تازه های تکنولوژیشبکه های اجتماعیعلم و فناوری

تغییرات الگوریتم اینستاگرام در جدید ترین آپدیت آن

الگوریتم اینستاگرام بر فعالیت همه افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند تأثیر می گذارد. به ویژه برند ها و افرادی که از آن کسب در آمد می کنند. در اینجا ما تمام تغییرات الگوریتم مربوط به آپدیت جدید اینستاگرام را برای شما ارائه خواهیم کرد.

اگر شما به دنبال یافتن تغییرات جدید اینستاگرام و الگوریتم آن پس آپدیت های اخیر هستید، به جای مناسبی آمده اید. البته اگر شما جزو سازندگان اصلی، روزنامه نگار های فناوری یا عضو تیم رسانه های اجتماعی، یک سلبریتی هستید، این مقاله برای شما مناسب نیست. چون احتمالاً دفتر مرکزی اینستاگرام به طور مرتب در مورد تغییرات جدید به شما اطلاع می دهد. این مقاله برای کسانی که دسترسی مستقیم به اطلاعات جدید ندارند، مناسب است.

تمام نکاتی که در این مقاله گفته شده، بر اساس داده های محکم و گفته های خود اینستاگرام در مورد نحوه عملکرد الگوریتم و آپدیت جدید آن است.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام درآپدیت سال 2021

اولین نکته قابل توجه این است که، الگوریتم اینستاگرام تصمیم می گیرد، چه محتوایی دیده شود. هر بار که فردی برنامه را باز می کند، الگوریتم فوراً تمام محتوای موجود در برنامه را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که:

  • کدام پست ها را به بالای صفحه خبری برساند و به چه ترتیب آن ها را نمایش دهد.
  • کدام پست ها در اکسپلور نشان داده شوند.
  • استوری ها، لایو ها، پست ها و IGTV ها به چه ترتیب در هر صفحه نمایش داده می شوند.

در اصل، الگوریتم اینستاگرام مجموعه قوانینی است که دسترسی مخاطب به محتوا را کنترل می کند. اینستاگرام برای این کار ارزش زیادی قائل است. البته که همچنان هم برخی از مردم معتقد اند برگرداندن زمانبندی معکوس بهتر است. اما با این حال، اینستاگرام معتقد است، تا قبل از سال 2016 که الگوریتم ها هنوز اعمال نشده بودند، مردم 70 درصد از کل پست ها و 50 درصد از پست های دوستان خود را از دست می دادند.

الگوریتم اینستاگرام چگونه می فهمد کدام مطلب در چه زمانی ارزش نمایش دادن دارد؟

الگوریتم زمانی اینستاگرام

الگوریتم رفتار های قبلی کاربر را بررسی می کند، سپس تمام پست ها و مطالب موجود را جارو می کند و هر یک را ارزیابی می کند تا پیش بینی کند که هر کدام چقدر برای هر کاربر جالب است. در نهایت جالب ترین مطالب مناسب با سلیقه کاربران را به بالای صفحه می آورد.

اینستاگرام برای فهمیدن این موضوع، هزاران مدل داده را جداگانه در نظر می گیرد که به آن رتبه بندی سیگنال ها می گویند. حتی اینستاگرام برای فهمیدن چگونگی استفاده از این سیستم در سال 2018، تعدادی از روزنامه نگاران فناوری را به دفاتر خود دعوت کرد و از آن ها خواست تا توضیحاتی در باب این موضوع ارائه دهند. البته قابل ذکر است که با هر آپدیت، اینستاگرام، الگوریتم خود را بهبود می بخشد و این سیستم بیش از پیش جذاب می شود.

رتبه بندی سیگنال ها توسط الگوریتم اینستاگرام

رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام در سه دسته اصلی قرار می گیرد:

آپدیت الگوریتم اینستاگرام

میزان ارتباط با مخاطب

الگوریتم فرض می کند افرادی که در گذشته با حساب کاربری شما ارتباط برقرار کرده اند، به محتوای جدید شما نیز علاقه مند خواهند شد. بنابراین وقتی تصمیم می گیرد که پست شما را به یکی از فالوور های شما نشان دهد یا خیر، رابطه بین شما و فالوور را ارزیابی می کند:

  • آیا همدیگر را دنبال می کنید؟
  • آیا فالوور شما نام شما را جستجو می کند؟
  • آیا به یکدیگر پیام می دهید یا برای هم کامنت می گذارید؟
  • آیا در پست های خود یکدیگر را تگ می کنید؟
  • آیا آن ها پست های شما را ذخیره می کنند؟

اگر شما در حال حاضر با یک اکانت تجاری به تولید محتوای بصری در اینستاگرام می پردازید، احتمالاً نمی توانید با هزاران نفر از فالوور های خود دوست باشید. اما اگر فالوور یا فالوورانی دارید که وفادارند و همیشه محتوای پیج شما را دنبال می کنند، الگوریتم آن ها را تشخیص می دهد.

به عبارت دیگر، مطمئن باشید که تعامل با دنبال کنندگان شما واقعاً به بهبود بازدید واقعی پیج شما کمک می کند (علاوه بر اینکه نتایج تحلیل ماهانه پیج شما را زیباتر می کند). پس اگر شما رابطه خوبی با فالوور های خود دارید، می توان گفت با هر آپدیت اینستاگرام، الگوریتم به نفع شما خواهد شد.

مطالب اخیر

الگوریتم اینستاگرام فرض می کند که الویت همه افراد دیدن جدیدترین پست ها است. اینستاگرام اصرار دارد که همه پست ها در دربازه زمانی خودشان به کاربر نشان داده می شود. به این ترتیب پست های جدید اغلب بالاتر از پست های قدیمی رتبه بندی می شوند. این برای کسب و کار ها، به این معناست که یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود پیج و کسب و کار شان ارسال پست در بازه زمانی ای است که فالوور های آن ها آنلاین هستند. 

علاقه مخاطب

در حقیقت وظیفه الگوریتم این است که مطالب مورد علاقه مردم را به آن ها نشان دهد. اینستاگرام با یافتن علاقه کاربران و درک موضوع مطالب پست شده تشخیص می دهد چه چیزی را به مخاطبان نشان دهد. مثلا الگوریتم می داند چگونه ویدیو های برتر بسکتبال را به طرفداران بسکتبال، الگو های نجومی را برای علاقه مندان نجوم و ویدئو های مربوط به آرایش و مراقب از پوست را برای به این موضوع ارسال کند.

سیستمی که به علایق مردم توجه می کندسیستمی است که، محتوای اصلی آن برای مخاطبان واقعاً جذاب باشد. تنها در این صورت الگوریتم مطالب سیستم شما را به مخاطب نشان خواهد داد. باید دانید که هیچ راه میانبری برای داشتن محبوبیت همیشگی، رضایت کامل مخاطبان از مطالب شما و تثبیت جایگاه شما، وجود ندارد. اما اگر تلاش کنید و نکات گفته شده را مو به مو عمل کنید، حتی با وجود آپدیت های متعدد می توانید بر الگوریتم اینستاگرام پیروز شوید.

سایر علائم رتبه بندی

اینستاگرام همچنین به سه عامل دیگر اشاره کرده است که بر افزایش بازدید واقعی پیج شما تأثیر می گذارد، اما بیشتر با نوع رفتار شما و رفتار مخاطبان شما ارتباط دارد:

  • دفعات استفاده: دفعات استفاده یک مخاطب از اینستاگرام هم موثر است. مثلا احتمال نمایش پست های شما برای کسی که 12 بار در روز اینستاگرام خود را باز می کند نسبت به کسی که تنها یک بار در روز اینستاگرام را چک می کند خیلی بیشتر است. معمولاً صفحه اینستاگرام افرادی که زیاد برنامه را باز نمی کنند، با محتوای قدیمی تر پر می شود. بنابراین این افراد برای آپدیت صفحه اصلی و اکسپلور خود به اینستاگرام اعتماد می کنند و هرچیزی را که الگوریتم به آن ها نشان دهد، نگاه می کنند.
  • تعداد فالوییینگ: منطق الگوریتم هم مانند قسمت قبل است. مثلا افرادی که 1000 نفر را دنبال می کنند نسبت به کسانی که تنها 100 نفر فالویینگ دارند، پست های بیشتری را از دست می دهند.
  • مدت زمان حضور مخاطب: مدت زمانی که مخاطب در اینستاگرام صرف می کند هم مهم است. مثلا اگر فالوور شما زمان زیادی را در برنامه بگذراند، احتمالاً همه پست های موجود را مشاهده خواهد کرد.

اگر به دنبال اطلاعات کامل تری از الگوریتم اینستاگرام هستید این مطلب برای شما مفید است.

چند نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

در ادامه ما جدید ترین نکات استفاده از الگوریتم را در آپدیت های سال 2021 اینستاگرام، برای شما آماده کرده ایم که می تواند به شما کمک کند.

پست چرخان یا کاروسل (carousels)

پست کاروسل اینستاگرام

با آن که الگوریتم اینستاگرام پست های کاروسل را در اولویت قرار نمی دهد. اما پست هایی که تعامل و بازدید بیشتری را کسب می کنند، پاداش می گیرند. پست های چرخان بیشتر برای معرفی محصولات استفاده می شوند. طبق تحقیقات سایت Hootsuite، پست های چرخان یا کاروسل در دسته هم موضوع خود 3 برابر و در مجموع کل پست ها 1.4 جذاب ترند. آن ها برای نشان دادن جزئیات بیشتر یک محصول یا نمایش همه زوایای یک موضوع استفاده می شوند.

پیوسته پست بگذارید

پست گذاشتن طبق الگوریتم اینستاگرام

البته مهم ترین اصل آن است که شما در چه موضوعی نیاز به کمک دارید و هدف شما چیست. هدف شما می تواند، توسعه کسب و کار، افزایش اینگیجمنت یا افزایش فالوور باشد. (البته، این سه مورد به هم مرتبط هستند.)

به طور متوسط، اکثر پیج های کاری روزانه 1.56 پست به صفحه اصلی خود اضافه می کنند. اگر شما نمی خواهید پیج کاری یا بزرگی داشته باشید. تنها کافی است در پیج خود به طور مداوم فعالیت داشته باشید. مثلا هفته ای یک بار برای فعال ماندن پیج شما کافی است.

آدام ماسری، مدیر اینستاگرام در ژوئن 2021، عنوان کرد، ارسال 2 پست در هفته و 2 استوری در روز برای بالا بردن تعداد فالوور عالی ترین روش است.

نکته ای حرفه ای: شما برای اثبات خود به مخاطب نیاز به برنامه ریزی دارید. برای همین بهتر است در یک دفتر برنامه ریزی، فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید

سعی نکنید الگوریتم اینستاگرام را بازی دهید

دور زدن الگوریتم اینستاگرام

عضویت در گروه های ادمینی اینستاگرام، خرید فالوور های اینستاگرامی و استفاده از ربات های اینستاگرامی، هیچ کدام کار نمی کنند. در واقع ما همه آن ها را امتحان کرده ایم. همچنین، در آپدیت های جدید اینستاگرام، الگوریتم می تواند تشخیص دهد که اکانت شما در چه شرایطی است. الگوریتم به راحتی می تواند، اکانت های سایه دار (اکانت های فیک یا دارای بازدید و تعامل تقلبی) را پیدا کند.

بنابراین به جای این که وقت خود را صرف تلاش بیهوده کنید یا آن که بخواهید بفهمید کدام یک از این سرویس های اینستاگرامی کلاهبرداری اند (می توانم بگویم همه آن ها کلاهبردار هستند)، تمرکز خود را روی ویژگی هایی بگذارید که به طور طبیعی به شما کمک می کنند، مانند: اصالت پیج، روابط دوستان با فالوور هایتان و ارائه مطالب جذاب.

همه روش های تقلب را فراموش کنید و به این نکات توجه کنید.

  • طبق گفته اینستاگرام، سایه دار کردن حساب یا یک شبه بالا بردن بازید پست ها غیر ممکن و غیر واقعی است. همچنین اگر دستورالعمل های انجمن اینستاگرام یا شرایط استفاده از آن را نقض کنید، ممکن است حساب شما غیرفعال شود.
  • اخبار مربوط به سقف دسترسی نیز جعلی بود و روی آن حساب نکنید.
  • پروفایل های مدیران اصلی، حساب های تجاری و اکانت های دارای تیک آبی از این الگوریتم ها پشتیبانی نمی کنند. آن ها الگوریتم و مزایای خاص خود را دارند (مانند آنالیز پیج و…).
  • اینستاگرام اعلام کرده است که استفاده از سایر ویژگی های برنامه مانند استوی ها و لایو ها بر رتبه پست ها بی تاثیر است.

ویژگی های جدید، مخصوصاً قمسمت ریلز(Reels) را امتحان کنید

الگوریتم اینستاگرام Reels

به گفته هنرمند Rachel Reichenbach، الگوریتم در حال تقویت Reels ها در قسمت اکسپلور است تا افراد بیشتری این ویژگی جدید را دیده و از آن استفاده کنند.البته اینستاگرام به طور رسمی این موضوع را تأیید نکرده است. اینستاگرام در قسمت Reels می خواهد با کپی برداری از TikTok موفقیت های آن را نصیب خود کند، مانند کپی کردن استوری ها از برنامه اسنپ چت و IGTV ها از یوتیوب.

پست کردن تعدادی Reels در اینستاگرام (یا طبق گفته های Rachel Reichenbach پست کردن هفت تا هشت Reels در هفته) قطعاً روش تضمینی برای بالا بردن بازدید واقعی پیج شما نیست. اما با این وجود، ارسال یک Reels واقعاً خوب مطمئناً می تواند حساب شما را در معرض دید قرار می دهد و تعامل بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، تیم NFL ​​در حال حاضر حدوداً 67٪ از ویدیو های خود را به صورت Reels پست می کند.

سایت Hootsuite نظریه استفاده از Reels ها را آزمایش کرد و متوجه شد که ارسال Reels به میزان متوسطی به افزایش اینگیجمنت و فالوور پیج کمک می کند.

باید و نباید های استفاده از Reels ها

اکنون خیلی از پیج ها از Reels ها استفاده می کنند. مثلا حساب سازنده اینستاگرام به تازگی یک Reels، در مورد اینکه: “اینستاگرام در حال حاضر در حال جستجوی بهترین پیج های اداره شده توسط انسان است.” پست کرده بود که نشان می دهد توجه خود را به تقویت این بخش معطوف کرده است. البته نکاتی در مورد ارسال Reels های اینستاگرام وجود دارد و بهتر است مورد توجه قرار گیرد که عبارت اند از:

  • پست های قدیمی خود در TikToks را بازیافت نکنید. (یعنی اگر ویدئویی را در تیک تاک پست کرده این آن را مجدداً در اینستاگرام بارگذاری نکنید.)
  • ویدئو خود را به صورت عمودی آپلود کنید.
  • از سر و صدا و رنگ و لعاب استفاده کنید مانند: فیلتر ها، افکت های دوربین، موسیقی و غیره.

نکته کوتاه: استفاده از Reels ها در بالا بردن اکانت شما نمی تواند مانند معجزه عمل کند. اما برای تجارت شما، می تواند یک وجه قابل توجه باشد.

از هشتگ ها بیشتر استفاده کنید

استفاده از هشتگ در الگوریتم جدید اینستاگرام

در واقع هشتگ ها قبلا، پست های داخل اکسپلور را علامت گذاری و دسته بندی می کردند. در ابتدا افراد مجبور بودند خودشان با استفاده از هشتگ اطلاعات را دسته بندی و مرتب کنند. در حال حاضر، با آپدیت سیستم ماشینی، الگوریتم اینستاگرام محتوای اکسپلور را به شیوه های بسیار پیچیده ای مرتب می کند.

اما استفاده از هشتگ های مناسب در پست های شما همچنان می تواند به شما کمک کند افراد بیشتری پست های شما را ببیند. حتی اگر شما را فالو نکرده باشند. هشتگ های دقیق به الگوریتم اینستاگرام و افرادی که ممکن است به پست شما علاقه مند باشند، جهت می دهد. به علاوه، بر خلاف تبلیغات اینستاگرام (که راه دیگری برای افزایش مخاطب است)، هشتگ ها رایگان هستند.

برای استفاده صحیح از هشتگ ها، فقط به همه چیز برچسب الکی نزنید، مانند: #loveovelightlight و #instagood. در عوض در حوزه فعالیت خود تحقیق کنید و از هشتگ هایی که در مورد پست شما توضیح می دهند استفاده کنید.

وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند، پست بگذارید

زمان پست در الگوریتم اینستاگرام

این نکته ساده ترین راه ممکن برای شما است. مردم به طور متوسط ​​روزانه 30 دقیقه در اینستاگرام وقت می گذرانند. همچنین اینستاگرام می خواهد آخرین و مرتبط ترین مطالب را در اختیار آن ها قرار دهد.

یافتن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام به این معنی است که به نوع رفتار مخاطبان خود نگاه کنید. همچنین معیارهای مردم را در مورد موضوع کسب و کار خود را پیدا کنید. و در آخر زمان کلی حضور مردم در اینستاگرام را در نظر داشته باشید.

نکته حرفه ای: سایت Hootsuite Analytics. می تواند بهترین زمان پست ارسال در هر شبکه اجتماعی را بر اساس داده ها و اهداف تاریخی حساب شما (روند رشد فالوور ها، میزان تعامل و مطالبی از شما که روی آن کلیلک شده) به شما نشان دهد. البته بهترین زمان برای ارسال پست همیشه مناسب ترین زمان نیست. زیرا در صورتی که مخاطبان شما در ساعت 4 صبح آنلاین باشند. زمانبندی سایت Hootsuite همان ساعت 4 را به شما پیشنهاد می دهد که واقعا غیر منطقی است.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

آپدیت الگوریتم اینستاگرام

ما این مورد را در آخر مطلب خود آورده ایم، زیرا این برگ برنده شما در اینستاگرام است. هر چه KPI (شاخص کلیدی عملکرد) شما بیشتر باشد موفقیت شما نیز بیشتر است. آگاهی ها، تغییرات، دسترسی به ایمیل تان برای فالوور ها، تعداد فالوور ها و.. در این قسمت مشخص می شود. موضوع آن بیشتر در مورد میزان تعامل شما با فالوور های خود است. به یاد داشته باشید موفقیت تنها زمانی حاصل می شود که در قلب و ذهن مخاطبان خود ثبت شوید.

به عنوان مثال، Knix (برند لباس راحتی) را در نظر بگیرید. تیم آن ها در زمینه تعامل با مخاطب بسیار خوب عمل کرده است. آن ها آنقدر با مخاطبان خود ارتباط خوبی دارند که امکان ندارد مخاطبی یک سوال را دو بار بپرسد.

معیار کلی برای مشارکت خوب در اینستاگرام عدد بین 1تا 5 درصد است. اما متوسط ​​نرخ مشارکت (اینگیجمنت) در اینستاگرام برای حساب های تجاری تقریبا 0.85 درصد است.(در معیار اینگیجمنت هرچه حساب شما بزرگ تر شود عدد آن کوچک تر می شود). اگر به دنبال بالا بردن میزان مشارکت مخاطبان در پیج خود هستید، در اینجا چند مورد برای شما لیست شده است:

  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشد تا بفهمید آن ها از شما چه می خواهند. (همچنین با نام مستعار درباره بازار هدف خود تحقیق کنید)
  • به نظرات و پیام های فالوور ها تا حد امکان پاسخ دهید.
  • یک هدف دائمی برای پیج خود ایجاد کنید. این گونه پست هایی که می گذارید در دسته هشتگ های آن موضوع نشان داده شده و رتبه می گیرند.

یک ابزار تجزیه و تحلیل خوب برای حساب تان پیدا کنید

ابزار آنالیز الگوریتم اینستاگرام

یک ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام، به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید. همچنین نوع محتواهایی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند را تشخیص می دهد.

مهم نیست که چقدر مشغله شما زیاد است. تهیه گزارشات تجزیه و تحلیل از عملکرد پیج تان آن هم تنها یک بار در ماه به همراه استفاده از نکات ارائه شده در بالا به شما کمک می کند تا صفحه ای بهتر و کار آمد تر داشته باشید. به عنوان مثال تهیه گزارش از اعداد و ارقام، عملکرد محتوایی، زمان ارسال پست و چگونگی استفاده از هشتگ ها باعث صرفه جویی زیادی در زمان و انرژی شما می شود.

پس شما باید از یک ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای پیدا کردن موارد زیر استفاده کنید:

  • زمان آنلاین بودن فالوور هایتان (با استفاده از آن می توانید زمان بندی پست های خود را تعیین کنید).
  • کدام هشتگ ها عملکرد خوبی دارند؟
  • چه پست هایی مشارکت واقعی دارند؟

منبع: blog.hootsuite.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا