اقتصادعلم و فناوریکامپیوتر و آی تینکته ها و سیگنال ها

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟

در توضیح اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست می توان گفت بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال ها برای دستیابی به مصرف کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی، بازاریابی دیجیتال را یک تلاش کاملاً جدید می دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتری و روش های جدید درک چگونگی رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد.

بازاریابی دیجیتال چیست
بازاریابی دیجیتال چیست

درک بازاریابی دیجیتال

برای درک درست از اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست نیاز است تا بدانید، بازاریابی دیجیتال مشتریان خاصی را هدف قرار داده و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال رو به افزایش است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو، تبلیغات ایمیل و توییت های تبلیغاتی می شود. در واقع هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری همراه کند.

بازاریابی اینترنتی (a.k.a.) با بازاریابی دیجیتال متفاوت است. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق تلفن، در سکوی مترو، در یک بازی ویدیویی یا از طریق برنامه تلفن های هوشمند انجام شود.

در تبلیغات بازاریابی دیجیتال، معمولاً به تبلیغ کنندگان منبع گفته می شود، در حالی که به اعضای تبلیغات هدفمند معمولاً گیرنده گفته می شوند. منابع غالباً گیرنده های کاملاً مشخص را هدف قرار می دهند.

درک بازاریابی دیجیتال
درک بازاریابی دیجیتال

کانال های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی وب سایت: وب سایت محور کلیه فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. به تنهایی، این یک کانال بسیار قدرتمند است و همچنین این وسیله ای برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید یک مارک، محصول و خدمات را به روشی واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. این نرم افزار باید سریع، دوستانه و قابل استفاده باشد.

تبلیغات پرداخت با هر کلیک (PPC): تبلیغات PPC شما را قادر می سازد از طریق تبلیغات پولی به تعدادی از سیستم عامل های دیجیتال دسترسی داشته باشید. می توانید کمپین های PPC را در Google ، Bing ، Linkendin ، Twitter ، Pinterest یا Facebook تنظیم کنید و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که در جستجوی اصطلاحات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند. فعالیت های PPC می تواند کاربران را بر اساس ویژگی های جمعیتی (سن، جنسیت و غیره) یا حتی علایق یا موقعیت خاص آن ها تقسیم کند.

 کانال های دیجیتال مارکتینگ
کانال های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا: هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، SEO یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل: وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و وبینارها است.

بازاریابی ایمیل: بازاریابی ایمیل هنوز یکی از مؤثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیل را با پیام های روزانه اشتباه می گیرند، اما این موضوع بازاریابی ایمیل نیست. بازاریابی از طریق پست الکترونیکی واسطه ای برای ارتباط با مشتریان احتمالی یا افراد علاقمند به نام تجاری شما است. بسیاری از بازاریاب های دیجیتال از سایر کانال های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند تا لیست های ایمیل خود را اضافه کنند و از طریق بازاریابی ایمیل، قیف خرید مشتری را ایجاد می کنند تا آن دسته از فرصت ها را به مشتری تبدیل کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی: هدف اصلی یک کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است اما هرچه به سمت بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای کسب پیشرو یا حتی به عنوان کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

بازاریابی وابسته: بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی است و اینترنت زندگی جدیدی را برای این حالت قدیمی به ارمغان آورده است. با بازاریابی وابسته، شما محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و هر بار که فروش می کنید یا یک پیشرو معرفی می کنید، کمیسیون دریافت می کنید. بسیاری از شرکت های مشهور مانند آمازون برنامه های وابسته دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات را می فروشند پرداخت می کنند.

بازاریابی ویدیویی: YouTube به دومین موتور جستجوی مشهور تبدیل شده است و بسیاری از کاربران پیش از تصمیم گیری در مورد خرید، یادگیری چیزی یا فقط برای استراحت به YouTube روی می آورند. چندین پلتفرم بازاریابی ویدیویی وجود دارد، از جمله فیس بوک، اینستاگرام و ویمو که می توانید برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. شرکت ها بیشترین موفقیت را با ادغام فیلم در SEO، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی کسب می کنند.

 دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

پیام کوتاه: احزاب و نامزدهای سیاسی برای ارسال اطلاعات مثبت درباره نامزدها و پیام های منفی درباره مخالفان خود از پیامک استفاده می کنند.

در این مقاله در مورد اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست توضیحاتی داده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این موضوع می توانید به سایت ممتاز سئو که ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو است، مراجعه نمایید.

در بخش های دیگر کامپیوتر و آی تی می توانید راجع به موضوع چگونه برنامه های اپ استور را به صورت رایگان بارگیری کنیم نیز مطالبی را مطالعه نمایید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن