تغذیهتغذیه سالم

آیا آب کرفس می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟

گفته می شود که آب کرفس باعث کاهش وزن می شود!

طرفداران آن ادعا می کنند که نوشیدن (475 میلی لیتر) هر روز صبح سلول های چربی ذخیره شده در کبد شما را از بین می برد.

با این حال این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

گفته می شود استفاده کرفس به صورت آبمیوه ممکن است به روش های دیگر نیز باعث کاهش وزن شود.

وزن شما به میزان کالری مصرفی شما در طول روز بستگی دارد.

آبمیوه کرفس نسبتاً کم کالری است و 85 کالری در هر (475 میلی لیتر) دارد.

آب کرفس جایگزین مناسبی برای نوشیدنی هایی با کالری بالاتر، مانند نوشیدنی های قندی مانند نوشابه، است.

در واقع آب کرفس یک گزینه هوشمندانه برای افرادی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند.

آب کرفس

علاوه بر این نوشیدنی های کم کالری مانند آب کرفس قبل از غذا ممکن است باعث احساس سیری در شما شود و به شما در مصرف کالری کمتر کمک شود.

اگرچه آب کرفس نوشیدنی سالم و کم کالری است، اما مهمترین عامل برای کاهش وزن نیست و در طولانی مدت نمی توان با یک عامل به وزن دلخواه رسید.

در عوض ورزش به همراه یک رژیم غذایی مغذی و مبتنی بر غذاهای کامل بسیار موثر تر خواهد بود.

سایر مزایای کرفس

آب کرفس ممکن است مزیت دیگر نیز دارد.

برای آشنایی با “دستگاه های بدنسازی” کسب اطلاعات در مورد کارایی آن ها، به لینک مشخص شده مراجعه نمایید.

خواص ضد التهابی

آب کرفس از نظر دارویی بسیار مفید است، ترکیباتی گیاهی وجود دارند که نشان داده شده است دارای اثرات ضد التهابی هستند.

فلاونوئید ها کلاس اصلی گیاهان دارویی موجود در کرفس هستند.

افزایش مصرف فلاونوئید با خطر کمتری از بیماری های قلبی، دیابت و سرطان همراه است.

آب کرفس

بنابراین كرفس كامل و آب آن ممكن است به جلوگیری از بیماری های خاص نیز كمك كند.

همچنین ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند.

این اثر به احتمال زیاد ناشی از غلظت نیترات کرفس است که باعث تقویت سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود.

ممکن است کلسترول بالا را کاهش دهد.

کرفس همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول هم کمک کند.

در حالی که آب کرفس به طور کلی بی خطر شناخته می شود، باید از چند نکته جانبی آن آگاه باشید!

از دست دادن فیبر

وقتی کرفس را به صورت آبمیوه میل می کنید، فیبر غذایی مفید گیاه را از دست می دهد.

یک دسته کرفس حدود 9 ساقه، حدود 9 گرم فیبر را در خود جای می دهد، در حالی که (475 میلی لیتر) آب کرفس حاوی مقداری ناچیزی از فیبر است.

دریافت فیبر با فواید بیشماری همراه است .

سدیم می تواند اضافه کند.

یکی دیگر از مضرات احتمالی آب کرفس، مصرف بیش از حد سدیم است.

کرفس به طور طبیعی از نظر سدیم بسیار غنی است و دارای 4% سدیم می باشد.

آب کرفس

وزارت بهداشت آمریكا توصیه می كند كه بزرگسالان میزان مصرف سدیم روزانه خود را زیر 2300 میلی گرم به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم نگه دارند.

بنابراین اگر شما نمک زیادی مصرف می کنید، یک لیوان آب کرفس می تواند شما را در لبه آن قرار دهد.

از آنجا که مصرف بیش از حد سدیم با افزایش فشار خون در ارتباط است، افراد در معرض این بیماری باید هنگام نوشیدن آب کرفس احتیاط کنند.

خط آخر

در حالی که دوز روزانه آب کرفس یک راهکار برای سلامتی است، اما به خودی خود باعث کاهش وزن نمی شود.

با وجود این به جای نوشیدنی های پر کالری، آب کرفس ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر این ممکن است به کاهش التهاب و فشار خون هم کمک کند.

با این حال اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید و نباید تنها به یک رویه بسنده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا