، طراحی سه بعدی احساس پویایی را فعال می کند. وقتی اشکال هندسی با طراحی سه بعدی ترکیب می شوند، تصور پویایی زندگی را ایجاد می کنند.

ترند طراحی گرافیک؛ اشکال هندسی
اشکال هندسی

نباید ظاهر کلاسیک شکل های هندسی را فراموش کنیم. مجموعه ای هوشمند از رنگ ها و اندازه ها به علاوه سازماندهی مناسب، همیشه می تواند یک طرح منحصر به فرد و جسورانه ایجاد کند. شاید حتی افزودن انیمیشن به کل طرح، ایده مناسبی باشد.

راز این ترند طراحی گرافیک در مهارت استفاده از نسبت قطعات کوچک و تصویر بزرگ، نهفته است. بنابراین اگر از این ترند عاقلانه و دقیق استفاده کنید، بازی با اشکال هندسی یک راه تمام نشدنی از ایده های ناب است.

ترند طراحی گرافیک؛ اشکال هندسی و نسبت ها
اشکال هندسی؛ راه تمام نشدنی

3- پیکسل و وکسل

ما در مورد برخی از مصالح در فرایند طراحی و نحوه نمایش جسورانه ابزار های گرافیکی که استفاده می کنیم، صحبت کردیم.

گاهی اوقات این ابزار به کل مفهوم تبدیل می شود. قسمت هایی از ساختار به وضوح قابل مشاهده می شوند و بخشی از معنایی را که کل نشان می دهد، حمل می کنند. هرچه بیشتر یک تصویر را تجزیه کنیم، عناصر مهمتری را به دست می آوریم تا به کوچکترین واحد تصویر، یعنی به پیکسل برسیم.

ترند طراحی گرافیک: پیکسل در برند ها
پیکسل

پیکسل، سلول هنر دیجیتال است. يك ميليون ذره از اين ذرات كوچك يك تصوير ثابت را شكل مي دهند و به گونه اي صاف مرتب شده اند كه ديده نمي شوند. تصاویر دانه ای معمولاً مشکلات زیادی ایجاد می کنند و پیکسل ها چیزی نیستند که ما بخواهیم در تصویر خود ببینیم. پیکسل همان چیزی است که معمولاً با کیفیت اصلی تصویر از آن یاد می کنیم.

اکنون ما با قوانین جدید بازی می کنیم و به طور غیرقابل توقفی مرز های تکنیک های طراحی را پیش می بریم. در سال 2021، طراحان شروع به بیان ماهیت برهنه پیکسل ها به شیوه ای جدید کرده اند، و این ایده ای مبتکرانه است.

ترند طراحی گرافیک؛ پیکسل و وکسل
پیکسل های مبتکرانه

پیکسل ها از ساختار تصاویر استخراج شد و انتزاعی بودن آن ها برای چشم انسان قابل مشاهده شد. این ترند طراحی گرافیک به ظاهر پویا در بسیاری از طرح ها کمک کرده است. خود تصاویر، مانند همیشه، بلندتر از کلمات صحبت می کنند، زیرا دارای شخصیت بسیار سرگرم کننده تری هستند.

همچنین این ترند از فیلتر سه بعدی نیز عبور کرد و در پیکسل سازی ارتقاء دیگری ایجاد کرد. پیکسل های دو بعدی تبدیل به وکسل های سه بعدی شدند و تصاویر به حرکت در آمدند. می توان گفت که در حالت سه بعدی، همه چیز مانند بازی کردن مکعب های بازیگوش به نظر می رسد و بسیار جذاب است.

طراحی گرافیک، هیچگاه رکود ندارد. دائما در حال کار بر روی چند ایده پیچیده جدید است که محصولات سرگرم کننده و قابل فهم را ارائه می دهد. نه تنها ساخت و ساز با وکسل، ساخت بلوک به بلوک و تحویل گاه به گاه را فراهم می کند، بلکه کاربران را در کشف معنای تصویر فعال می کند. در هر صورت، الگو های پیکسل و وکسل می توانند تأثیر قوی داشته باشند و بسیاری از محصولات را که نیاز به تعامل، پیشرفت و ارتقاء دارند، نشان دهند.

ترند طراحی گرافیک؛ پیکسل
طرح های جدید پیکسل

4- تصاویر کارتونی

هیچ چیز به ما اینقدر آزادی نمی دهد که خود را به عنوان یک خلاق هنری معرفی کنیم. در سال جدید، ما طرحی منحصر به فرد می خواهیم که با داستان شخصی زندگی ما مرتبط باشد.

ترند طراحی گرافیک؛ شخصیت های کارتونی و حس پویایی
شخصیت های کارتونی

تصاویر در اینترنت حکمرانی می کنند و همیشه واکنش مثبتی از سوی مخاطبان دریافت می کنند. زیرا سبک های تصویر سازی بسیار متنوع است و ایده های زیادی برای همه وجود دارد. محتوای بازیگوشانه با بیان داستانی منحصر به فرد به شیوه ای تخیلی، افراد را به خود جذب می کند.

ویژگی خاص تصویر هایی که در سال 2021 برند تجاری را به خود اختصاص می دهند، نگاه کارتونی است. شخصیت های کارتونی فضا را کاملاً راحت کرده و به سرعت همه کسانی که آن ها را می بینند، سرگرم می کنند. آن ها می توانند با نام تجاری ارتباط نزدیکی برقرار کرده و اولین ارتباط محصول و برند با مردم باشند. به همین دلیل است که مشتریان در حال حاضر می خواهند نقاشی های خود را به عنوان نماینده برند و محصولات خود ترسیم کنند. این ترند طراحی گرافیک بسیار جذاب و پر طرفدار است.

ترند طراحی گرافیک؛ شخصیت های کارتونی و معرفی محصولات
ادغام شخصیت کارتونی در معرفی محصولات

ادغام شخصیت های کارتونی در یک نام تجاری به معنای غنی سازی کل هویت بصری است. شخصیت های کارتونی نه تنها نماد های جذابی هستند بلکه در برندسازی نیز نقش فعالی ایفا می کنند. می توان گفت چنین شخصیت های مصوری تقریباً بخشی از تیم طراحی هستند.

طراحان اینجا هستند تا ویژگی های این شخصیت ها را نشان دهند و آن ها را با مردم مرتبط کنند. شخصیتی که در دستان یک استاد واقعی است عملکرد مناسب خود را دارد: می تواند زیبا و حرفه ای به نظر برسد، اما بازیگوش و بامزه نیز باشد، همه بستگی به این دارد که چه کسی و چه چیزی را با چه ویژگی هایی نشان می دهد. ممکن است یک مفهوم و تصویر مینیمالیستی باشد یا ظاهری درخشان و رقصان داشته باشد.

به عبارتی؛ تصاویر کارتونی، کاریکاتور های سرگرم کننده ای از واقعیت زندگی ما هستند. در واقع، همه ما حداقل برخی از داستان ها یا شخصیت های کارتونی را به خاطر می آوریم که حس همزاد پنداری را برای ما به همراه داشته اند.

4-1- ایموجی

در کنار شخصیت های کارتونی، ایموجی ها نیز از دیگر ترند های طراحی گرافیک هستند. سر های کوچکی که احساسات ما را بهتر از کلمات منعکس می کنند و اغلب هنگامی که ما بی زبان می مانیم و نمی توانیم حرفی بزنیم، بیانگر چیزی هستند که می خواهیم بگوییم.

اغلب ما از ایموجی ها در ارتباطات شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم. احتمالا شما خوشحال خواهید شد که بشنوید؛ ایموجی ها در حال حاضر نقش های مهم تری در داستان های طراحان گرافیک دارند.

ترند طراحی گرافیک؛ ایموجی ها
ایموجی

ایموجی های رنگی یا بی رنگ، با ظاهر کلاسیک یا اصلاح شده، به ما این امکان را می دهند که در اتفاقات حضور داشته باشیم، اکنون ما منتظریم تا آن ها را در جایی با مدرن ترین طرح ها ببینیم.

ترند طراحی گرافیک؛ ایموجی و احساسات
ایموجی و بروز احساسات

5- توهمات نوری (خطای دید)

همه می دانند که چشم انسان می تواند فریب بخورد و ما این توهم را در موقعیت های مختلف تجربه کرده ایم. ما به شدت به قدرت بینایی خود متکی هستیم، به همین دلیل است که میل به طراحی، بازی با اشکال و رنگ ها وجود دارد.

به عنوان موجودات بصری، وقتی چشم قدرتمند ما خیانت می کند، خیلی ناراحت می شویم. اغلب افراد هنگام مواجهه با توهمات نوری واکنش های متفاوتی دارند.

ترند طراحی گرافیک؛ خطای دید به همراه اصول زیبایی شناسی
خطای دید

توهمات برای مدت طولانی دردسر ایجاد کردند، بنابراین اگر اصول زیبایی شناسی در آن ها رعایت نشود، بهتر است از این نوع طراحی دوری شود. اما استادان واقعی هنر خطای دید را یک چالش می دانند و تصمیم گرفتند با ماهیت فریبنده این تصویر ها مقابله کنند. آن ها این کار را استادانه انجام دادند.

توهمات نوری، در واقع، هنگامی که می دانید چگونه از آن ها استفاده کنید، طراحی را تقویت می کنند. آن ها باید به خوبی مصرف شوند تا از فشاری که بر بینندگان وارد می کنند، اجتناب شود. با ترند طراحی گرافیک توهمات نوری می توانید ترفند های بصری یک یادداشت مرموز را به حروف یا برخی عناصر دیگر اضافه کنید! خواهید دید که مردم نمی توانند به جایی غیر از اثر شما نگاه کنند. شاید یک قطره رنگ اضافه کنید و ایده خود را به سرابی تبدیل کنید که جسورانه است و ایده شما را نمایش می دهد.

ترند طراحی گرافیک؛ خطای دید
توهمات نوری

توهمات نوری نه تنها می توانند بخش جالبی در طراحی باشند، بلکه می توانند بسیاری از محصولات و خدمات را نیز نشان دهند. با توجه به توانایی جلب توجه تصاویر خطای دید با برجسته کردن بخشی از آن به شیوه ای جذاب، می تواند شخصیت برند شما را به خود اختصاص دهد. اگر می دانید چگونه انرژی وحشتناک توهم نوری را مهار کنید، می توانید افراد را با این ترند طراحی گرافیگ هیپنوتیزم کنید.

ترند طراحی گرافیک؛ توهمات نوری و هیپنوتیزم
هیپنوتیزم

6- تایپوگرافی آشوب

در سال 2021، متخصصان بسیار فراتر از مرز های شناخته شده خواهند رفت تا نشان دهند چگونه مفاهیم به ظاهر وحشی و نامنظم می توانند به خوبی در کنار ما بازی کنند و به طور کارآمدی یک ترند طراحی گرافیک باشند.

ما قبلاً تایپوگرافی آشفته را در طراحی ها دیده ایم. اما در سال جدید، این شیوه بازی کلمات گسترش می یابد زیرا ممکن است کمی از کلمات و قالب های یکنواخت خسته شده باشیم. مدل سه بعدی تایپو گرافی در حال حاضر به رشته کلمات با چهره های مدرن و معانی چند لایه تبدیل شده است. ترند تایپوگرافی آشفته، سرکش است تا مرز ها را جابجا کند.

ترند طراحی گرافیک؛ تایپو گرافی نامنظم
تایپو گرافی نا منظم

رشته های خطی، حروف مساوی و فریم های معمولی؛ آیا کلمات ما در طراحی همیشه باید توسط الگو ها مرتب شوند؟ اگر نسبت ها را کمی مختل کرده و تنوع در اندازه و شکل را اضافه کنید، می بینید که نه تنها چشم نواز است، بلکه روحیه ای کلاسیک را به تایپوگرافی می بخشد.

بی نظمی متن به طرز عجیبی به ما ثابت می کند که طبیعی است زیرا دوز خوبی از آزادی را در بیان ایجاد می کند. ترکیبی از ضخیم و نازک، کوچک و بزرگ، شکل غیر خطی و یک رشته ناسازگار از کلمات، همه در یک تصویر است. به نظر می رسد ما مدت ها منتظر چنین ایده ای بودیم.

ترند طراحی گرافیک؛ تایپو گرافی خطوط نازک و ضخیم
تایپو گرافی بی نظم

تایپوگرافی آشفته هرج و مرج در میان قوانین است. این کار همه چیز به جز خوانایی و نمای زیبا و فوق العاده جذاب را مختل می کند. توصیه هایی برای استفاده از تایپوگرافی آشفته وجود ندارد زیرا می تواند برای هر هدفی پیشنهاداتی ارائه دهد. این ترند طراحی گرافیک به اندازه کافی عاری از محدودیت است تا باعث ایجاد ناراحتی در بیننده نشود و به قدری قابل تغییر است که به اندازه یکپارچه سازی با سیستم عامل و ظاهر وحشی همخوانی دارد. آزادانه می توان گفت که بازی با تایپوگرافی نوعی خاص از هنر است.

ترند طراحی گرافیک؛ تایپو گرافی هرج و مرج
تایپو گرافی

7- طبیعت؛ طراحی الهام گرفته شده

تا این مرحله، ما ترند های طراحی گرافیک را دنبال کرده ایم که برای جلب توجه مخاطبان رقابت می کنند. داستان های آن ها مدرن و تأثیرگذار است و نشان دهنده روحیات جامعه امروزی است. بنابراین، شما متعجب نخواهید شد که در بین 8 ترند برتر طراحی گرافیک، یک تکنیک طراحی ریشه در طبیعت دارد.

منظره ای ملایم برای چشمان اغلب خسته ما، طراحی الهام گرفته از طبیعت است که به ما حسی ساده و دلپذیر می دهد. گاهی اوقات این همان چیزی است که ما دقیقاً به آن نیاز داریم، تصویری که فضا را آرام می کند، سرعت را کند می کند و مانند قدم زدن در باغ، زیبا است. این ترند ایده های فوق العاده ای در خود دارد.

ترند طراحی گرافیک؛ رنگ های گرم و ملایم
الهام از طبیعت

منحنی های نرم، تغییرات ملایم و عناصر طبیعی که مستقیماً از محیط گرفته شده اند، در تصاویر روزمره ما نقش بستند. رنگ ها صاف و یکدست شدند، به آرامی، سایه های گرم قهوه ای، رنگ های خاکی، سبز و نارنجی، بژ، و سایر پوشش های پاستیلی زیبا ظاهر شدند. بنابراین طراحان، این فرم های سبک را در مفاهیمی قرار می دهند که ممکن است چندان جسورانه نباشند اما مطمئناً قدرتمند و معنی دار هستند.

ترند طراحی گرافیک؛ برگرفته از محیط
الهام گرفته از طبیعت

ما به دنبال طبیعت و محصولات طبیعی هستیم، بنابراین اگرچه در حال پیشروی به سمت انواع طرح های آینده نگر و مدرن هستیم، اما طراحان لزوماً مجبور نیستند این تکنیک های محتاطانه را کنار بگذارند. در این سبک موارد زنده و تصاویر بصری آرام، نقش های حیاتی را ایفا می کنند و اغلب پیام های مهمی را منتقل می کنند.

از آنجا که ما بر بهبود وضعیت اکولوژیکی، زندگی و محیط زیست متمرکز هستیم، برای آنچه به صورت طبیعی در محصولات است بیشتر و بیشتر اشتیاق داریم. ترند طراحی گرافیک با الهام از طبیعت برای محصولات ارگانیک کاملاً مناسب خواهد بود، اما می تواند برای هرگونه نمای بصری دیگر نامناسب باشد. بنابراین، دلایل زیادی وجود دارد که این طرح به طور گسترده در سال 2021 مورد استفاده قرار گیرد.

8- تک رنگ و دوتایی

گاهی اوقات مقدار زیادی رنگ روی صفحه وجود دارد. نه به دلیل طراحی ضعیف طراح، بلکه به این دلیل که ایده های مختلف زیادی وجود دارد که دسترسی به آن ها سریع و آسان است.

طراحی با الهام از طبیعت راهی را برای ما فراهم کرده است تا از خستگی و غرق شدن در محتوایی که در وب مشاهده می کنیم، جلوگیری می کند.

طراحان از ترفند های زیادی برای افزایش عمر و محبوبیت تصویر و جذاب کردن آن استفاده می کنند. آن ها این کار را نه تنها بر روی اشکال و ساختار، بلکه بر روی پالت های رنگی نیز انجام می دهند. رنگ ها تداعی کننده احساسات هستند. اولین رنگی که مورد توجه قرار گیرد می تواند آن انرژی به یاد ماندنی را ایجاد کند. رنگ ها به عنوان یک ویژگی بسیار چالش برانگیز، گاهی اوقات می توانند کل مفهوم را منتقل کنند. بنابراین، رنگ ها ارزش تحقیق و مطالعه را دارند.

ترند طراحی گرافیک؛ تضاد رنگی
تک رنگ

در سال 2021، ما می خواهیم بدانیم که چگونه در هنگام رنگ آمیزی زیاده روی نکنیم. خوشبختانه، تکنیک های تک رنگ و دوتایی در بین ترند های طراحی گرافیک به عنوان رویکردی با آرامش بیشتر ظاهر شد.

تصاویر تک رنگ، برای ایجاد تعادل بین عناصر تصویر، مناسب هستند. استفاده از یک رنگ بر نقطه کل تأکید می کند در حالی که فضای پس زمینه دلپذیری را نیز ایجاد می کند. بنابراین، بسیاری تکنیک تک رنگ را برای برجسته کردن برخی محصولات و خدمات مناسب می دانند.

در این سبک پیام طرح شما دست نخورده باقی می ماند و شیب های گسسته بین سایه ها توجه ناظر را جلب نمی کند.

ترند طراحی گرافیک؛ تم رنگی
تکتیک تک رنگ

به طور مشابه، تکنیک دوتایی که برای تضاد دو رنگ استفاده می شود، به برجسته سازی تصویر کمک می کند. جستجوی رنگ های میانی و ایجاد رابطه تنگاتنگ بین این دو رنگ، طراحی را به طرز محسوسی تغییر می دهد. سپس، حتی یک تغییر کوچک معنای زیادی دارد. با برخورد سایه ها، کل جو ظاهر شده هنوز آرام است.

مشابه سینی که غذای اصلی در آن سرو می شود، تک رنگ و دوتایی به طرز ماهرانه ای داستان شما را ارائه می دهد. بازی با تم رنگی می تواند ظاهر یکپارچه ای با سیستم عامل مدرن یا ظریف را به محصول بدهد. اما مطمئن باشید همه چیز کاملاً زیبایی شناسانه است.

ترند طراحی گرافیک؛ دوتایی رنگ
رنگ دوتایی

منبع: broworks.net

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا