اقتصادحرفه و شغل

چگونه تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهیم؟

در سال 2021 چگونه می توان کسب و کار خود را تبلیغ کرد؟

در دهه گذشته، روش های ارتقاء و تبلیغات کسب و کار و همچنین جلب توجه افراد، برای صاحبان مشاغل به طرز چشمگیری تغییر کرده است. می توان گفت مهم ترین تغییر در هزینه تبلیغات دیجیتال بوده است. همچنین در چند سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه های سراسری، جهان با تمرکز بیشتری به صورت آنلاین فعالیت می کند. این موضوعات سبب شده تا هم اکنون زمان مناسبی برای تجدید نظر در بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شما باشد. از این رو مردم با انواع تبلیغات بیشتر آشنا شده اند، اما این نکته را به خاطر بسپاریم که هر کسب و کاری متناسب با نیاز خود باید تبلیغات را در پیش گیرد.

در سال 2021 چگونه می توان کسب و کار خود را تبلیغ کرد؟

در این مقاله، ما پانزده مورد از محبوب ترین بستر های تبلیغاتی و نحوه تبلیغ کسب و کار خود، در سال 2021 و پس از آن را بررسی می کنیم.

تبلیغات دیجیتالی یا تبلیغات سنتی؟
تبلیغات در 2021

1) پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات جستجو)

گوگل یک ماشین تبلیغاتی است. ممکن است اینگونه به نظر برسد که گوگل اطلاعات و ابزار های مفید و جالبی مانند Google Docs Gmail ،Calendars و غیره را در اختیار کسب و کار شما قرار می دهد، اما همه این ابزار ها را برای اطمینان از مشاهده تبلیغات موجود در آن ارائه می دهد. جالب است بدانید که 85 درصد از درآمد گوگل از بستر Google Ads یا همان تبلیغات گوگل تأمین می شود.

در ده سال گذشته رشد محبوبیت تبلیغات گوگل، خیره کننده بوده است. در سال 2019، 160 میلیارد به علاوه جستجوی ماهانه در گوگل انجام شد. کسب و کارها به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات Google هزینه می کنند، به طور متوسط 2 دلار درآمد دارند.

تبلیغات جستجو با Google Ad words
Google Ad words

مزایا

یکی از مزایای بزرگ تبلیغات به ازای هر کلیک، این است که شما هزینه را فقط برای کلیک مصرف کنندگان کسب و کار خود پرداخت می کنید؛ در حالی که شما اگر یک کسب و کار بزرگ یا کوچک دارید، می توانید با هزینه ای اندک از قدرت موتور جستجو گوگل استفاده کنید. توانایی هدف گذاری و آزمایش بازار های خاص و اجرای کمپین های تخصصی به این معنی است که علاقه و توجه خریداران نسبت به این نوع تبلیغات، قابل توجه است. این یک استراتژی بازاریابی کم هزینه و روشی مؤثر برای جذب مشتریان احتمالی است.

معایب

شاید تنها نقطه ضعف این مدل تبلیغ، رقابت شرکت های دیگر باشد. به دلیل سهولت دسترسی به Google Ads، در اکثر بازار های محبوب چندین تبلیغ کننده برای کسب رتبه برتر رقابت می کنند و شما در این نوع تبلیغات تنها نیستید.

2) تبلیغات کسب و کار در شبکه های اجتماعی

تبلیغات محرکی مالی است که همه شبکه های اجتماعی را به حرکت در می آورد. لینکدین از سال 2005 ارائه تبلیغات پولی برای کسب و کار ها را شروع کرد. فیس بوک نیز در سال 2007 تبلیغات را شروع کرد. همچنین توییتر در سال 2010 تبلیغات را اضافه کرد و اینستاگرام در سال 2013 تبلیغات را به پلتفرم خود اضافه کرد. همچنین TikTok که شبکه اجتماعی جدید و بسیار محبوبی است، شروع به افزودن تبلیغات کرده است.

جهان امروز به دیدن تبلیغات کسب و کار ها در بخش های مختلف شبکه های اجتماعی عادت کرده است. بسیاری از مردم از آن ها عبور می کنند، اما همچنان آن ها را می بینند که باعث آشنایی با آن برند ها و تبلیغات کسب و کار می شود. اختراع ابزار هایی مانند فرم های هدایت فیس بوک، باعث گسترش و افزایش راه های دسترسی تبلیغ کنندگان به بازار خود در شبکه های اجتماعی شده است.

شبکه های اجتماعی هم برای آگاهی از برند و هم برای ارتقاء و پیشرفت کسب و کار، عالی هستند. در حال حاضر 8 روش مختلف برای تبلیغ کسب و کار شما در فیس بوک وجود دارد که هر کدام از آن ها ارزش امتحان کردن را دارد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

هزینه تبلیغات در فیس بوک

برای کسانی که می خواهند تبلیغات کسب و کار خود را در فیس بوک انجام دهند، متوسط هزینه هر خرید (CPA) در فیس بوک منطقی به نظر می رسد. یک مطالعه در سال 2018 از Word stream نشان داده که متوسط هزینه هر خرید (CPA) در فیس بوک، در تمام انواع کسب و کار 18.68 دلار است. در مقایسه با هزینه هر خرید (CPA) در Google Ads که 48.96 دلار است.

3) تبلیغات کسب و کار از طریق ایمیل

پانزده سال پیش، وقتی ایمیلی دریافت می کردید، بلافاصله آن را باز کرده و می خواندید. اما امروزه شانس باز کردن ایمیل ها کاهش یافته است و می بینیم که نرخ باز شدن برای ایمیل ها، در ده سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در سال 2019، متوسط نرخ باز شدن ایمیل در 22 درصد ثابت مانده است.

بسته به نوع کسب و کار و مشتریان شما، تبلیغات کسب و کار به وسیله ارسال ایمیل به مصرف کنندگان هنوز می تواند یک گزینه مناسب باشد. به ویژه هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر گنجانده شود، کمپین های ایمیل می توانند به حفظ محصولات و خدمات شما برای مصرف کنندگان کمک کنند.

4) اطلاعیه های مطبوعاتی

هر بار که کسب و کار شما اقدام مهمی انجام می دهد، ارسال یک اطلاعیه مطبوعاتی به عنوان تبلیغات کسب و کار به رسانه های خبری محلی و منطقه ای می تواند اقدامی بسیار آسان و در عین حال مفید باشد. روابط عمومی یک ابزار رسانه ای قدرتمند است که برای ایجاد تبلیغات استفاده می شود. امتیاز توزیع رایگان از طریق کانال های خبری معتبر، به این معنی است که افراد بیشتری آن تبلیغات را می بینند و احتمالاً هوشمندانه رفتار خواهند کرد.

5) تبلیغات کسب و کار با استفاده از افراد تأثیر گذار

به تازگی یک مدل تبلیغاتی، با منطقی جدید و تا حدودی بدون آزمایش، از افزایش محبوبیت افراد مشهور و تأثیرگذاران یا همان اینفلوئنسر ها به وجود آمده است. اینفلوئنسر ها که در اینستاگرام و یوتیوب محبوب هستند، افرادی هستند که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالوور دارند (10 هزار نفر دنبال کننده یک معیار معمول است).

تبلیغات کسب و کارها با استفاده از افراد تأثیرگذار
بازاریابی اینفلوئنسرها

هزینه تبلیغات با استفاده از افراد تأثیرگذار

تبلیغات با استفاده از افراد تأثیرگذار می تواند هم به افزایش نام تجاری کسب و کار شما کمک کند و هم انگیزه های فروش را ارائه دهد. در ایران نرخ تبلیغ در صفحات اینستاگرام از ۳۰ هزار تومان تا چند صد میلیون تومان متغیر است.

6) تبلیغات کسب و کار با استفاده از پادکست

در ده سال گذشته با افزایش محبوبیت پادکست ها، فرصت های زیادی برای تبلیغ کنندگان وجود دارد تا از مخاطبان علاقه مند به موضوعات مختلف به منظور بازاریابی استفاده کنند.

تبلیغ کنندگان پادکست اغلب “حامی مالی یا اسپانسر” نامیده می شوند. زیرا به پادکستر ها (تولیدکنندگان پادکست) اجازه تبلیغ می دهند و با تبلیغ حرفه خود را از دست نمی دهند. برای انجام یک تبلیغ، معمولاً یک آگهی مرتبط خوانده می شود (مشابه رادیو).

مزیت تبلیغات با استفاده از پادکست ها

فایده قابل توجه تبلیغات در پادکست ها این است که مخاطبان به شخص خواننده تبلیغات، اعتماد زیادی دارند. اکثر شنوندگان می دانند که پادکستر (خواننده پادکست) محصولات یا خدمات نامتناسب با مخاطبان خود را تبلیغ نمی کند.

7) تبلیغات کسب و کار با استفاده از ارجاعات (منابع)

یکی از ساده ترین راه ها برای رشد کسب و کار شما این است؛ از منابع و افرادی که می شناسید، کمک بخواهید. با دوستان، آشنایان، کارفرمایان سابق، سازمان های غیر انتفاعی، مدارس و دانشگاه ها ارتباط برقرار کنید. حتی سایر مشاغل، که مشتریانی دارند و ممکن است این مشتریان به خدمات شما احتیاج داشته باشند، تماس بگیرید. به آن ها توضیح دهید که در حرفه ای هستید و برای کسب و کار خود به تبلیغات نیاز دارید. بپرسید آیا می توانند از خدمات شما استفاده کنند؟ آیا می توانند افرادی را پیشنهاد کنند که به خدمات شما نیاز دارند؟

این رویکرد ممکن است بیش از حد ساده به نظر برسد، اما بسیاری از بهترین معاملات تجاری در نتیجه این منابع اتفاق می افتد و کسی شخصی را می شناسد، که به خدمات شما احتیاج دارد.

8) پیشنهادات مبتنی بر مکان

هر شغلی که می خواهد آنلاین پیدا شود باید علاوه بر فضای فیزیکی، یک صفحه Google نیز برای کسب و کار خود ایجاد کند تا به خوبی رشد کرده و بیشتر دیده شود. صفحات رایگانی هستند که به جستجو های محلی اجازه می دهد تا مشاغل نزدیک به خود را پیدا کنند.

طبق تحقیقات Think With Google، می توان گفت 75 درصد افرادی که اطلاعات محلی و مفید در نتایج جستجو پیدا می کنند، عموما بیشتر علاقه دارند که به صورت فیزیکی به فروشگاه ها مراجعه کنند.

تشویق برای خرید و یا دریافت خدمات حرفه شما

علاوه بر ارائه اطلاعات، Google اکنون اجازه می دهد پیشنهاداتی که دارید، به لیست شما اضافه شوند. به طور معمول این پیشنهادات، انگیزه هایی است که افراد را تشویق می کند تا از کسب و کار شما استفاده کنند و شاید گاهی تبلیغات شما را انجام دهند.

اگر فردی در حال جستجوی شغل و حرفه ای مانند شما در منطقه محلی خود است، ممکن است یک کوپن تخفیف کوچک یا پیشنهادی خوب، کافی باشد تا او را برای تماس یا بازدید، تشویق کنید.

9) تبلیغات کسب و کار با سرمایه گذاری مشترک

تبلیغات کسب و کار فقط به این معناست که پیشنهاد خود را در حضور افراد مناسب ارائه دهید. یکی از ساده ترین راه ها برای این کار یافتن مخاطبانی است که با بازار ایده آل شما مطابقت دارد.

یکی از راه های تبلیغات کسب و کار؛ سرمایه گذاری مشترک
سرمایه گذاری مشترک

یک راه عالی برای این کار مشارکت با مشاغل بدون رقابت است که برای افراد مشابه شما بازاریابی می کنند. خدماتی را بیابید که به طور بالقوه می تواند به مشتریان شما ارزش افزوده دهد و همچنین خدمات شما می تواند به مشتریان آن ها کمک کند.

سرمایه گذاری های مشترک، راهی درخشان برای افزایش شناخت و فروش برند است. شما می توانید از اعتماد و اقتدار شرکت شریک خود استفاده کنید و آن ها می توانند از شما سود ببرند.

10) محتوای ویدئویی و تبلیغات

از زمان راه اندازی یوتیوب در سال 2005، این شبکه اجتماعی به محبوب ترین شبکه ویدئویی جهان تبدیل شده است. به طور متوسط، 80 درصد از افراد 18 تا 49 ساله یوتیوب را تماشا می کنند.

تبلیغات کسب و کار با محتوای ویدئویی
محتوای ویدئویی

یوتیوب؛ تبلیغ و اعتماد

یوتیوب نه تنها فرصتی برای تبلیغات کسب و کار بر روی شبکه ارائه می دهد، بلکه فرمت ویدئو نیز راهی عالی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان است. مشاغلی که از ویدئو به عنوان بخشی از تبلیغات و محتوا استفاده می کنند، تعامل بیشتری با مشتریان خود خواهند داشت. داشتن یک کانال یوتیوب و افزودن بازاریابی ویدئویی به کسب و کار شما نیز می تواند در بهینه سازی موتور های جستجو کمک کند.

از ویدئو می توان برای تبلیغ، آموزش و حفظ ارتباط با مشتریان موجود استفاده کرد. همچنین می توانید از ویدئو به عنوان بخش اضافی هر پست در وبلاگی که می نویسید، استفاده کنید.

هزینه ساخت ویدئو

از همه بهتر، هزینه تولید ویدئو به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با مبلغی اندک، شرکت می تواند یک استودیو داخلی ایجاد کرده و شروع به ایجاد ویدئو های با کیفیت کند.

11) ترافیک وب ارگانیک

البته که همه می خواهند وب سایت خود را در رتبه اول گوگل قرار دهند. با کمی تلاش و تمرکز، هنوز فرصت مهمی برای افزایش دید از طریق دسترسی ارگانیک وجود دارد.

ترافیک ارگانیک سایت شما همیشه به مفید بودن وب سایت شما بستگی دارد. اگر وب سایتی ایجاد کنید که به سوالات مشتری احتمالی شما پاسخ دهد و راه حل مشکلات آن ها را ارائه دهد، توجه ها را جلب خواهید کرد. هرچه افراد بیشتری روی وب سایت شما کلیک کنند، رتبه بندی شما در گوگل بهتر خواهد شد. اگر می توانید از وب سایت های دیگر بک لینک بگیرید، این امر در افزایش رتبه به وب سایت شما کمک می کند.

در حالی که دستیابی به ترافیک ارگانیک از نظر فنی رایگان است، تلاش زیادی برای رشد آن لازم است. همچنین ممکن است زمان ببرد، بنابراین صبور بودن بسیار مهم است. به ایجاد محتوای مکتوب و تصویری که می توانید از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، ادامه دهید. با گذشت زمان علاقه مندی به بازدید از وب سایت شما افزایش می یابد.

12) تبلیغات کسب و کار در تلویزیون و رادیو زنده

ممکن است به نظر برسد که به دلیل رشد نجومی بازاریابی دیجیتال، انواع قدیمی رسانه ها مانند تلویزیون یا رادیو ارزش تبلیغات برای کسب و کار را ندارند.

تبلیغات در تلوزیون
بازاریابی با تلوزیون

اما لازم به ذکر است بسیاری از مصرف کنندگان هنوز از این رسانه ها استفاده می کنند و می توانند تحت تأثیر تبلیغات قرار گیرند. در حقیقت، در سه ماه اول سال 2019، 92 درصد از بزرگسالان حداقل هفته ای یک بار به رادیو گوش می دادند و 92 درصد از افراد 35 تا 65 ساله حداقل یک بار در هفته تلویزیون زنده تماشا می کردند.

13) سخنرانی در رویداد های محلی

کنفرانس های صنعتی، سازمان های داوطلبانه، کتابخانه ها و گروه های تجاری محلی اغلب برای جلسات به سخنران نیاز دارند. شما از به رسمیت شناختن نام، مخاطبین جدید و تبلیغاتی که از سخنرانی این رویداد ها برای کسب و کار خود به دست می آورید، بهره مند خواهید شد.

ممکن است صحبت کردن در حضور مخاطبان برای شما ترسناک به نظر برسد، اما یکی از سریع ترین راه ها برای توسعه شبکه و ایجاد اقتدار و اعتماد است.

به عنوان یک صاحب مشاغل، دیده شدن در جامعه محلی، کلید ارتقاء کسب و کار شما است. حتی اگر به فناوری نیاز ندارد، شبکه ساده می تواند یک تاکتیک بازاریابی موثر باشد. مشتریان احتمالی ممکن است از جاهایی آمده باشند که شما انتظار آن را ندارید.

14) تبلیغات کسب و کار با رسانه چاپی / نامه مستقیم

مشابه تلویزیون و رادیو، افزایش محتوای مبتنی بر وب، کاهش رسانه های چاپی را شاهد بوده است. با این وجود هنوز فرصت زیادی در رسانه های چاپی و کانال های پست مستقیم وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2017 توسط موسسه مطبوعاتی آمریکا نشان داد که 58 درصد از مردم خود را عمدتا چاپ گرا توصیف می کنند و 28 درصد می گویند بیشتر دیجیتالی هستند. به طور خاص، بزرگسالان 65 ساله و بالاتر که هزینه اخبار را پرداخت می کنند، پنج برابر بیشتر از دیجیتال، به صورت چاپی خرید می کنند.

در مورد پست مستقیم (تبلیغاتی که به صندوق پستی ارسال می شوند)، USPS گزارش می دهد که 42.2 درصد از گیرندگان نامه مستقیم، هنگامی که نامه ای را دریافت می کنند یا می خوانند یا اسکن می کنند. همچنین، به احتمال زیاد مصرف کنندگان پس از کشف یک محصول در کاتالوگ، از یک وب سایت دیدن می کنند.

مزایا

برای مشاغل محلی عالی است، در طول زمان می تواند برای به رسمیت شناخته شدن نام تجاری، کمک کند.

معایب

ردیابی مستقیم نتایج، دشوار است، به همین دلیل ممکن است برای نشان دادن نتایج به چندین کمپین نیاز داشته باشید.

15) تبلیغات کسب و کار با وبینارهای آنلاین

با ارائه وبینار مقدماتی یا کارگاه آنلاین، می توانید مخاطبین مورد نظر خود را جذب کرده و اطلاعات تماس آن ها را برای پیگیری های بعدی جمع آوری کنید.

ابتدا مکان تماشای مخاطبین خود را به صورت آنلاین تعیین کنید. سپس می توانید تبلیغات ساده ای را برای تبلیغ رویداد ها و جلب رضایت افراد انجام دهید. برخی از افراد ممکن است در مراسم، به صورت زنده شرکت نکنند، اما ممکن است پس از آن، فایل ضبط شده را تماشا کنند.

افرادی که ایده های ارزشمندی را از کسب و کار و تبلیغات شما یاد می گیرند، بسیار بیشتر مشتری می شوند. آموزش می تواند راهی عالی برای معرفی خود به گروه جدیدی از مشتریان باشد.

تبلیغات کسب و کار با وبینار های آنلاین
وبینار های آنلاین

بازده سرمایه گذاری را اندازه گیری کنید

به خاطر داشته باشید که اگر هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید، باید نرخ بازدهی خود را دنبال کنید. به دست آوردن دید بهتر برای نام تجاری خود بسیار عالی است، اما اگر هزینه تبلیغات درآمد شرکت را افزایش ندهد، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد.

به مشتری ایده آل خود و اینکه او چه نحوی از استفاده رسانه ای را می پسندد، فکر کنید. اگر نیاز خاصی دارد که می توانید آن را برآورده کنید، به مشتریان بالقوه بگویید، چرا که احتمالاً آن ها شما را آزمایش خواهند کرد. اما مانند همه جنبه های راه اندازی یک کسب و کار موفق، صبور باشید. همچنین روش های جدیدی را برای موفقیت در ارتقاء و پیشرفت تجارت خود امتحان کنید.

این 15 راهکار ایده هایی در مورد نحوه ارتقاء کسب و کار، به شما ارائه می دهد. به یاد داشته باشید؛ هر تلاش بازاریابی که برای مخاطبان خود انجام می دهید، آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

منبع: momtazdesign.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا