اقتصادنکته ها و سیگنال ها

چگونه یک برند قدرتمند بسازیم

اگر درمورد برند سازی شخصی اطلاعات لازم را ندارید. اگر اطلاعات لازم را درباره برندها ندارید ابتدا به مقاله لینک شده مراجعه کنید تا با آگاهی کامل به دنبال برند سازی حرفه ای باشید.

مقاله مرتبط: معرفی کامل برندها با ذکر نمونه

در این مقاله ما گام های اصلی برند سازی را توضیح دادیم که می توانید با عمل کردن به آن برند اختصاصی و حرفه ای خود را داشته باشید.

اهداف برند سازی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

گام اول: ساخت پایه برند

حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید. هنگامی که کسی شما را جستجو می کند باید حضور شما را با محتوای قوی و تازه ببیند.

پیدا کردن نتایج جست و جو

قبل از شروع کردن به ساخت برند، ابتدا بدانید نتایج جستجو در کجا قرار می گیرد. (وقتی دیگران دنبال شما هستند با چه چیزی روبه رو می شوند.)

پاک کردن نتایج جست و جوی نامناسب

هنگامی که شما بدانید که کدام نتایج جست و جو به نام شماست می توانید اقدام به حذف آن ها بکنید. تصاویر، پست ها،فیلم ها، نظرات و… که مناسب نیستند را می توانید حذف کنید.

خود و برند شخصی چیست؟

بعد از پاک کردن نتایج نامناسب مورد نظربرای تعریف برند شخصی خود سوالات زیرر را با خود مرور کنید.

  • اهداف حرفه ای شما چیست؟
  • دیدگاهتان برای برند شخصی تان چیست؟
  • مخاطبانتان چه افرادی هستند؟
  • دیدگاهتان از برندتان چیست؟
  • چه چیزی شما را قابل اعتماد می کند؟
  • چگونه آن را اثبات می کنید؟

نمایش مهارت ها و دستاوردها

مهارت عکاسی

اکنون وقت آن است تا آنچه دارید را به نمایش بگذارید. شما می توانید در فضای مجازی شرح مختصری از زندگی خود را بنویسید و از این بیوگرافی در پروفایل های خود استفاده کنید. زمانی را صرف نوشتن اینکه شما چه کسی هستید و می خواهید از طریق برند چه چیزی را برجسته کنید اختصاص دهید. ابتدا باید یک پایگاه قوی از سایت ها و پروفایل ها بسازید و سپس درآن ها تولید محتوا کنید. می توانید در توینتر، اینستاگرام، واتس اپ، فیسبوک، تلگرام، لینکدین و……اکانت بسازید.

بهینه سازی برند شخصی خود در موتور های جست و جو

 seo

برای بهینه سازی سایت ها و اکانت های خود از نکات زیر استفاده کنید.

  • از نام کامل خود در تمام پروفایل های خود و دامنه های خود استفاده کنید.
  • اگر امکان داشت از محل سکونت خود نام ببرید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه تخصصتان استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی بهینه سازی سایت می توانید به وب سایت ممتاز سئو مراجعه کنید که وبلاگ جامعی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گام دوم: اعتماد سازی

برای موفق شدن در برند سازی اولین امر مهم، اعتماد سازی است که باید مهارت های لازم آن را داشته باشیم. در متن زیر ما برای شما مهارت های لازم را ذکر کردیم.

1- نوشتن مطالب مفید در زمینه فعالیت خود

در زمینه فعالیت خود مطالبی را نشر دهید تا دیگران مطالعه کنند.

2- گرفتن عکس و ویدئو از محیط کار و کارمندان

از محیط کار عکس تهیه کنید و انتشار دهید تا مردم باور کنند که شما واقعی هستید.

3- ارسال ایمیل

ایمیل رسمی بسازید با نام تجاری خود و ایمیل های خود را از آن ارسال کنید.

4- تبلیغات

تبلیغات شما بسیار مهم است. این امر باعث می شود تا شما خدمات دیگر خود را نیز معرفی کنید.

5- ارسال محتوا هر روزه

هر روز محتوا تولید کنید و به اشتراک بگذارید.

6- استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

بهترین روش بازاریابی اینترنتی است.

7- به روزرسانی مداوم پروفایل

هفته ای 2-3 بار پروفایل خود را عوض کنید و توجه جلب کنید لازم نیست حتما از عکس های خصوصی خود به نمایش بگذارید گاهی عکس از منظره، از پیشرفت خود نمایش دهید.

8- گسترش مخاطبان

مخاطبان خود را زیاد کنید مثلا در تاکسی در حد احوال پرسی با راننده صحبت کنید، نظر او را جلب کنید. اگر امکان آن وجود داشت که شماره راننده را داشته باشید از او شماره را درخواست کنید.

9- کسب لینک در سایت های معتبر

در سایت های مختلف لینک بگیرید.

گام سوم : کسب فرصت تجاری

در بازار رقابتی امروز داشتن برند از الزامات است. کسب درآمد از شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین رویدادهایی است که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان بوجود آمد و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی و یا بازاریابی فروش آنلاین است. با فعالیت در وب و شبکه های اجتماعی می توانید فرصت های ناب تجاری بدست آورید.

برای آشنایی با لوگوهای معروف جهان و توضیح درباره انتخاب آن مقاله لوگوی شرکت های معروف جهان و مفهوم شناسی را مطالعه فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا