اقتصادحرفه و شغل

آشنایی با تبلیغات محلی و ایده های تبلیغاتی برای کسب و کار خود

همانطور که می دانید تبلیغات یکی از مهم ترین ابزار های بازاریابی است. امروزه انتقال پیام از طریق رسانه های مختلف، پیشرفت های بسیاری کرده است و باعث شده انواع تبلیغات در گستره ای بزرگ به وجود بیاید. اما حالا اگر می خواهید بدانید تبلیغات محلی چیست، باید داستانی را برایتان بازگو کنم؛ چندین سال پیش، من به دنبال نوشیدنی خاصی، به تمام مغازه های محلی رفتم و پرسیدم که آیا آن نوشیدنی را دارند یا نه؟ تقریبا هفته ها طول کشید تا توانستم آن نوشیدنی که اسم من روی آن بود، پیدا کنم. من آن را خریدم فقط به این دلیل که اسمم روی آن بود و حتی نسبت به نوشیدنی های مشابه بهتر نبود. این داستان حاصل تبلیغات محلی یک شرکت است.

نکته مهم در مورد بازاریابی محلی این است که از مشاغل کوچک حمایت می کند. برای شروع تبلیغات محلی و مؤثر بودن آن، لازم نیست شرکت مهم و بزرگی باشید. در این مقاله در می یابیم، تبلیغات محلی چیست؟ چگونه می توانید از آن برای به حداکثر رساندن تلاش های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

ایده های تبلیغات محلی

تبلیغات محلی استراتژی هدف قرار دادن مخاطبان نزدیک محل کسب و کار با پیام هایی است که شغل و محصولات شما را منعکس می کند. مشاغل برای سود بردن از باریابی محلی می توانند از افراد با نفوذ محلی برای جذب مشتریان (محلی) استفاده کنند.

استفاده از این روش با تکیه بر محلی بودن و نزدیک بودن مشتری است. روش های دیگری مثل افراد با نفوذ محلی، تبلیغات و یا میزبانی اتفاقات عمومی، همگی می توانند نمونه های تبلیغات محلی باشند.

مشاغل کوچک می توانند به طور تصاعدی از بازاریابی محلی سود ببرند، به خصوص اگر باشگاه مشتریان وفادار را با استفاده از دارایی های محلی راه اندازی کنند. اگر به مخاطبان محلی خود اهمیت ندهید و نیاز های آن ها را درک نکنید، ارتباط با بخش مهمی از بازار خود را از دست خواهید داد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما بازاریابی را برای یک شرکت فناوری مدیریت می کنید و پس از انجام تحقیقات در بازار، متوجه شده اید که تصور عموم مردم در مورد برند شما این است که لپ تاپ های شما نسبت به رقبا، کیفیت پایین تری دارند.

برای تغییر این تصور، می توانید از دانش آوران یا صاحبان برخی مشاغل (مرتبط) در منطقه خود دعوت کنید تا کار های مهم خود را با لپ تاپ های شما و در فروشگاه شما انجام دهند. نظرات آن ها را ثبت کنید، پس از آن این افراد (دانش آموزان و یا صاحبان مشاغل) در شبکه های اجتماعی از شما تعریف می کنند و برند شما را هشتگ گذاری می کنند.

با استفاده از آن پست ها در شبکه های اجتماعی، شما یک کمپین بازاریابی (که توسط کاربران ایجاد شده) خواهید داشت. بنابراین تبلیغات محلی با تمرکز بر تحقیقات محلی می تواند مخاطبان زیادی را درگیر کند. حالا می خواهیم ایده های بیشتری را بررسی کنیم.

ایده های تبلیغات محلی

ایده تبلیغات محلی
تبلیغات محلی

این ایده ها را می توان با توجه به کسب و کار شما و نیاز های آن طبقه بندی کرد. به یاد داشته باشید، برای مؤثر بودن همیشه نیازی به مقدار زیادی سرمایه نیست، فقط باید در زمینه های مناسب تمرکز کنید. هنگام تشکیل کمپین خود، از مثال های زیر استفاده کنید.

1- از موضوعی که برای مخاطبان شما مهم است، حمایت کنید

آیا نام تجاری شما می خواهد یک کمپین تبلیغاتی را مدیریت کند؟ مدیریت کمپین می تواند در تبلیغات محلی انجام شود. تحقیقات بازار را در مورد مسائل اجتماعی مهم برای مخاطبان مورد نظر خود انجام دهید.

2- تلاش های خود را شخصی سازی کنید.

یکی از جنبه های کلیدی تبلیغات محلی این است که چقدر می تواند شخصی سازی شود. کمپین پیام های شخصی شده می توانند احساس خاصی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

آیا تا به حال لیوان هایی که مخصوص مکان خاصی ساخته شده اند، در آبمیوه فروشی دیده اید؟ لیوان های رنگارنگی که تصویر یا نام شهری بر روی آن چاپ شده است، یا دارای نشانه های مشهوری که منطقه را مشخص می کنند، همراه هستند. این یک راه سرگرم کننده برای افتخار به جایی است که در آنجا هستید یا برای کسی که در تعطیلات سوغاتی جمع آوری می کند.

بازاریابی نباید زیاد گران باشد. اگر شما یک شرکت گردشگری هستید، به این فکر کنید که مشتریان در مکان های دیدنی چگونه می توانند از تبلیغات روز لذت ببرند.

3- بر جمعیت شناسی تمرکز کنید

فرض کنید می خواهید در کل مخاطبان خود وارد گروه خاصی شوید. برند اکتیویا می خواست همین کار را انجام دهد و پس از تشخیص اینکه زنان معمولاً بدترین منتقد خود هستند، گفتگو هایی در مورد رفاه زنان آغاز کرد. آن ها این کمپین را با ویدئویی شروع کردند که مصاحبه هایی با زنان آمریکایی را نشان می داد که در مورد ارتباط آن ها با رفاه صحبت می کردند و به طور خاص زنان 25 تا 55 ساله در ایالات متحده را مورد هدف قرار داد.

با انجام این کار، برند Activia مکالمه ای را در یک گروه جمعیتی آغاز کرد که بخش زیادی از مخاطبان هدف آن را تشکیل می دهد. آن ها همچنین با تمرکز بر تجربیاتی که ممکن است برای سایر زنان جالب باشد، شناخت برند خود را در سطح جهانی بهبود بخشیدند.

4- میزبانی رویداد های محلی

با برگزاری رویداد های خاص جامعه، می توانید علاقه مشتریان را در یک منطقه خاص برانگیخته و آن ها را به کشف نام تجاری خود دعوت کنید. نمایشی عمومی از محصولات، راهی عالی برای ایجاد شهرت مثبت برای یک شرکت کوچک خواهد بود.

اکنون که چند ایده درباره نحوه تبلیغات محلی دارید، احتمالاً می پرسید که این ها چقدر برای شما هزینه دارد. بعداً این موضوع را بررسی می کنیم.

هزینه تبلیغات محلی

احتمالاً تعجب آور نیست که هزینه تبلیغات بسته به هدف شما متغیر است. با این وجود، معیارهای مفیدی وجود دارد که هنگام در نظر گرفتن هزینه تبلیغات آنلاین باید به آن ها اشاره کرد. در اینجا چند مورد از آن ها برای محبوب ترین بستر های تبلیغاتی، بر اساس CPM (هزینه هر نمایش)، ذکر شده است.

  • تبلیغات گوگل اد: 2.32 دلار برای هر کلیک
  • فیسبوک: 1.72 دلار
  • لینکدین: 2 دلار
  • اینستاگرام: 5 دلار
  • اسنپ چت: 2.95 دلار
  • تبلیغات مایکروسافت: 1.54 دلار برای هر کلیک

تبلیغات آنلاین می تواند هزاران بار در ماه برای مشاغل کوچک هزینه داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که هنگام تصمیم گیری از عواقب تصمیمات خود مطلع هستید. هزینه های تبلیغات نیز می تواند بر اساس موقعیت مکانی تغییر کند و این همان جایی است که هدف گذاری با توجه به مکان مطرح می شود.

بازاریابی بر اساس موقعیت مکانی

تبلیغات محلی بر اساس موقعیت مکانی
بازاریابی مکانی

هدف گذاری بر اساس موقعیت مکانی به شما امکان می دهد مکان های جغرافیایی خاصی را برای تبلیغ انتخاب کنید. این امر می تواند مستقیماً با تبلیغات محلی مرتبط باشد. اگر بخواهید، می توانید کاری کنید تا تبلیغات شما فقط در شهر، منطقه، ایالت، کشور یا قاره خاصی نمایش داده شود.

آنچه در مورد مکان یابی مفید است این است که می توانید تبلیغاتی را تنظیم کنید که بیشترین سود را برای مخاطبان خاص داشته باشد تا مطمئن شوید تأثیرگذاری بیشتری خواهید داشت. اکثر بستر های تبلیغاتی گزینه ای برای مکان یابی دارند، بنابراین هنگام در نظر گرفتن فضای تبلیغات، حتماً به دنبال آن باشید. علاوه بر این، هنگام خرید فضای تبلیغاتی، تجزیه و تحلیل خود را پیگیری کنید تا بتوانید عملکرد را اندازه گیری کنید.

منبع: blog.hubspot.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا