تناسب اندامورزشی

بارفیکس و تاثیر آن بر قد

بسیاری از افراد برای بلندی قد روش های مختلفی را امتحان می کنند. یکی از روش های معمول که ضررهای زیادی دارد استفاده از مکمل ها و داروهای خاص است. این مواد شیمیایی باعث آسیب رساندن به قسمت های مختلف بدن می شود. همین مورد باعث شده تا استفاده از آن ها اصلا توصیه نشود. برای کسانی که به دنبال راه های ساده تر با کمترین عوارض هستند یکی از ورزش هایی که بسیار توصیه می شود بارفیکس است.

بارفیکس حرکتی است که در آن باید خودتان را از یک میله آویزان نگه دارید. پاهای شما نیز باید معلق باشند و در همین حین سعی کنید بدن خود را به بالا بکشید تا چانه شما به میله بارفیکس برسد.

بارفیکس و قد

انجام ورزش بارفیکس به طور محسوسی باعث بلندی قد شما نخواهد شد اما بر فرم و شکل بدن شما موثر است. تمرین مداوم حرکت بارفیکس باعث می شود فرم خوبی به بدن شما می دهد. برای اینکه ظاهر بدن شما بلند تر به نظر برسد، باید عضلات بدن شما قوی و خوش فرم باشند.

صاف ایستادن و همچنین انجام حرکت هایی مثل بارفیکس به قوی شدن عضلات و متناسب به نظر رسیدن اندام و فرم بدن بسیار کمک کننده خواهد بود.

روش صحیح بارفیکس

این ورزش نیز همانند همه ورزش های دیگر دارای اصول خاص خودش است. در صورتی که حرکات را به اشتباه انجام دهید امکان دارد عضلات بدن شما بگیرند. پس برای جلوگیری از این آسیب ها بهتر است با روش اصولی این حرکت را انجام دهید.

روش صحیح بارفیکس
  • بعد از ایستادن زیر میله بارفیکس، بازو های خود را بالای سر خود نگه دارید.
  • در این مرحله کف دست ها را تا حد امکان به سمت بالا از بدن خود دور کنید.
  • به سمت بالا بپرید و انگشتان خود را به دور بارفیکس بپیچید.
  • توجه داشته باشید که بارفیکس باید به حدی از زمین فاصله داشته باشد که بعد از گرفتن آن پاهای شما از زمین فاصله داشته باشد.
  • اگر حفظ تعادل در پایین تنه برای شما سخت است می توانید یک پا را روی دیگری به صورت ضربدری قرار دهید.
  • شکم خود را کمی درگیر کنید تا ستون فقرات شما سفت بمانند.
  • خیلی آرام بدن خود را با خم کردن آرنج هایتان به بالا بکشید.
  • دقت کنید که تیزی آرنج صاف به طرف زمین باشد.
  • سپس تا زمانی که چانه شما هم سطح بارفیکس شود خود را به بالا بکشید.
  • چند ثانیه صبر کنید در همین حالت و سپس بدن خود را پایین بیاورید تا به حالت اولیه برسد.
فرم بدن

با انجام حرکت بارفیکس بدین صورت ماهیچه های بازو و کمر و قفسه سینه و همچنین ماهیچه های شکمی درگیر می شوند. با تقویت ماهیچه ها وضعیت بدن شما به حالت خوبی می رسد و باعث می شود تا شما بلند قد تر بنظر برسید.

با انجام حرکت بارفیکس شما راحت تر می توانید صاف بایستید و اعضای بدن شما کشیده تر بنظر می رسند. در حالت کلی هر چه بیشتر بتوانید صاف بنشینید باعث می شود تا وضعیت بدن شما بهتر شود.

تاثیر انواع ورزش بر قد

ورزش های دیگر مثل یوگا، بسکتبال، والیبال و شنا نیز از جمله ورزش هایی هستند که به بلند به نظر رسیدن قد کمک می کنند.

ورزش هورمون HGH را آزاد می کند که به رشد شما کمک می کند. مطالعات انجام شده بر روی این پدیده نشان داده اند که آزاد شدن HGH از طریق ورزش فقط در محلی که ورزش می شوند تأثیر دارد.

اساساً ، تمرینات معلق باعث می شود مایع موجود در کیسه های نخاعی شما گسترش یابد و باعث شود شما به طور موقت قد 2-3 سانتی متر بلندتر شوید.

تاثیر بارفیکس بر عضلات

ورزش می تواند به شما در تقویت عضلات کمک کند تا بتوانید راحت تر و بهتر بایستید، اما تمرین و تکرار خاصی برای ایجاد این وضعیت لازم است.

ورزش کردن بسیار مفید است اما شما را قد بلندتر نخواهد کرد. انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید و بدون در نظر گرفتن قد خود کامل و سالم زندگی کنید.

اگر می خواهید در رابطه با نوشیدن آب در هنگام ورزش کردن اطلاعاتی داشته باشید به مقاله ما در این زمینه مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا